Is iedereen er al uit, wat ze willen gaan doen? Borstvoeding of flesvoeding?
Ik ga nl. voor de flesvoeding. Ik heb bij Kelly en Ilse beide borstvoeding gegeven. Er is alleen een nadeel voor mij. Het hormoon dat zorgt voor de aanmaak van de moedermelk heeft als vervelende eigenschap dat het migraine-aanvallen uitlokt. Daarom heb ik mij voorgenomen bij een derde kindje niet meer aan borstvoeding te beginnen.
Hoe denken jullie over het geven van Borst-/flesvoeding? Ik denk dat ik het van EJ wel weet. :mrgreen:
@gerdy wrote:
Is iedereen er al uit, wat ze willen gaan doen? Borstvoeding of flesvoeding?
Ik ga nl. voor de flesvoeding. Ik heb bij Kelly en Ilse beide borstvoeding gegeven. Er is alleen een nadeel voor mij. Het hormoon dat zorgt voor de aanmaak van de moedermelk heeft als vervelende eigenschap dat het migraine-aanvallen uitlokt. Daarom heb ik mij voorgenomen bij een derde kindje niet meer aan borstvoeding te beginnen.
Hoe denken jullie over het geven van Borst-/flesvoeding? Ik denk dat ik het van EJ wel weet. :mrgreen:
Wat denk je dan??? Haha, geintje, je hebt het goed geraden hoor, ik ga weer voor de bv. Kan me voorstellen dat als je er migraine van krijgt het wel heel heftig wordt om bv te geven :-* .
Ik hoop trouwens stiekum dat het de volgende keer gaat lukken mijn andere borst ook ‘aan de praat’ te krijgen, maar ik reken er maar niet op.
ik had bv willen geven, heb het ook geprobeerd, maar het is niet gelukt.
Ik ben voor bv, maar zie kv niet als slecht voedsel.
Tuurlijk is bv gezonder en natuurlijker, maar op kv worden kindjes ook wel groot.
Eerlijk gezegd kan ik me mateloos irriteren aan vrouwen die zichzelf geweldig vinden omdat ze bv geven en daarbij anderen het gevoel geven dat zij hun kind te kort doen.
Ik vind het af en toe ronduit kwetsend, want er zijn genoeg moeders die bv wilden geven, maar waarbij het niet lukte om wat voor reden dan ook.
zij krijgen nu de hele tijd te horen dat het voedsel wat ze geven slechter is voor hun kind.
@joseetje wrote:
ik had bv willen geven, heb het ook geprobeerd, maar het is niet gelukt.
Ik ben voor bv, maar zie kv niet als slecht voedsel.
Tuurlijk is bv gezonder en natuurlijker, maar op kv worden kindjes ook wel groot.
Eerlijk gezegd kan ik me mateloos irriteren aan vrouwen die zichzelf geweldig vinden omdat ze bv geven en daarbij anderen het gevoel geven dat zij hun kind te kort doen.
Ik vind het af en toe ronduit kwetsend, want er zijn genoeg moeders die bv wilden geven, maar waarbij het niet lukte om wat voor reden dan ook.
zij krijgen nu de hele tijd te horen dat het voedsel wat ze geven slechter is voor hun kind.
José, er zijn zeker veel vrouwen (net als jij) die het echt geprobeerd hebben en bij wie het om wat voor reden dan ook niet wilde lukken, en idd, op kv worden kindjes ook groot. Ik vind het persoonlijk altijd heel jammer als iemand het zonder (medische) reden niet eens wil proberen, maar ook dat is een eigen keuze en als iemand daar helemaal achter staat zal ik het niet afkraken (anders zal ik het ook niet afkraken, maar dan zou ik nog wel proberen iemand over te halen). Ik ben zelf heel blij dat het bij mij allemaal zo goed is gegaan, zelfs met de (kleine) tegenslag dat maar één borst het deed.
Helaas heb ik dit ook mee gemaakt. Vrouwen die vinden dat je ondanks alles door moet gaan met bv geven.
Ik heb contact gehad met een aardige mevrouw van een vereniging die erg voor bv. zijn. Zij gaf mij echt het gevoel, dat ik een slechte moeder was, omdat ik er overdacht om te stoppen (bij Kelly). Zal eventjes voor de duidelijkheid de situatie schetsen waar wij ons toen in bevonden. Ik werd wakker met een migraine-aanval. Mijn man zorgde voor Kelly en kwam haar brengen als ze moest eten. Als mijn man naar het werk ging, dan kwam mijn moeder in huis. Ik lag de hele dag in bed. Had het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar zou knallen. Tijdens elke voeding liepen de tranen over mijn wangen van de pijn. Niet van het voeden, maar van de hoofdpijn. Ik kon alleen denken, drink door, dan heb ik weer rust. Mijn moeder probeerde er alles aan te doen, dat Kelly niet zou huilen, daar werd ik gek van.
Dus enkel malen die mevrouw gebeld. Door blijven gaan en niet opgeven.Je wilt toch het beste voor je kind? Ja natuurlijk wil ik dat.
Ik heb zo 3 weken geleefd. De ene aanval na de andere. Soms wel 6 aanvallen op een dag.
Toen kwam ik op het consultatieburo. En de wijkverpleegkundige heeft me alleen maar aangekeken en gezegd: “jij gaat nu meteen stoppen met zelf voeden. Jij gaat vanuit hier naar de supermarkt en kunstvoeding halen. Geen discussie!” Ja maar… zei ik nog heel zwak. “Nee, jij stopt NU. Kelly heeft meer aan een moeder die voor haar kan zorgen, dan aan borstvoeding”. De wijkverpleegkundige heeft mij ook uitgelegd van het hormoon. En borstvoeding had ik meer dan genoeg. Was net een melkfabriek.Heb het 6 weken volgehouden, waarvan 3 een regelrecht hel waren.
Bij Ilse heb ik het weer geprobeert, maar wel met de gedachte, als ik een aanval krijg, dan stop ik. Dat was na 1 1/2 week.
Bij dit kindje begin ik er niet meer aan. Ik heb mijn portie wel gehad.
Gerdy, Ik wil ook bv gaan geven om ze zeker in het beging mijn antistoffen mee te geven mar ik zal er na 3 maanden ook mee stoppen als ik wer ga werken.
Ik heb Brian maar 4 weken kunnen voeden met bv omdat hij alles weer uitspuugde, hij zal de hele dag onder ook deed het mij echt pijn dus ik ben er na 4 weken mee gestopt.
Joseetje, Ik ben ht met je eens hoor dat het erg vervelden is de vrouwen die zo pro borst voeding zijn zo op een ander kunnen neerkijken.
Ejb, Ik ben het met je eens dat het zonde is dat een vrouw het niet wil proberen zonder medische reden maar misschien is het haar veel t evel gedoe :? of zijn ze bang voor hangborsten? Ja je weet het nooit wat iemand voor reden heeft ik hu daar dus ook mijn mond over net als jij
Vandaag heb ik het dus mijn bazen vertelt en ze waren alletwee heel erg blij. Heb gezegd dat ik het verder nog niet wil bekendmaken tot ik zeker 12 weekjes was. Ze waren het daar alletwee helemaal mee eens en 1 baas zei zelfs dat hij het zo lang mogelijk onder ons drietjes wilde houden. Helemaal super dus!
Gerdy, balen dat je zo’n migraineaanvallen krijgt door de bv zeg! Heel erg logisch dat je dan op de kv overstopt.
Ik wil proberen ook bv te geven en het liefst dan ook zo lang mogelijk (net als EJ), maarja, of dat dan ook echt lukt …
Gerdy, ik ben het helemaal met de wijkverpleegkundige eens! Een kind heeft ook ‘gewoon’ een moeder nodig, niet alleen een bv machine (om het zo maar even te zeggen). En buiten dat moet jij ook wel een beetje normaal kunnen leven natuurlijk.
Francis, meer gedoe :think: …zou kunnen, hoewel kv mij juist meer gedoe lijkt. Bv heb ik altijd bij me (kan niets vergeten) en is altijd op temperatuur (niet op zoek naar een magnetron ofzo om op te warmen). En hangborsten, kijk, dat is dan wel weer een goed argument , al is daar tegenwoordig ook wel weer wat aan te doen :mrgreen: .
Noemi, Wat leuk dat je bazen zo reageerde, ik wist niet dat jou Japans zo goed was
Edith,Ze zeggen dat je die hangtieten ook wel krijgt zonder de bv omdat je borsten toch al opgerekt zijn :?
Francis, het gaat allemaal mooi in het Engels hoor :mrgreen:
Veel plezier morgen op de markt!
Hennie, jij veel plezier met kleding shoppen!
Ik duik mijn bedje in, ben kapot.
Trusten allemaal :-*
Noémi, fijn dat je bazen zo goed reageerden!!
Francis, mijn ene borst (waar ik geen bv mee heb kunnen geven) hangt bij mij niet, ben ik dan een uitzondering? Zal vast niet, toch :mrgreen: .
Wat ik trouwens wel heb, dit beebje wil ik nu ook proberen iig 9 maanden bv te geven (als alles gewoon goed gaat natuurlijk), maar ik denk dat ik het ook niet echt langer zou doen omdat ik dat dan niet eerlijk zou vinden tegenoven Elliott, raar eigenlijk, of niet, hoe denken jullie hierover?
Trusten Noémi!
Edith, Alsof Elliot dat weet
nee meis je hebt nu een reden om te stoppen…
Haha, nee, ik weet wel dat Elliott het (nu iig) niet weet :mrgreen: , maar het is gewoon nu mijn gevoel, misschien heb ik dat tegen die tijd ook niet meer hoor (of heb ik weer een goede reden om te stoppen :mrgreen: ). Ik heb zelf 6 maanden bv gekregen en mijn zusje 8 en ik heb dat zelf nooit ‘erg’ gevonden ofzo (wel grappig trouwens, mijn moeder had gezegd ‘ik ga de tweede niet weer zo lang zelf voeden hoor’, maar uiteindelijk heeft ze dat dus wel gedaan :mrgreen: ).
Haha , Ik denk dat als je het later zou vertellen hij niet heel boos op je al zijn hoor :mrgreen: hij zou misschien hoogstens een week niet met je praten maar wat is nou een week
Ik zit je te plagen, ik snap dat het er voor je gevoel wel degelijk toe doet maar ik zou me er niet druk om maken jij wil wat het beste is voor allebei en dat is dus nu stoppen omdat alle energie naar je toekomstige dochter gaat
Ik zit heel erg te twijfelen tussen fles en bv
bij Luna is het me niet gelukt en ik weet niet of ik al die stress enzo weer opnieuw wil hebben
dus misschien dat ik nu besluit om gewoon gelijk kv te gaan geven maar ik vind zo moeilijk vooral omdat ik bij Luna wel genoeg melk produceerde maar ze gewoon niet goed hapte… :think:
ik twijfel gewoon nog rustig verder
@francis wrote:
Haha , Ik denk dat als je het later zou vertellen hij niet heel boos op je al zijn hoor :mrgreen: hij zou misschien hoogstens een week niet met je praten maar wat is nou een week![]()
Ik zit je te plagen, ik snap dat het er voor je gevoel wel degelijk toe doet maar ik zou me er niet druk om maken jij wil wat het beste is voor allebei en dat is dus nu stoppen omdat alle energie naar je toekomstige dochter gaat![]()
Haha, jij lijkt al zeker te weten dat het een meid wordt :lol:
Haha Angel, twijfel maar rustig verder. Je kan natuurlijk altijd even kijken hoe het kindje pakt en bijvoorbeeld van tevoren besluiten als als het kindje niet goed pakt je het bijvoorbeeld een dag (of langer of korter) probeert en dan overstapt?
Ja ik denk je wil misschien nu wel een meisje dus ik help je even hopen :mrgreen: maarja als jij 6 kinderen wil zit daar vast wel ergens een meisje tussen :mrgreen: