17 weken zwanger en vakantie

Hey allemaal,



Wij gaan volgende week naar Amerika op vakantie (o.a. NY). Ik ben dan 17 weken.



Nu hoorde ik van een vriendin dat ik dan mijn zwangerschapskaart in mijn paspoort mee moet nemen???



Ten eerste, ik heb geen zwangerschapskaart (loop bij de gyn in het ziekenhuis).

Ten tweede, het ziekenhuis weet dat ik op vakantie ga en heeft daar niets over gezegd.



Jullie enig idee?



X Do

Ik zou ff uitdraai van je gegevens vragen als ik jou was. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren!

Je moet natuurlijk helemaal niets! Maar het is wel handig om een uitdraai te hebben van je dossier voor het geval er iets gebeurt met je. Dan weten ze daar precies wat je zwangerschapsgeschiedenis is.

Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap van de VK na elke afspraak een nieuwe uitdraai met de gegevens. Die had ik in mijn tas als ik ver van huis ging toen ik verder was in mijn zwangerschap. Loop nu ook bij de gyn en krijg hier ook geen uitdraai. Ik zou er om vragen als ik jou was. Zeker als je zo ver weg gaat. (Ik denk dat ik de volgende afspraak ook maar eens vraag hoe dat zit.)



Succes en veel plezier op vakantie!

Geen idee wat ik er aan heb. Alles wat er op zou kunnen staan, kan ik ook zo opschrijven, no problemo.



Dus als ik op een papiertje mijn gegevens schrijf m.b.t. de zwangerschap e.d. dan voldoet dat toch ook?



Het ziekenhuis weet dat ik op vakantie naar Amerika ga en zij hebben het nergens over gehad. Dat is toch vreemd dan?

Ja, maar er staan ook gegevens op over de echo’s en bloedtesten en dergelijke die ik niet zo kan navertellen.

Maar misschien is het alleen van belang later in de zwangerschap? En inderdaad, als het ziekenhuis niks zegt… Maar goed, ook zij vergeten wel eens wat.

Oftewel, ik weet het ook niet :?

`VRAAG ANDERS GEWOON NAAR EEN ZWANGERSCHAPS VERKLARING

(sory caps)



daar kunnen ze nog wel eens om vragen bij het vliegveld…

Hihi, ben ik blij dat ze dat dan niet hebben gedaan toen ik laatst binnen Europa vloog! :shock:



Dinsdag moet ik voor intake bij een ander ziekenhuis (ze willen dat ik daar perse de 20 weken echo laat doen). Zal het daar vragen of ze er eentje willen schrijven of kopie van de verwijsbrief ofzo (staat waarschijnlijk ook het meeste in).



X Do

Ik zou wel echt naar een officiele zwangerschapsverklaring vragen. Toen ik met 24weken 1 week naar Turkije ging. Was prima allemaal, maar terug, ze moesten echt die verklaring hebben anders kom je gewoon niet zomaar in het vliegtuig want dan nemen ze het risico niet. Er moet in staan dat je onder een bepaald aantal weken bent en dat je gezond bent om zwanger te vliegen/reizen. Wat ik van een vriendin heb begrepen is Amerika ook streng daar mee dus zou zeker een officiele zwangerschaps verklaring regelen, dat zou trouwens verder voldoende moeten zijn.

Wel raar dat het ziekenhuis daar zelf niet op inspeelt. Ik heb namelijk gevraagd of ik zonder problemen daar heen kon vliegen. Was geen probleem e.d… Maar niet even een verklaring afgeven ofzo!



Ik zal maandag wel even bellen dan naar het originele ziekenhuis. Kan de huisarts het in bepaalde gevallen ook afgeven? (die heeft een brief gekregen van het ziekenhuis over mijn zwangerschap.



X Do

Ja Do komt omdat je nog vroeg zwanger bent. En in nederland zijn ze heel makkelijk daarmee. Maar in het buitenland toch wat moeilijker dus daarom toch er even achteraan gaan :slight_smile:

ik zou ook gewoon om een uitdraai vragen bij je gyn… dat doen ze wel als je der om vraagt … ik heb der ook zelfs 1 mee gekregen toen we naar Denemarken op vakantie zijn geweest met de auto… als er dan wat gebeurt dan weten hun ook hoe je zwangerschap tot nu toe is verlopen…



liefs miranda :vlinder:

Een officiële zwangerschapsverklaring hoeft volgens mij pas wat verder in de zwangerschap, maar een kaart of uitdraai met je zwangerschapsgegevens wordt wel sterk aangeraden, voornamelijk voor als er daar wat gebeurt. Vanaf 30 weken (geloof ik) heb je pas een zwangerschapsverklaring nodig en dat is dan meestal nog meer voor de vliegtuigmaatschappijen. Ik ben vorig jaar met 18 weken zwangerschap naar de USA gegaan en heb alleen mijn zwangerschapskaart meegenomen.

De verklaring voor het vliegen heb je bij 17 weken zwangerschap nog lang niet nodig. Vanaf een aantal weken (dat verschil per maatschappij, maar ligt ergens rond de 32 of 34 dacht ik) willen vliegtuigmaatschappijen geen zwangere vrouwen meer meenemen omdat ze natuurlijk niet willen dat jij onderweg gaat bevallen of dat er andere complicaties optreden.



Maar dit is voor jou nog lang niet aan de orde. Ik zou wel je gyn. om een zwangerschapskaart vragen. Daar staan allemaal medische gegevens op m.b.t. jouw zwangerschap. Als je die bij je hebt en er gebeurt iets met je op vakantie kunnen de hulpverlenerd in Amerika aan de hand van jouw kaart zien wat de historie van jouw zwangerschap is. Dit kan van invloed zijn voor het wel of niet geven van bepaalde medicijnen. Er staan veel meer gegevens op zo’n kaart dan jij zelf kunt onthouden, daarnaast staat er medisch jargon op wat de “gewone mens” niet veel zegt.



ik zou gewoon even zo’n kaart aan je gyn vragen, het is niet verplicht om er zo een bij je te hebben, maar het is wel aan te raden.



Een hele fijne vakantie!

Ik heb nu een zwangerschapsverklaring voor de zekerheid. Zwangerschapskaart hebben wij bij de gyn niet.



Alle gegevens in mijn dossier weet ik en een groot deel ervan heb ik er zelfs in laten zetten op mijn verzoek.



Ik zal mijn gegevens noteren en vastnieten aan de zwangerschapsverklaring, zo wordt het toch een compleet verhaal.



Thanks allemaal!



X Do