14 maanden oud meisje gedood door moeder

Artikel op 112 groningen en ook in het nieuws vanmorgen…



Kind van 14 maanden dood aangetroffen in woning Assen



Assen - Woensdagmiddag heeft een jonge moeder uit Assen zich gemeld bij het politiebureau in Assen. De vrouw gaf aan haar 14 maanden oude dochter te hebben gedood.



Hierop is de vrouw aangehouden en zijn de hulpdiensten ter plaatse gegaan. Daar is in het huis aan de Violenstraat het levenloze lichaam van het meisje aangetroffen. Er is getracht het meisje te reanimeren, maar dit mocht niet meer baten. Het meisje was al overleden. De politie is direct met tactisch en technisch onderzoek gestart.




Klein meisje klein… een kaarsje voor jou :cry: :kaars:



Kan me er niets bij voorstellen… volgens het nieuws was het gezin bekend bij bureau jeugdzorg…

:silenced: :cry: :kaars:

Oh jemig zeg :cry:

Klein meisje, rust zacht :cry: :kaars:

Het is gebeurt in de buurt waar ik ben opgegroeid. Waarschijnlijk wel een bekende van vroeger. :frowning: :kaars:

Mijn kinderen zitten daar heel dicht bij in de buurt op school, om de hoek zo’n beetje.

Een moeder van school woont daar ook vlakbij en had een huis vol kinderen te spelen gisteren toen ambulance, politie, brandweer(?) en zelfs de traumahelicopter langs kwamen, hele wijk stond op zn kop. Vanmorgen moest die school-moeder bij het consultatiebureau zijn met haar jongste, toen waren ze bezig alle afspraken van die dag af te zeggen, want het overleden kindje hoorde ook bij dat bureau. :cry:



Zo bizar… wieweet heb ik haar laatst nog gezien in de winkel.

Ben ook wel benieuwd of er een gezin omheen zit, partner en meer kinderen…



Jonge moeder… las ergens dat ze 43 is?

Ik vraag me heel erg af hoe je als moeder tot zo’n daad kunt komen.

Een vlaag van verstandsverbijstering? Hoe kun je ooit verder leven nadat je zoiets hebt gedaan? Sowieso je kind verliezen is iets waar je nooit overheen komt… maar dat je dan zelf het kwaad bent geweest…

En het arme kleine meisje, wat een ongelukkig kort leventje. Ik hoop dat ze er weinig van meegekregen heeft.



:kaars: :vlinder:

Ik had begrepen dat dit meisje de jongste van 4 is. De buurt schijnt ook al regelmatig bij bureau jeugdzorg aan de bel hebben getrokken. Het is en blijft vreselijk in ieder geval…