14mnd en nog niet eens staan

Heey meiden…

Ik hb hier een dreumes die eindelijk sinds enkele weken vooruitkomt,

Hij sleept zich als t ware op zijn buik vooruit en duwt zich met 1 voetje naar voren.

Staan wilt ie absoluut niks van weten, trekt de knieen meteen in of laat zich meteen zakken.

Nu zeiden ze vorige week op t cb dat als ie over 3mnd nog niet loopt hij Fysio moet gaan krijgen.

Ze vond zijn spieren nl erg soepel en dat kon m hinderen in zijn staan/lopen.

Zijn er nog meer kindjes die erg laat pas stonden, aan een tafel/box etc?

Vind t trouwens een beetje belachelijk dat ze al paniek gaan zaaien daar op t cb.

Ze zei zelfs van…we zullen de fysio nu nog maar even niet inschakelen daar is t iets te vroeg voor, we geven m 3mnd de tijd :shock:

mijn dochter stond pas met 11 maanden en ze liep laat pas 17 maanden

geen zorgen wacht nog een half jaartje dan zie je van zelf wel of ie dan ineens loopt

pas met 11 mnd??? haha dan vind ik nog mooi op tijd eerlijk gezegd.

Odin is al 14mnd he, en die leunt nog niet eens op zijn voetjes als je m “neerzet”., laat zich meteen zakken.

waarin paniekzaaierrij? ik zou gewoon direct vragen of je fysio mag! zo te lezen maak je je zorgen!

fysio is echt niet erg hoor! je krijgt gewoon tips om hem te helpen!

En voor fysio heb je geen verwijzing meer nodig. Je kan gewoon zelf een kinderfysiotherapeut bellen. Al is het maar om zijn/haar mening te horen. Kan geen kwaad, doet geen pijn en kost niks. Als jij je zorgen maakt zou ik dat zeker doen. Wij hebben voor Hieke kinderfysio gehad vanaf dat ze 3 maanden was en ze geven ook vooral heel veel tips. Wat jij zelf kan doen en ook wat je beter niet kan doen. Ik heb het als heel zinvol ervaren.

paniekzaaiierij???

Waar maak jij uit dat ik paniekzaai???

Nou ja zeg, ik vraag alleen welke kindjes nog zo laat waren met staan.

Als ik ongerust was had ik allang een fysio gebeld, ik vind t persoonlijk belachelijk om nu al met een fysio op de proppen te komen.

Btw heeft Odin in het verleden als eens fysio gehad dus die kan ik zo weer bellen als t moet.

Maar goed aan dit soort antwoorden heb ik dus niks he.

Vraag niet wat jullie ervan vinden, ben alleen nieuwsgierig of er meer van die "latertjes"zijn.

Sorry hoor, wil alleen maar behulpzaam zijn. Maar dan niet he… :snooty:

Rhodé was ook heel laat.

Tijgerde toen ze 1 jaar en 1 maand was, kroop met 1 jaar en 4 maanden of zoiets :think: en met 18 maanden liep ze pas.

Heb me er nooit zorgen over gemaakt! Ook zij deed gewoon haar benen naar voren ipv ze te strekken waardoor ze op haar beentjes zou kunnen staan :lol: luiwammes :wink:

Maar bij Rhodé was het volgens mij gewoon makkelijkheid (is dat een woord :think: ) die vond het wel best allemaal :roll: :wink:

Als ze bij jou op het cb hebben gezegd dat het allemaal wat soepel is zou het hypermobilitieit kunnen zijn (google er maar eens op) en dan heb je dus inderdaad fysio nodig om hem te leren helpen z’n spieren beter te gebruiken en aan te sterken.

Maar wat ik zou doen is gewoon die 3 maandjes afwachten die het cb gezegd heeft, even kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen nu hij toch vooruit kan komen en daarna (als hij geen vooruitgang heeft oid) jullie bekende fysio bellen…niet ieder kind gaat even snel, en als hij er geen probleem mee heeft dat hij nog niet zelf kan lopen zou ik het lekker laten!

hai natascha,

Lynn is nu 13 mnd maar staat ook niet hoor, ze zit nu wel op haar knietjes maar daar blijft het ook bij. Ze tijgert nog steeds en krijg niet de indruk dat zop handen en voeten gaat kruipen binnenkort. Volgens mij zijn jongens altijd wat later. Maar bij zorgen gewoon zelf de fysio bellen daar heb je idd geen verwijzing voor nodig!

gr Leonie

Welk Cb heb je dan? Wij die in Heer en ze hebben nooit moeilijk gedaan. Kian liep pas met 21 maanden en was laat met alles. Maar de wijkverpleegkundige had zoiets van als hij maar met 2 jaar loopt anders kun je eens naar de fysio.

rhode thnx, ik heb t eens opgezocht, t lijkt alsof ik mezelf lees.

:shock:…nou als ie over een paar maandjes op dit nivo is blijven steken dan ga ik idd die fysio maar eens bellen.

Leonie: wat leuk je te lezen, hoe gaat t met jullie, lees je niet veel bij de meimama;s.

Goh dus Lynn staat ook nog niet…dan is Odin niet meer de enige meibeeb die niet staat :lol:

paikea ik heb die in de Becanusstraat.

Tot nu toe hebben ze ook nergens moeilijk over gedaan.

ryan heeft heel lang getijgeld! Hij kruipt pas echt sinds een maand of 2½. Stapt sinds die tijd al wel langs de bank. En nu zijn we veel met hem aan het oefenen. Gewoon handjes vast en stappen maar. Maar voordat die dit door had :roll:

Succes

@Natascha1975 wrote:

paniekzaaiierij???

Waar maak jij uit dat ik paniekzaai???

Nou ja zeg, ik vraag alleen welke kindjes nog zo laat waren met staan.

Als ik ongerust was had ik allang een fysio gebeld, ik vind t persoonlijk belachelijk om nu al met een fysio op de proppen te komen.

Btw heeft Odin in het verleden als eens fysio gehad dus die kan ik zo weer bellen als t moet.

Maar goed aan dit soort antwoorden heb ik dus niks he.

Vraag niet wat jullie ervan vinden, ben alleen nieuwsgierig of er meer van die "latertjes"zijn.

oké! ik dacht dat je vond dat het sb paniek zaaide door fysio aan te kaarten… daarom mijn tip… als je het laat vind, gewoon zelf aan de bel trekken. Maar je vind het niet laat… dan snappen we elkaar denk ik nu.

:oops:

konijn :mrgreen: :-*

Juul tijgerde ook pas met 13 maanden, maar kon wel staan aan een tafel.

Ik heb toen het zelfde van het cb gehoord en heb wel meteen naar fysio gebeld. Ik ben van mening, waarom nog 3 maanden wachten als je ook meteen al tips en oefeningetjes kan krijgen…

Juul liep met 20,5 maand (ik was toen hoogzwanger van Imme), wat was ik blij!!!

Yessi was ook erg laat hoor.

Met 13 maanden wilde hij af en toe zijn voetjes op de grond zetten, that’s is.

Hij bleef zich op de grond voortbewegen. Ik noemde hem ook altijd mijn ‘schildpad’. En ineens… 26 mei (17 maanden oud dus), staat mijnheer op en loopt weg… :wall:

@Natascha1975 wrote:

Ze zei zelfs van…we zullen de fysio nu nog maar even niet inschakelen daar is t iets te vroeg voor, we geven m 3mnd de tijd :shock:

Dit is mij ook gezegd toen mijn dochter van 15 maanden nog niet liep, en met 18 maanden weer. Een of andere moeilijke benaming, in gewoon Nederlands: de spierspanning was te laat…

Met 21 maanden had het cb een extra afspraak ingelast om deze reden, maar ze was nét 2 weken eerder gaan lopen :thumbup:

Het ging in een keer heel snel. Mijn dochter had ook een aparte manier van kruipen (wij noemden het de “been-zwaai-schuif” :wink:) en er zat echt lange tijd geen vooruitgang in, en plotseling ging het heel snel.

Ik ken ook een meisje die hypermobiel is (spieren te soepel), die liep pas met ruim 2 jaar.

In ieder geval sterkte ermee! :hug:

dank jullie wel voor de reacties :-*

Gisteren waren we op een verjaardag en toen werd er ook gevraagd met zo’n verwijtend toontje"loopt ie nog niet".

Dus toen ik nee zei werd er gezegd jee wordt dat dan niet eens tijd.

Word daar soms best moe van :wall:

Odin is ook nog eens best groot voor zijn leeftijd en dan verwachten mensen al zoveel meer van hem he.

Ik weet precies wat je bedoeld…vreselijk he? Mensen weten niet wat ze zeggen. Wat maakt het nou uit? Voor z’n 18de loopt ie vast wel :slight_smile: en dan pochen dat die van hen al met 8 maanden liep :doh:

Ik kreeg ook allerlei verwijten, ik zou geen aandacht voor haar hebben :o , haar klein willen houden… :wall: bah…

STERKTE :hug: