18 weken zwanger en bloedverlies?

Vandaag 18 weken zwanger, we voelen pruts al bewegen en met de angelsound kunnen we ook zelf het hartje goed horen.

Maar sinds 4 dagen heb ik enorm veel harde buiken, steeds doorlopend een gevoel van spierpijn in mijn buik en sinds gisteren ook bloedverlies.

Niet veel, druppels meer…

Maar wie herkent dit?

Ik heb de verloskundige al gesproken en die maakten zich niet direct zorgen.

Ik moest urine gaan laten nakijken want misschien wel een blaasontsteking en ze dachten dat het ook te maken kon hebben met de buikgriep die we hier net allemaal hebben gehad.

Ook is dit mijn 4e zwangerschap in totaal die al verder gaat dan 6 weken ofzo en er werd me ook gezegd dat bij sommige vrouwen 3 kinderen wel de limiet is voor de baarmoeder, die raakt als het ware een beetje uitgewoond.

Mocht ik toch ongerust blijven dan mag ik altijd komen, maar veel meer dan naar het hartje luisteren doen ze dan niet gezien ik over anderhalve week ook de 20 weken echo heb.

Wie heeft er ook bloedverlies gehad rond deze termijn in de zwangerschap en waar lag dat aan? wat kon je doen?

Hier nu advies gekregen om niet te tillen, geen zware huishoudelijke klussen te doen en mijn rust te nemen (niet zo makkelijk met een 2 en 3 jarige om me heen) en hoewel ik geen paniekkip ben, maak ik me toch wel ongerust… :frowning:

stom dat ze de 20 weken echo dan niet iets eerder plannen…

maar goed als de vk zegt dat het goed is, moet je je niet al te veel zorgen maken…

als ze het echt net vertrouwen dan geven ze je echt wel een echo hoor :hug:

maar ik begrijp je ongerustheid volkomen, en ik denk dat ik net zo was als jij…

hoi

Ik heb bloedingen gehad tot en met 22 weken. Blijkbaar was Nicolai heel activ en ging de bbm steeds bloeden doordat hij er op duwde…

Uiteindelijk is de echte oorzaak nooit gevonden waarom ik bloede :think:

maar Nicolai is hier, alive and kicking!

als je ook harde buiken hebt kan het zeker aan een onsteking liggen! heb ik met 34 weken gehad en heb toen antibiotica gekregen. (in het ziekenhuis dachten ze dat ik ging bevallen maar dus niet …)

Dus als de harde buiken erger worden zou ik contact opnemen met de gyn, en anders laaten onderzoeken voor een schimmel of infectie

sterkte!

He Cell,

Hier gelukkig geen ervaring, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen! :hug:

En dat die dagen tot de 20 weken echo maar om mogen vliegen. :pray:

Ik heb het wel gehad…

Bij mij bleek de placenta heel erg laag te liggen, waardoor er wat bloed kon komen.

Ook had ik een val gemaakt, en daar kwam ook wat bloed vandaan zeg maar.

Cell, hoe is het nu??

fikse blaasontsteking, daardoor veel harde buiken.

Heb nu een ab kuurtje gekregen en het zou beter moeten worden.

De harde buiken nemen al af, bloedverlies is ook over, dus we gaan er maar van uit dat er verder niets aan de hand is. :pray:

Ah lees het nu pas :hug:

Hoop dat de AB snel zijn werk doet!!

:-*

Oef goed zo! Pruts heeft nog een weekje of 20 te gaan… :thumbup:

Gelukkig!

En wat leuk dat jullie de kleine Pruts noemen!

Deden wij ook :inlove: :inlove:

Toen Isa geboren was, moest ik ook mijn best doen om haar geen pruts te noemen :oops:

Onze pruts is een mooi meisje geworden! En jullie pruts zal ook vast een mooie prins/prinses worden :mrgreen: …

Oh gelukkig! Op naar een mooie 20-weken echo dus! :pray:

hahaha… Pruts is ooit eens in de groep gegooid door een oud collega van mij en nu is het bij elke zwangerschap automatisch “pruts” :inlove:

Pruts 1 was een jongetje :vlinder: , Pruts 2 een meid (en wat voor 1) Pruts 3 werd een jongen en dat wisten we al snel dus hem noemden we ook wel “brutus” :lol: en nu dus weer Pruts, maar moet zeggen dat ik denk dat het een meid word en heb het nu dus ook al wel over marieantoinette in 1 adem 8)

Enne… mijn kids hebben als bijnaam gewoon nog steeds Pruts hoor :mrgreen: Vooral in het kader van klungelen wil ik er nog wel uitflappen “wat ben je toch een lekker prutsie” :inlove:

Zit trouwens al wel weer de hele ochtend met harde buiken, heb vanmorgen de was uitgezocht en dat vond mijn buik blijkbaar niet zo leuk.

Baal er vreselijk van, zo kan ik helemaal niets, moet je mijn huis es zien :wall: :oops:

Tan… ik zie nu pas… ik loop precies 20 weken achter je aan :shifty:

Dat is ook sterk! :lol:

Zullen we dan even afspreken dat we allebei met hetzelfde aantal weken en dagen bevallen. Bijvoorbeeld 38 weken en 3 dagen? :wink:

eh…

Ik heb een abonnement op 39 weken en 3 dagen :mrgreen: Zowel Aniek als Peter zijn met die termijn geboren en beide data’s had ik al gedroomd.

Dus als mijn droom nu weer uitkomt dan gaan we dit keer voor 39+2…

Ook leuk toch, ga je in elk geval niet over :mrgreen:

Oh, dus ik moet nog een weekje doorzetten. :think:

Nou ja dat is te overzien!

Voordat ik alle berichtjes had gelezen dacht ik al aan een blaasontsteking.

Ik heb met 20 en 21 weken een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met enorm veel bloedverlies, toen was er geen aanwijsbare reden voor (ondanks meerdere malen op mijn verzoek NIET getest op blaasontsteking) 6weken later bleek ik een verwaarloosde blaasontsteking te hebben (contole bij een andere gyn en die wou het toch wel even contoleren :wall: :wall: ).

Lekker rustig aan doen en het huishouden komt vast weer helemaal goed na je bevalling! Gefeliciteerd trouwens!