1e ouderavond

wij hebben morgen een ouderavond van de school waar kai heen gaat.

ze gaan vertellen wat ze de eerste 2 jaar doen op de kleuter groepen.

en uit leggen welk leermethode ze volgen



heeft iemand nog tips waar ik op moet letten morgen

of vragen die ik echt niet vergeten moet te vragen

Jullie hebben al gekozen voor de school begrijp ik?

Dan zou ik, als je zelf geen vragen hebt, gewoon de info over je heen laten komen.



Scholen vergeten vaak wel om nieuwe ouders praktische info mee te geven over hoe het er op school aan toe gaat. Dus daar zou je eventueel nog naar kunnen vragen (wat moet kind mee nemen naar school? moet je het kind in de klas brengen, zo ja, hoe lang heb je dan de tijd om in de klas afscheid te nemen? En waar haal je het kind op? Ook in de klas of moet je buiten blijven wachten?). Het zijn kleine vraagjes,maar ik weet nog wel dat ik het heel vervelend vond dat ik dat niet precies wist voor de eerste schooldag.

ja dat soort vragen heb ik nog niet echt antwoord op gehad

maar ja aangezien we al moesten kiezen voordat kai een 1/2 jaar oud was is het ook wel logische dat ik dat niet allemaal meer weet.

Ik heb veel praktische informatie gehaald uit de schoolgids die ik van de website van de school had gedownload en de website zelf. Ook kreeg ik op de eerste wendag en de ouderavond nog wat informatie mee.

jeetje wat moet je dan vroeg kiezen zeg!! Hier hoef ik pas met 3 jaar te gaan kijken en moet ze ingeschreven staan liefst voor ze 3.5 is…

ja anders grote kans dat er veel scholen vol zijn



en ben me bewust door dat ik het doe ik het ook instand houd maar ja anders gaat mij kind niet naar een school die wij passend vinden en de rest van het dorp wel

net de vaond gehad veel gehoord en ze lieten aan de hand van video beelden zien wat er zoal gebeurt per dag in de klas

meteen afspraken met zijn juf gemaakt voor de wen dagen

@marisca77 wrote:

ja anders grote kans dat er veel scholen vol zijn



en ben me bewust door dat ik het doe ik het ook instand houd maar ja anders gaat mij kind niet naar een school die wij passend vinden en de rest van het dorp wel

net de vaond gehad veel gehoord en ze lieten aan de hand van video beelden zien wat er zoal gebeurt per dag in de klas

meteen afspraken met zijn juf gemaakt voor de wen dagen


Jij woont bij mij in de buurt zeker :angel:



Wij waren te laat toen we met 1 jaar inschreven, schooljaar 2013/2014 zit al vol, ze staat nu op de wachtlijst. Ze staat wel nog bij een ander school ingeschreven en heeft wel een plekje. Tja wel 2 inschrijvingen, maar anders hebben we straks helemaal niks en een groot probleem.

maar ze mogen toch geen kinderen weigeren??? (of heb ik me dat aan laten praten?

@Cariska wrote:

maar ze mogen toch geen kinderen weigeren??? (of heb ik me dat aan laten praten?




Openbare scholen mogen in principe niemand weigeren, tenzij de school vol zit, en er een andere openbare school binnen een bepaald aantal kilometers zit die wel plek heeft.

ok … dat wist ik niet …

Vol is vol ja. De klassen zijn vol, er zijn geen lokalen meer…Er zijn in de omgeving wel andere scholen, de meeste ook met wachtlijsten.

De enige obs zonder wachtlijst is een school waar ik mijn kind niet op wil hebben. Daar krijg je meteen een BSO plekje bij, zo erg zitten ze te springen om leerlingen. Zegt genoeg toch :angel:

@Kittycat wrote:

@marisca77 wrote:
ja anders grote kans dat er veel scholen vol zijn



en ben me bewust door dat ik het doe ik het ook instand houd maar ja anders gaat mij kind niet naar een school die wij passend vinden en de rest van het dorp wel

net de vaond gehad veel gehoord en ze lieten aan de hand van video beelden zien wat er zoal gebeurt per dag in de klas

meteen afspraken met zijn juf gemaakt voor de wen dagen


Jij woont bij mij in de buurt zeker :angel:



Wij waren te laat toen we met 1 jaar inschreven, schooljaar 2013/2014 zit al vol, ze staat nu op de wachtlijst. Ze staat wel nog bij een ander school ingeschreven en heeft wel een plekje. Tja wel 2 inschrijvingen, maar anders hebben we straks helemaal niks en een groot probleem.




als jij inde bilt bilthoven woont wel ja