1e dag naar school en ik ben doodop...

Nikkie mocht vandaag voor de allereerste keer naar school. En ochtendje wennen van 8.30 uur tot 12.00 uur. Nikkie had er onwijs veel zin in en ik ook. Eindelijk weer wat tijd voor mezelf. Wat een luxe een ochtend met maar 1 kind :mrgreen:.

Echter…ik heb door de spanning slecht geslapen en vanmorgen dus een ander ritme. De drukte op school waar ik aan moest wennen en dan het loslaten van mijn kind in die grote vreemde school :shifty: :shifty:.

Vanmorgen ging het nog wel, maar toen ik Nikkie eenmaal had opgehaald en had gehoord dat het heel goed was gegaan en Nikkie ook enthousiast thuiskwam, stortte ik een beetje in :?. Heb nog wel even met haar zitten knutselen, maar toen mijn man binnenkwam, ben ik direct mijn bed ingedoken met twee paracetamol en heb als een blok geslapen. Nog steeds ben ik heel moe en niet lekker.

Pfffffff, wat een spannende dag was het zo.

En het is nog niet over, want morgen neemt ze afscheid op het kdv (ook weer spannend en emotioneel voor mij :shifty:). En dan gaat ook mijn jongste wennen op het nieuwe kdv. Poeh, het is allemaal toch wel veel zwaarder dan ik had gedacht.

Heel herkenbaar hoor meis. Tim ging 15 febr voor het eggie naar school. Na de 1e week had hij een week voorjaarsvakantie en ik weet niet wie er meer aan toe was…Kind of moeders…was helemaal verrot zeg.

Je moet zo aan alles wennen en daarbij emotioneel gebeurd er genoeg met jezelf…Je gaat je kind loslaten…en dat hakt er dan toch net wat meer in dat ik zelf ook had verwacht…

Dus meis…je bent zeker niet de enige hoor!!

Ik vind het ook herkenbaar - volgens mij was ik er meer mee bezig dan lasse en moest ik van ontlading huilen toen ik hem had weggebracht.

Wijnanda… :hug: kan me je gevoel heel goed voorstellen! Lekker over je heen laten komen, instorten en weer opstaan!

Haha, nou hier weer redelijk opgestaan.

En dat huilen…ik heb het (net) niet gedaan. Maar ik moest een paar keer slikken. Zou een beetje gek gestaan hebben. Nikkie die blij naast me staat en ik als mama in tranen naast haar.

Maar op het schoolplein moest ik ook nog even slikken.

Vanmorgen heb ik haar voor de laatste keer naar het kdv gebracht. Voordat ze haar jas aan ging doen, begon ze ineens te huilen. Ze wilde niet naar het kdv, ze wilde naar school :mrgreen:. Toen ik haar gerust had gesteld dat ze morgen weer mag, was het goed :inlove:.

Daarna moest ik met Mara wennen op het nieuwe kdv. En dat was erg leuk. Mara is er wel erg moe van, die ligt nu lekker op bed. Hopelijk slaapt ze even door, dan heb ik ook even tijd om weer bij te komen. Maar het was erg gezellig. Leuke leidsters en leuke kindjes.

Morgen dus weer naar school en vrijdag ook en dan gaat Mara nog een keer wennen.

Volgende week voor het echie naar school en dan gaat Nikkie ook twee dagen naar de BSO. En Mara gaat dan ook voor het echie naar het kdv. Ik ben dan nog een week vrij, maar daarna begint het echte leven ook voor mij weer. :shifty:

Dikke knuffel voor jou na deze spannende dag :hug: !

Suc-6 voor morgen. Trouwens het is wel erg fijn dat Nikkie het zo leuk heeft gehad.