17 weken, nog overgeven..

Hoi allemaal,

Ik ben dik 17 weken zwanger, en moet nog bijna dagelijks (1 tot 2 keer) overgeven…

Nu heeft iedereen het over ‘de 1e drie maanden’… maar bij mij blijft het aanhouden!

Het heeft ook met eten te maken, na ong een uur lijk ik weer een hongergevoel te hebben, wacht ik met eten omdat ik geen zin heb, dan moet ik vrijwel direcht overgeven :sick:



Herkenbaar?, en wanneer ging bij jullie die misselijkheid over?

Bij de meesten gaat het idd na de eerste drie maanden over, maar dit geldt niet voor iedereen helaas. Ik heb hier tm de 18e weekveel gespuugt. Nu nog wel regelmatig misselijk en heel soms overgeven.

Mijn schoonzusje heeft zelfs 8 maanden lang overgegeven.



Ik hoop voor je dat het snel voorbij gaat want ik weet hoe rot het is :hug:

Ook ik weet hoe rot het is, ik heb tot de 32e week overgegeven.

Gebruik je iets tegen de misselijkheid?

Ik had emesafene zetpillen, die werkte bij mij erg goed!



Dikke knuffel en zet hem op!

Bedankt meiden :hug:



kaya, he, wat naar zeg, dat je er nu nog last van hebt :hug:



Ehh… pooh, hoe heb je dat 32 weken volgehouden? :shifty:

he bah wat ellendig :frowning:

Ik ben tot de 16e week misselijk geweest, de hele dag door. Gelukkig niet teveel overgeven. Daarna werd het minder, en tot nu toe heel af en toe nog een paar uurtjes misselijk, maar dat is nu zo weinig, dat ik het niet eens meer onthoud. Ik heb er zelf nooit iets voor gebruikt, behalve heel regelmatig eten, maar ik gaf ook niet over.

Sterkte!

Je kan er niks van zeggen wanneer het ophoudt.

Bij onze oudste ben ik tot aan de bevalling beroerd geweest met overgeven.

Als je bedenkt dat ze met 42+4 geboren is duurde het dus heel lang :wink:



Ik hoop dat je er snel vanaf bent :hug:

Ehm… het duurde lang… te lang… :wink:



Pas goed op jezelf want doordat je raakt uitgeput ben je emotioneel veel gevoeliger voor andere dingen!

Hoi Flier,



Eindelijk een berichtje van mij. Nu ook 17 weken en ook nog steeds misselijk. Heb nu sinds het weekend niet meer overgegeven, dus ben al heel erg blij. Wel nog steeds misselijk en vooral ook zo rond dat uurtje na het eten. Ik moet dan echt iets hebben, anders gaat het geheid mis.



Bij mij hielpen Emesafene zetpillen niet, maar Primperan wel. Hoewel ik daar een beetje down en lamlendig van leek te worden. Toen ik vorige week stopte met Primperan heb ik 3 dagen heel veel overgegeven, maar nu dus al een paar dagen niet meer.



Durf geen uitspraken te doen over langdurigheid. Bij mijn eerste stopte het ook rond deze tijd. Bij mijn moeder duurde het tot de laatste dag (bij twee zwangerschappen, bij de derde had ze nergens last van). Vriendinnetje gaf tot de 26e week over…



Hoop echt voor je dat het snel beter met je gaat. Ik ben in die paar dagen al enorm opgeknapt en kan nu ondanks de bekkenpijn toch een beetje genieten. Zeker nu ik de baby steeds vaker voel bewegen.



Sterkte meid,



Ellentje

Hier 9 maanden lang overgegeven :sick:



als te erg wordt je gyn even raadplegen voor medicatie :hug: :hug: :hug: sterkte

Heel herkenbaar. Bij de oudste heb ik dit de hele zwangerschap gehad, al werd het aan het einde wel iets minder. :?



Hier hielp het goed om echt heel regelmatig kleine beetjes te eten. Pakje crackers in je tas, en steeds eentje nemen…

Bij de middelste had ik het ook.



Vet eten hield ik trouwens veel langer binnen, van fruit moest ik meteen naar de wv rennen :sick: En snoep ging ook prima :oops: Raar he…



't Is echt vervelend he.



Sterkte

Sterkte meid!



Ik heb het nu al heel erg (lees -> hou echt niks binnen!) en ben het al zo zat…

Mijn energie begint op te raken.



Heb je al medicatie trouwens?

Ik heb beide zwangerschappen tot ongeveer week 20 overgegeven en daarna was het ook echt over. Ik had wel dat het rond week 16 zo wat minder begon te worden. Is het bij jou ook wat minder geworden in de loop van de weken?

Sterkte, het is zo zwaar, i know!

Hier alle 3 zwangerschappen bijna alle dagen overgegeven…en misselijk geweest, heel vervelend, maar het is het uiteindelijk allemaal waard!

Nou dat het het allemaal waard is, kan ik alleen maar beamen.

En weet je wat ook heel gek is? Als het dan eindelijk voorbij is, ongeacht hoelang het heeft geduurd, dan ben je ook weer vergeten hoe het ook al weer was. Ik tenminste wel. Tot ik weer eens buikgriep heb of zo… :?

Hier ook bijna 9 maanden lang overgegeven (in combinatie met mijn hoge bloeddruk een reden om onder controle bij de gyn te komen en met 38 weken ben ik toen ingeleid, het is 1 van de verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging/HELP syndroom), ik en mijn groene emmertje waren ´s morgens en ´s middags onafscheidelijk :mrgreen:. Heb wel eens bakerpraatjes gehoord dat je bij een meisje meer last hebt dan als je zwanger bent van een jongetje. Zelf heb ik alleen een dochtertje dus kan er niet over oordelen maar bij mijn zus was het wel het geval 1e zw. van een jongetje weinig last laatste van een meisje en ook erg veel en lang misselijk geweest…maar ja het is natuurlijk een bakerpraatje