Mijn zoontje trappelde zichzelf ook boven de dekens en werd daardoor wakker. Ik heb hem in een slaapzak gedaan en het lukt hem soms nog wel eens om naar boven te trappelen maar dan ligt hij niet meer bloot. Ik heb een combi sleeper, de kleinste maat. Deze was bij de armen nog te groot dus die heb ik een stukje dicht genaaid. Werkt perfect, ik moet wel zeggen dat ik nooit de mouwen eraan het gehad want dat was veel te warm. De combisleeper is duur maar ook met de kleinste maat doe je best lang. Succes met je keuze.
Snoepje
Yvan slaapt nog steeds goed in het babymodel en is nu 8 maanden en ruim 72 cm! Je vindt ook goede tweedehands op MP. En idd in het begin even de mouwgaten beetje innaaien, die zijn nog te groot…
Ik deed Amélie ook vrij snel in een slaapzakje. Ik heb ze gewoon van de Hema en het zijn geen extra dikke. Ze kwam soms nog wel wat omhoog in bed, maar minder snel en als ze er boven komt dan heeft ze in elk geval nog wat om zich heen.
Die combi-sleepers zijn echt duur, maar volgens mij hebben ze bij de Prenatal ook iets wat er op lijkt en die zijn stukken goedkoper.
Sibel deed dit ook, ik heb haar toen in een zijslaper gelegd (ik ben erg voorstander van zij-op-zij slapen, dus dat was ook 1 van de redenen om zo’n ding aan te schaffen), daarna is het nooit meer voorgekomen.
Ik heb Sacha’s slaapzakje wel eens vastgestopt in het voeteneinde zo kon hij zich zelf ook niet meer omhoog werken en het slaapzakje wat toch veelste groot.
Ik heb toen voor Sebastiaan een safe-t-sleep gekocht. Een slaapwikkel die aan het matras vast zit en daarop een band voor om z’n buik. Ideaal :thumbup: Je kunt info vinden op safetsleep.nl
Groetjes,
Heleen
Hier ook een kleine dwarslegger! :roll:
Isabelle deed dit al de eerste week toen de kraamhulp er nog was, en met 6,5 week lag mevrouwtje ook al op haar buik en als ik dan in haar kamertje kwam lag ze met haar beentjes door de speilen van haar bed…
Gelijk een slaapzak gekocht en het voeteneind stop ik tussen het matrasje en het gaat super! :thumbup:
Als ik haar in de box neerleg ligt ze binnen een paar sconde op haar buik!
Ze is er vroeg bij!!! :shock:
Olivia is ook een dwarsligger, ze deed het al met 4 of 5 dagen! Wij hebben toen aan beide kanten van het bed een kruik op de deken gelegd en dat helpt vrij goed.
Hoi hoi
Hier ook al heel vroeg een dwarsligger. Moreno heeft eerst een poos in een bakerzak gelegen maar ook daar mee wist hij het hele bed door te komen.
Toen ik Moreno dus een x aantrof met ijskoude blauwe handjes en voetjes en het nekje ook koud. Heb ik dus een combisleeper opgehaald.
Ik zweer er bij. Moreno is nu 5 maanden en draait woelt en doet nog erger als eerst. Hij ligt regelmatig met zijn hoofdje op de plek waar zijn voetjes horen. Ik hoef me dus niet druk te maken over het koud hebben door het bloot woelen of zo. Ik weet dat ze duur zijn maar de investering is mij het waard. Heb er zelfs 2. Als Moreno zo op zijn mama blijft lijken dan koop ik er straks weer 1.
Dat onrustige slapen heeft ie trouwens niet van een vreemde.
Mama is ook een dwarsligger :mrgreen:
x
Sammie dat is een goede tip :mrgreen: Dat ga ik ook es proberen :lol:
Hallo allemaal ,
Toen Gabriël 2 mnd was vond ik hem vaak overdwars terug in bed.
Toen heb ik het consultatiebureau gevraagd wat ik daar aan kon doen en ze adviseerden een draagzak. Nou die heb ik gekocht en het ging prima, geen gedoe meer met dekentjes enzo lekker makkelijk
Maar in het begin heb ik hem 1 keer toch weer overdwars terug gevonden Ik dacht nou ffe aankijken en toen ging het de hele tijd goed en vanmorgen vond ik hem weer overdwars terug .
Nu heb ik hem weer recht gelegd en slaapt ie weer door (terwijl hij al 7 uur slaap achter de rug heeft maar goed dat even terzijde)
Heeft iemand een idee dat ik er voor kan zorgen dat hij toch niet meer overdwars kan? Want hoe ik het zo zag vanmorgen nou dan kan hij zich toch wel bezeren … kweet ook niet hoelang hij al zo lag toen ik hem net weer recht legde natuurlijk
Wat het misschien kan zijn maar ik heb geen idee of dat ook mogelijk is: de eerste keer dat ik hem zo terug vond was de slaapzak nieuw dus een verandering en vanochtend was de rolluik nieuw … ik weet dat hij gevoelig is voor verandering … wat vinden jullie ?
groetjes, Els