16 maanden en op het potje plassen

hallo wie heeft advies. Onze Stijn liet al meerdere keren weten dat hij verschoond moest worden. Hij sleurde bijv. het aankleedkussen naar de tafel. Zat bij mama op schoot op de toilet (kon even niet anders :oops: :mrgreen: ) en mama voelde het toen warm worden, dus toen deed hij mama na haha. Eergister hebben we hem dus even op het potje gezet et voila binnen 2 minuutjes plasje in het potje en trots dat ie was. Daarna aantal keer potje aangeboden en nu tot 4 x toe in het potje. Ook 2 x ongelukje, maar dat doet hem niet zoveel gelukkig.

Suggesties zijn welkom ik weet dat hij erg jong is, maar vorige maand ging hij ook steeds plassen als ik hem staand ging verschonen, luier af en plassen maar heel fijn :liar: :liar: :liar:

Ik heb het vermoeden dat hij er gewoon aan toe is, zou dat nu al kunnen???

Alvast bedankt.

gr. Laura

tuurlijk kan hij er aan toe zijn , mijn dochtertje was ook zindelijk al toen, di egaf al voor ze 1 werd aan dat ze op het potje wilde, maar dat vondik te vroeg omdat ze nog niet liep toen, wilde ik daaar op wwachten, maar na haar verjaardag liep ze ook meteen , en kon ze dus ook meteen op het potje plassen,

je kan het beste beginnen met een wekkertje en die zet je eerst op 5 min, en als hij af gaat herrinnner je je zelf er aan dat je dan even moet vragen of hij plassen moet zegt hij nee, weer 5 min , en dan vragen,

ik zette een wekkertje omdat ik steeds vergat tevragen hihihih

en als je dat een paar dagen gedaan hebt heb je vanzelf door wanneer hij ongeveer gaat plassen en zo pak je dat vanzelf op

je kan ook luierbroekjes nemen, maar ik zou gewoon een broekje aan doen, ik deed meestal pyama broekjes aan , die kunnen ze makkelijk zelf uit

hier ging het heel goed, mijn kleinste is nou bezig met snachts ook droog te zijn, maar vannacht lukte het even niet hihihi, maar de rest van de week was het wel goed gegaan ,m dus het is een begin voor het snachts

voor stikkertjes beloning en zo kan je zelf het beste kijken of je denkt dat joiu kindje daar aan toe ik, ik denk dta hij het nopg niet zo goped zal begrijpen wat er de bedoeling van is, dus belonene met dansjes en complimentjes is nog het leukste opndeze leeftijd denk ik

veel succes , je knulletje doet het al heel goed hoor, veel complimentjes geven , daar groeit hun zelfvertrouwen goed van :inlove:

Dankjewel voor je antwoord stijn begrijpt al heel veel maar zegt nog geen ja en nee ;-). Dus dat wordt lastig vragen hihi. Hij heeft vandaag op het kdv ook op het potje geplast en net Thuis half haha. Alleen heeft ie denk ik de 5de ziekte hij had de hele week rode uitslag en nu koorts sinds daarnet. Schaapje voelde zich verder wel oke gelukkig. Nogmaals bedankt als hij beter voelt ga ik er weer mee verder.

Luca ging vanaf 1 1/2 jaar ook al op het potje plassen, wij vroegen het elke keer voordat hij naar bed ging (2x per dag)

Hij ging gewoon lekker zitten spelen, wij gaven hem dan 10 mintuten (want het moet geen speeltijd zijn maar echt plastijd) en als hij van het potje afging zat er altijd een grote plas in en regelmatig poept hij er ook in.

Nu gaat hij al een tijd gewoon op de wc (met verkleiner)

Hier was de interesse voor het potje dus al snel weg en ik wil er absoluut geen issue van maken. Nu weer wat later begint hij weer interesse te hebben en laat hij zijn knoefies (knuffels) een psssssss doen op het potje en gebruikt hij hem zelf als hoed ofzo :mrgreen: . Zal mij benieuwen wanneer hij het dus echt weer interessant gaat vinden haha.

We wachten geduldig af.