1e keer peuterspeelzaal

Jeetje, Stijn mocht vandaag voor het eerst voor het echie naar de peuterspeelzaal komen. Hij was nog geen 5 minuten binnen, duwt een meisje hem zo van de trap van de glijbaan achterover naar beneden…

En ik was al zo zenuwachtig… :shock: :cry: :cry:



Mamma moest langer snikken als Stijn, was er erg van geschrokken. En Stijn is dus nu aan het spelen… Is het al weer 11.30 uur???

En? Heeft ie het leuk gehad? :smiley: Weer een hele stap he, peuterspeelzaal, kleine kindjes worden groot

Spannend! Zijn eerste keer!

Hoe is het gegaan? Wilde ie wel nog meer naar huis? Vond ie het leuk en kan ie niet wachten tot ie weer mag? Of kijkt ie eerst de kat nog even uit de boom?

Dat soort dingen gebeuren ALTIJD net als je kijkt… :?



Ik denk alleen dat mama er inderdaad meer moeite mee heeft dan Stijn… :mrgreen:

is Stijn alweer zo groot, de peuterspeelzaal alweer…

Spannende dingen zijn dat



en vond ie het verder leuk?

soms hebben ze toch even tijd nodig om te wennen…

wat gaat dat snel he



hoe vond hij het verder ?

behalve een flinke blauwe plek plek op zijn been een bult op zijn hoofd heeft Stijn van de val niets over gehouden. Mijn trauma is idd groter (zeker omdat dat stukje nu net hetgene is dat goed op de video stond :roll: )



Achteraf ben ik eigenlijk een beetje overrompeld, maar niet zo tevreden over de aanpak. De moeder van het duwende kindje heeft tegen mijn man gezegd “dat had ik liever niet meer gezien, jammer dat ik nog niet weg was” en is alsnog vertrokken. (hoezo je kop in het zand steken, biedt dan op zijn minst ipv het kind je excuses aan :? )

De leidsters haalden het kind weg met een " je mag niet duwen" en gaven haar een puzzel??? (ook lekker opvoedkundig, je duwt, en kind maakt een enorme smak had van alles kunnen breken maar ach, dat mag niet ga maar lekker puzzelen)



Nee moet dat donderdag misschien toch maar even aankaarten want het zit me niet lekker.

Stijn heeft het er verder prima naar zijn zin gehad, hij heeft gezongen en gedanst, en volgens hem had er een kindje op het potje gepoept, dat wilde hij ook?? Oke als je moet poepen roep je maar jongen!

Hij was wel extreem moe daarna, maar dat tijdstip is voor Stijn ook erg vroeg. Hij slaapt meestal tot een uur of 10 dus 9 uur aanwezig is vroeg.



Verder vind ik hem vandaag erg knuffelig. Als ik boos op hem ben wil hij niet in de hoek maar knuffelen.

Ondanks dat wil hij naar eigen zeggen donderdag graag weer naar school met de kindjes spelen. Al ben ik wel blij dat hij nu dus al kan wennen en niet straks pas met de nieuwe baby.

(In april is Stijn 2.5 jaar, dus hebben we zijn introductie op school iets vervroegd)