13 weken zwanger maar nog steeds bezorgd

Morgen ben ik 13 weken zwanger, maar ik maak me nog steeds zorgen.

In februari dit jaar heb ik een curretage ondergaan bij 9 weken zwangerschap.

Al bij 5 weken begon ik te vloeien. Bij 7 weken en 2 dagen bleek het hartje gestopt met

kloppen. Destijds was ik daar heel nuchter onder. Dit kan nou eenmaal gebeuren bij een

zwangerschap… volgende keer beter.

Nu ben ik inmiddels weer 13 weken zwanger. Op 7 weken ben ik echter heel veel bloed

verloren met dikke stolsels. We waren op vakantie in Italië en iedereen, inclusief de

verloskundige, dacht dat het weer over was. Snel naar huis gereden. Bij de echo de volgende

dag bleek alles in orde. Een keurig kloppend hartje. Op 8 weken weer een echo en ook dat

zag er keurig uit. Ook de 11 weken echo was goed.

Vorige week donderdag was ik wat bloed verloren. Ik had die avond veel gestaan en bij

het afvegen zat er wat bloed op het papiertje. Natuurlijk meteen weer bezorgd.

Vrijdag bij de verloskundige met de doptone geluisterd… Het klonk allemaal perfect.

Maar wat bleek. Ik had een blaasontsteking. Sinds dinsdag ben ik hiervoor aan de antibiotica.

Daar voelde ik me in het begin heel naar van. Woensdag krampen in onderbuik… last van rug uitstralend

naar benen en dus weer bezorgd. Weer het hartje geluisterd… het klonk allemaal goed.

Vanochtend een enorme niesbui gehad en weer wat bloederig slijm bij het afvegen (nu lichtbruin).

Ik ga niet weer de verloskundige bellen. Schaam me dood,maar ik blijf bezorgd.



Rien

Als je je zorgen blijft maken gewoon weer bellen hoor. Ze zitten er niet voor niks, en bloeden tijdens de zwangerschap is gewoon heel eng.

Misschien kun je het er meteen met ze over hebben dat je het vervelend vind dat je ze ‘lastigvalt’ en hoe je daarmee om moet gaan? Ze zullen je waarschijnlijk gewoon vertellen dat je moet bellen, of misschien kunnen ze je geruststellen.

Sterkte!

mij hebben ze ook verteld, na een eerdere bloeding, gewoon bellen!!!



liever 10 keer voor niks dan 1 keer te weinig :hug: :hug: :hug:

gewoon bellen hoor, ik ben nog niet zo ver als jij maar ik zou

me toch liever gerustgesteld voelen als de vk dat het allemaal goed is.

meid wat een verhaal :hug: .



Snap best dat je je bezorgd maakt en dat weet de vk ook heus wel hoor gewoon bellen als het je niet lekker zit, daar zijn ze tenslotte voor!



Je hoeft je echt niet te schamen dat je je zo onzeker en overbezorgd voelt dat wil alleen maar aangeven wat een goede mamma je nu al bent!



Dus pak de telefoon en bel de vk.



Groetjes en sterkte Wendy

Als je op momenten bezorgd blijft moet je gewoon de vk bellen.

Zij zijn er voor om jou deze zwangerschap bij te staan en zoveel mogelijk je bezorgdheid weg te nemen.

Een miskraam en een MA is niet niks, tuurlijk ben je hoopvol voor een volgende zwangerschap.

Maar als je dan weer zwanger bent moet je langzaam het vertrouwen in lichaam weer terug krijgen.

Bij jou gaat dat niet vanzelf omdat ook deze zwangerschap vol onzekerheden zit.

Je vk kan je dus prima helpen met het terug krijgen van je vertrouwen in een goede afloop.



Dat kramperige naar je benen toe is heel normaal, heel vervelend en ook wel angstig, maar veel zwangeren zullen dat gevoel herkennen.





Meid zolang jij angstig blijft, moet je je vk bellen en het met hem/haar bespreken.

Je valt ze niet lastig.

Uiteindelijk is de stress die je bezorgdheid oplevert ook niet goed, voor zowel jou als voor de baby.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Inmiddels heb ik een klein doptone apparaatje aangeschaft.

Met een volle blaas lukt het om het hartje te horen en dat ging keurig.

Uiteindelijk was de bloeding vanmorgen ook amper een bloeding, dus waarschijnlijk toch een geknapt bloedvaatje.

Als het nu toch doorzet, dan ga ik zeker bellen. Maar voor nu kijk ik het nog even aan. Moet toch proberen een beetje vertrouwen te krijgen.

Ik ben wel blij dat jullie het begrijpen. Voel me zo’n zeikerd :?

je bent helemaal geen zeikerd!!

ik zou ook bezorgd zijn in jou situatie.



Fijn dat je zo’n doptone apparaatje hebt, lijkt me geweldig

om het hartje van je kleine te horen !

Trouwens meid, bij de 9maanden mama’s vind je een topic ZWanger zijn na een miskraam.

Allemaal meiden die na de mk/ma weer zijn zijn geworden.

Mischien vind je er aansluiting?

Altijd het proberen waard.

ook vind je daar de maand waarin je uitgerekend bent, gezellig pratne met meiden die allemaal in dezelfde maand uitgerekend zijn.

veel dezelfde kwaaltjes ed :wink:

Hoi Joseetje,



Ik ben meteen gaan kijken of beide fora. Bedankt voor de tip.



Groetjes,

Rien

Je schrijft dat je sinds dinsdag AB hebt dus ws is je blaasontsteking nog niet weg - ik zou dat goed in de gaten houden.

ja bezorgdheid kan ik me heel goed voorstellen hoor.

Ik had dat ook na een miskraam toen ik weer zwanger was was het eigelijk de hele zwangerschap angst en bezorgdheid!

Maar gewoon geregeld bellen en langs gaan bij de verloskundigen. Je bent absoluut geen zeikerd of zeurderig iemand!

Je houd van je wondertje in je en wil dat daar binenn alles goed gaat!

Alleen de verloskundige kan je dat vertellen met doptone en echo apparaat.

Dus gewoon bellen en heen gaan! Ze krijgen beetaald hoor voor het werk dat ze doen!

Ik vind altijd beter heen gaan of bellen dan in de stress zitten!

ik snap je bezorgdheid en ik snap ook dat je zelf een zeiker vind.

maar dat is echt niet zo! :hug:

je bent gewoon bezorgd en daar heb je een goede reden voor.

gewoon blijven bellen hoor ze denken maar wat ze denken willen, het gaat om jou beeb.

:-*