15 jarig meisje springt voor de trein na pesterijen

Onderzoek pestgedrag na zelfmoord scholiere



MEPPEL - De Onderwijsgroep Noord stelt een onderzoek in naar de dood van een 15-jarig meisje uit Staphorst.



Dat heeft de school waar ze op zat, het AOC in Meppel, donderdag bevestigd. Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door voor de trein te springen.



Er zou een afscheidsbrief zijn waarin het meisje aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen. De school in Meppel heeft een stiltecentrum ingericht waar leerlingen het meisje kunnen gedenken.



In november pleegde de 20-jarige Tim Ribberink uit Tilligte zelfmoord. In een afscheidsbrief aan zijn ouders liet hij weten het pesten en treiteren beu te zijn. De Stichting Veilig Onderwijs drong eerder deze week aan op een parlementair onderzoek naar pestgedrag op scholen.



Door: ANP







Weer een slachtoffer van pesten. Wanneer houdt het nu eens op :cry: :kaars:

He jakkie geen idee… Zal het ooit ophouden?



:kaars:

:kaars:

zo iets moet toch niet kunnen ???





stukje op face book gevonden: :wall:



http://www.telegraaf.nl/binnenland/21153949/_Leraren_doen_te_weinig_tegen_pesten.html

Alweer, :cry: :kaars:







Ik had ook bijna zelfmoord gepleegd. Zowel op de basisschool als op het voort gezetonderwijs gepest (en ook fysiek). Vreselijk.

Kwakje ik ook… :cry: Zelfs toen werd het door de leraren weggecijferd en als het al werd aangekaard, werden de pesterijen alleen maar erger.

Ja, nou hier werd het zelfs door de meester gedaan… :wall: :wall:

Hier net zo. En toen het eenmaal werd aangekaart, hield het pesten wel op, maar toen werd ik genegeerd.

Ik weet niet wat erger is: pesten of een outcast worden :cry:

Volgens mij is dat het zelfde toch?



Vreselijk, zoiets.

Ik vond het genegeerd worden zelfs nog erger om eerlijk te zijn.



Kwakje een leraar die meedoet, dat is in mijn ogen een absolute no no, die zouden beter moeten weten. :hug:

Vreselijk :kaars:

Mijn moeder werd vroeger ook gepest door de juf. Ze kreeg zonder dat ze iets gedaan had, al straf. Werd met proppen naar d’r gegooid… Moest in de prullenbak zitten. Echt sneu :slight_smile:





En dan dit meisje die 15 jaar was. Zo jong en machteloos :cry:

Negeren is misschien een vorm van pesten, ik weet het niet.



Maar wat kun je je dan alleen voelen zeg :frowning:



Gelukkig voor mij bleken er uiteindelijk nog 2 meisjes in hetzelfde schuitje te zitten en zijn wij uiteindelijk bevriend geraakt.

Vreselijk.



Pesten uit zich in allerlei vormen, schelden, slaan, buitensluiten/negeren etc.



Ik ben ook gepest. Gelukkig nooit mezelf iets willen aandoen. Ik maak me echt zorgen om de toekomst. Wat moeten kinderen tegenwoordig niet doorstaan, zeker met het cyberpesten wat nu hot item is.

Vreselijk dat dit gebeurd is.

Ik heb me vanmiddag wel even afgevraagd in hoeverre het bij zulke jonge kinderen en bij pubers een moment van ´levensmoe´ is.

Is er in deze leeftijdcategorie meer sprake van zelfmoord wat in een opwelling gebeurt.

Zou deze leeftijdscategorie zich laten ´inspireren´ door wat ze hierover in et nieuws lezen en horen.



Hoe dan ook vind ik het verschrikkelijk dat ze dit als oplossing zag.

:kaars:

Ik denk echt! dat die kinderen geen andere uitweg meer zien. Ze schamen zich misschien om er over te praten en ze durven er niks van te zeggen want dat za het erger maken.



Ik vind het vreselijk, vroeger zelf ook genoeg meegemaakt, dusja die gedachtes heb ik ntuurlijk ook wel eens gehad.

Praten werd in mijn geval erger!



Op de basisschool niet, maar op de middelbare is het zo erg geweest dat ik in elkaar ben geslagen met een skateboard.

Deze jongen heeft vast gezeten.



Vreselijk dat ze dit moest doorstaan, en dit haar noodgreep was om er vanaf te zijn. :kaars: