1e naar de gyn. ivm kinderwens, maar precies dan ongi...

Hey allemaal



Ik zit even in de stress…

Zoals al verteld bij voorstellen zijn mijn vriend en ik 17 maanden bezig met onze kinderwens.

Door gedoe met de huisarts (altijd fijn, die dorpshuisartsen die totaal niet mee willen denken) ben ik net doorgestuurd naar een gynaecoloog.

Na 9 weken wachttijd, ben ik volgende week aan de beurt om te gaan onderzoeken of er een reden is, waarom het niet lukt.

Nu heb ik alleen dikke paniek omdat ik dan waarschijnlijk middenin mijn menstruatie week zit.

Ik heb het ziekenhuis al gebeld met de vraag of ik de afspraak kan verzetten, maar toen kreeg ik zo’n “gezellig” mens aan de telefoon die zei dat dat allemaal geen probleem was, en ik gewoon moest komen.

Toen ik door wou vragen met wat gaat er nu precies gebeuren dan kreeg ik te horen dat er meer mensen aan het wachten waren om haar te spreken, dus dat ik dan volgende week wel zou zien… :wall:

Ik mag wel “verzetten” maar dan mag ik weer 9 weken de wachtrij in…

Aangezien mijn cyclus erg onregelmatig is, heb ik dan dus kans dat ik het zelfde probleem zal hebben.

Als kersje op de taart, kan mijn vriend niet mee, ivm werk, dus mag ik het ook nog eens allemaal alleen ondergaan…

Na hoe ik te woord word gestaan door de telefoniste ben ik weinig gerustgesteld



Wie heeft er ervaring met zo’n onderzoek (in de “verkeerde week”) en weet wat er gaat gebeuren?

Eigenlijk is het alleen maar een voordeel dat je dan precies ongesteld bent, want de kans is groot dat ze gaan kijken of je wel een goede eisprong hebt. Daarvoor moet je ook een keer terugkomen als je ongesteld bent :wink: . Dus misschien scheelt het weer een bezoekje.

De keren dat ik er heen moest tijdens een ongesteldheid, had ik van te voren een tampon in en vlak voordat ik aan de beurt was, wisselde ik dat om met maandverband.

Ze zijn daar echt van alles gewend hoor, dus probeer je er maar niet te druk om te maken.

Succes in ieder geval!

Groetjes,

Heleen

Als je onregelmatig bent, is er dus ook kans dat je het niet bent?



En idd, t komt alleen maar goed uit, ik had het ook, 1 dag voor de afspraak werd ik ongi, ik gigantisch balen, maar volgens de gyn was het juist goed, want ik zou 2 dagen na het begin van de menstruatie moeten bloedprikken, dus dat kwam goed uit, en hoefde ik niet weeer zo lang te wachten…

Gewoon gaan, de doktoren weten er alles van :wink: en draaien hun hand er gelukkig niet voor om. Ik vraag me af of ik sowieos inwendig ben onderzocht die eerste keer.

Als je in de medische molen komt moet je nog genoeg tijd doorbrengen met plannen wanneer je ongsteld bent en welke dagen je vruchtbare dagen zijn enzo. De verpleegkundige zal ook geen onzin verkopen.

Succes, hoop dat je een leuke gyn treft!

Ik snap best dat je bang bent dat je wordt ongezocht terwijl je ongesteld bent en dat je dat een beetje genant vindt. Gelukkig is het voor de artsen niet meer nieuw. En de kans de je later, bij een vervolg onderzoek, ook weer een keer een datum treft dat je net ongesteld bent, is natuurlijk best groot.



Ik zou gewoon gaan. Inderdaad, vlak voor je afspraak even een verbandje verversen.



Wel heel jammer dat je partner niet mee kan.



Veel sterkte, hopelijk snel met een goed resultaat :pray:

Ik snap dat je dat heel vervelend vindt…



Bij mij was het eerste onderzoek meteen bloed prikken, inwendig onderzoek en een hele hoop vragen… Maar ook een keer terug komen tijdens menstruatie.



Zo’n eerste keer is heel spannend! Genant als je ongi bent, maar de gyn is echt wel wat gewend! Laat het maar over je heen komen, sterkte en ik hoop dat er wat gaat gebeuren! Dat jullie kinderwens maar snel mag uitkomen!

Ik moest voor het plaatsen van een spiraal juist in het midden van mijn menstuatieweek komen. Ik vond dat zelf ook genant maar ze zijn het dus helemaal gewend. En ach, het is uiteindelijk ook maar gewoon bloed.

nirak… zoals al werd gezegd, kan dit meer je voordeel zijn. je zit aan het begin van je cyclus en kunnen zo kijken hoe je eisprong enzo is.



bij ons was het zo dat wij een gesprek kregen en heb toen bloed moeten prikken en 2 wkn later weer.



en ook manlief mocht een potje inleveren





dat je ongi bent tijdens de afspraak lijkt me geen probleem (hoe genant je dit zelf ook vind) , maar dat je man niet mee is lijkt me juist lastiger, het probleem kan ook bij hem liggen en ook hij zal onderzocht moeten worden…

Thanks voor alle reacties.

Ik voel me inderdaad iets beter na het lezen van deze berichten.

Het blijft natuurlijk spannend, maar jullie hebben helemaal gelijk… waarom verzetten, een arts is vast wel wat gewend.

Misschien is het zelfs wel positief

:angel: