14 maanden en moeite met warm eten

Onze zoon is zowiezo al niet echt een goede ‘warme’ eter geweest, maar de laatste tijd maakt hij er echt een potje van.

Vers eten krijgen we er al bijna niet meer in, hij spuugt het gewoon weer uit, of begint te huilen…

Ook spuugt hij na het eten vaak alsnog weer wat terug als hij weer gaat spelen, zou hij het ergens niet kunnen verwerken?



Heeft iemand ervaring of tips met dit probleem?

Fenna eet ook al een tijd bijna niets savonds.

Ze eet pannenkoeken en sommige pasta.

Maar meeste dagen eet ze niets.

Bij t CB maken ze zich er niet druk om, is niet raar zeiden ze.

Als ik er maar geen strijd van zou maken, want die strijd verlies je altijd zeiden ze.

soms zijn ze ''s avonds te moe om nog te eten. Wij aten vaak ''s middags warm en dan ging het er opeens wel allemaal in!

lynn eet ook niet geweldig sávonds

ja bepaalde dingen wel worteltjes en boontjes bv

of hutspot, spaghetti maar de meeste dingen

wil ze maar een paar hapjes en dan ermee viezeriken

maar met brood eten begint ze er nu ook mee

om de korstjes te laten liggen



en maak er zeker geen strijd van

wel geef ik vaak na het eten wat extra yoghurt of vla ofzo

ik hou me maar voor dat het vanzelf beter gaat

net als het slapen :wink:

Wat hier vandaag goed ging, was lekker met de pot mee, en dan iets appelmoes erbij, hopelijk trapt hij er morgen weer in, haha.

Hij kan nog wel wat extra’s gebruiken, aangezien hij behoorlijk afgevallen is toen hij 2 weken geleden ziek was.

hier eet lynn ook met de pot mee

en af en toe met appelmoes

al begint ze nu door te krijgen dat de appelmoes erop zit

dus dan wil ze weer alleen de appelmoes :mrgreen:

dus dat doen we ook alleen nog maar als we het er zelf ook bij

eten

Hihi die Lynn…

Babs, als die 2 van ons ooit gaan trouwen doen we ze geen plezier met een kookboek, haha…

haha nee het is wel een lekker stel die 2 van ons :lol: :lol:

Ik wil je niet ontmoedingen… :shifty:



Maar mijn peuter (bijna 3) eet al sinds hij met de pot mee eet, niet mee. Brood gaat prima, patat ook :roll: maar aardappels en groente? :hand:

We hebben het ook geforceerd geprobeerd, dwingen dus, maar het helpt gewoon niet.



Mijn advies: niks aan doen. Gewoon elke dag een bordje voor zijn neus zetten (met kleine beetjes! Grote hoeveelheden schrikt ze vaak ook af) er bij zetten aan tafel en gewoon gaan eten en niet op letten.



We geven ook gewoon een toetje. CB zegt er ook niks van. Hij zit op het onderste lijntje met lengte en gewicht. Heeeeeel soms probeert hij een spercieboon, om die daarna door de kamer heen te slingeren.

Het komt wel… zolang ze verder goed brood en fruit eten, halen ze daar hun voedingsstoffen wel uit.



Als je er geen strijd van maakt, is het in ieder geval gezellig aan tafel. Winnen doe je het toch niet namelijk :wink:

Een strijd van maken doen we ook niet meer.



Ik moet wel zeggen, sinds we er een beetje appelmoes door heen doen, het een stuk beter gaat, hopen dat hij daarmee meer gaat eten.

Ook hij zit met zijn gewicht net onder de lijn, maar het cb vind het prima.

Hier ook een van 3 die geen warm eten eet. Ook al vanaf een maand of 11. Wel idd patat, pannekoek maar verder niks. Ook geen vlees. Heel af en toe eet hij een stukje tataar maar dat is ook alles.

In het begin maakte ik een heissa van hier naar daar maar dat heb ik maar opgegeven aangezien we dat toch niet winnen. Hij eet wel brood gelukkig. Dus ik bied hem meestal wel warm aan en anders maak ik brood. Want ik wil niet dat hij met een lege maag na bed gaat. De een vind dit niet goed de ander wel… Ach ik volg mijn gevoel maar gewoon :wink:

Hier een meisje dat eerst alleen maar potjes wilde, ook dat werd steeds minder, nog maar een paar smaakjes… Kon ik steeds een potje wegknikkeren, toen was ze ongeveer 10 maanden. Toen is ze met de pot mee gaan eten (voor zover we aardappels met groente aten, pasta alleen met gehakt, zonder de kruiden). Toen at ze bijna niets meer, soms een beetje vlees verder echt helemaal niets! Totdat ze bijna anderhalf was, nadat haar neusamandelen verwijderd zijn, toen ging ze af en toe wat proberen; worteltjes, boontjes, spinazie broccoli. Een maand later werd haar zusje geboren en was het weer over; toen at ze helemaal niets meer. Onze jongste dochter is nu ruim 7 weken en nu eet de oudste (20 maanden) af en toe weer wat groente, weinig, maar het begin is er! Alleen is het meestal wel van het bord van papa of mama en eet ze alleen vlees van haar eigen bord. Maar dat maakt me niet uit, ze eet tenminste weer wat!



Al die tijd hebben we er geen aandacht aan besteed, eet je niet, dan niet! Als wij klaar zijn gaat haar bordje ook weg, of als ze ermee gaat gooien eerder. Yoghurt krijgt ze ook gewoon. Brood en fruit eet ze heel goed.

Ervaring ja. Tips nee. Het is vast de leeftijd. Hier begon het ook met 14 maanden en nu met 24 maanden eet hij ineens weer erg lekker. Wij hebben een tijdje appelmoes bij de warme hap gegeven zodat hij af en toe wel iets binnen kreeg.