13 maanden.. wanneer doorslapen?

Nog even en ik wordt gillend gek.



Het volgende:



Mika is nu 13 maanden geweest, en komt eigenlijk al vanaf januari vaker in een nacht voor eten dan in zijn babytijd.



Echt, ik wil hem best een fles geven, maar 3 in een nacht gaat me echt te ver.



Hoe ga ik hem aan het doorslapen krijgen? Iedereen loopt hier inmiddels op zijn tandvlees.



Alle tips zijn welkom!



Geprobeer hebben we al:



*een half uur laten huilen

*water geven (gaat ie helemaal over de rooie, want dat is geen melk!)

*oppakken, lief tegen praten, terugleggen, dan gaat ie dus nog harder te keer…

Dat is een lastige. Tot januari sliep hij dus wel door? Of hoe vaak werd hij toen wakker?

Nee doorslapen niet, dat heeft hij maar een aantal nachten gedaan.

Toen kwam hij 1x per nacht voor een fles.

Krijgt hij misschien tandjes? Ik merk nu eindelijk :roll: dat het bij Steven steeds mee speelt. Als hij vaker wakker wordt per nacht en graag melk wil en dan ook warm, is het meestal dat er kiesjes aan komen. Afgelopen maand was het ook weer raak paar weken lang meerdere keren wakker en nu heeft hij hoektandjes en slaapt weer wat beter.

Hij heeft er al 12 :wink:

4 tandjes boven, 4 onder, en 4 kiezen zeg maar. Misschien dat er meer aanzitten te komen?

dat is idd slopend zeg :hug:



lynn heeft het ook wel een paar keer gehad dat ze meerdere

keren wakker werd en ze wou dan ook alleen maar melk

ik deed dat vaak minder poeder in het water dus bv 150cc en dan ipv

5 maar 3 schepjes erin dat vond ze prima

zo kreeg ze toch niet zoveel voeding binnen het lost alleen niets op wat betrefd het wakker worden



ik hoop dat je ventje snel doorslaapt!

Het is maar een iel ventje (weegt 8,2), dus het is opzich geen ramp dat ie eet snachts, hij wordt er niet dik van ofzo, maar indd het sloopt zo!!



Vooral als het wekkertje om 6 uur gaat, dan kan ik goed janken zeg maar. :hand:



Lag het bij Lynn ook aan tandjes?

Als hij snachts wakker wordt en je geeft hem een fles, drinkt hij hem dan helemaal leeg?

Ja, en dan verdun ik hem inderdaad ook al.



Volgens het cb moet ik hem overdag meer geven, maar hij eet al zoveel. Ik loop een hele dag met eten achter hem aan.



Hij eet als volgt (lust geen fruit):



±00.00: 150cc + 5 scheppen friso peutergroeimelk en 4 scheppen bambix

±04.00: 150cc + 3 scheppen friso 3, 2 scheppen bambix (ivm refluxverleden beetje indikken)

±9u: 1 boterham, plak ontbijtkoek

±10.30 150+5 peutergroeimelk friso en 4 scheppen bambix

12.30: 1 boterham, stuk eierkoek oid

± 14.00 150 halfvolle melk + 4 scheppen bambix

± 15.30 koekje (of 2)

±17.00 half potje warm eten, of als ie mee eet ± inhoud half potje en 1 danoontje (vanavond in 2 stappen een heel potje, dus wie weet maakt dat wat uit?)

Danoontje.

±19.15 180+6 friso 3, met 5,5 schep bambix



En dan snaait ie dikwijls nog wel iets mee als ik aan het eten ben.



Meer overdag wilt ie niet, want dan slaat ie het weg, laat t uit zn mond vallen of zeg gewoon nee.

Sowieso is het warm eten een heel toneelspel, alles uit een boekje aanwijzen etc, en snel voeren, want anders gaat het bekkie dicht, en niet meer open :wink:



Vanavond om 17u de eerste helft gegeven, half uur laten spelen, en om half 6 de tweede helft. Dan blijkt dus dat ie om 17u niet vol zit, maar wel tegen de lepel gaat slaan, zn eten uit zn mond laat vallen, gaat zitten stieren enz.

hmm, ik zou het idd zo niet weten :think: . Ziet er idd naar uit dat hij genoeg krijt. het kan een fase zijn waarop bijvoorbeeld een groeispurt volgt o.i.d.

Tja en mijn meisje kreeg tot 1.5 jaar om elf uur savonds en om vier uur snachts een fles. En toen was het in 1 keer afgelopen. Nu is ze nog steeds een nachtbraker en er gaat bijna geen nacht voorbij dat ze niet wakker is, en moet huilen of raar gedroomd heeft :frowning: .



Ik zit echt voor je mee te denken, want ik weet hoe erg het opbreekt, maar ik weet het zo echt niet. Ik hoop voor je dat het extra avondeten helpt :hug:

Het cb zegt dat ik er ergens nog maar een schaaltje yoghurt tussen moet proppen, maar ik zou niet weten wanneer, en dan moet hij nog willen ook…



Ik ga hem zo ook wakker maken en een fles geven, wie weet… (hij liet om half 8, 100cc staan) Moet zwaar zijn, een nachtbrakertje en zwanger! :hug:

het went :wink: , maar ik ben blij als ik verof heb haha. Nou kan ik als ik vrij ben nog wel lekker liggen met haar. Doe ik de tv aan en gaat ze gezellig naast mij in bed liggen :inlove: .



Evt. na het eten ipv een danoontje de yoghurt? Anders zou ik het ook niet weten waar dat tussen moet.

Hier een dametje dat met 13 maanden pas meer meerdere nachten achter elkaar door ging slapen. En inmiddels wordt ze weer elke nacht een paar keer wakker, slopend.

Ik zie dat jouw zoontje nog wel heeeeel veel melk krijgt (teveel vermoed ik zelfs, waardoor hij wat ‘lui’ wordt met ander voedsel eten). Onze dochter had dat ook. Wij hebben op hoop van zegen rigoureus de melk verminderd naar 3 momenten per dag. 's Morgens een fles met pap (180+6+pap), in de namiddag (15h) 90+3 en 's avonds voor het naar bed gaan 150+5. Daardoor moest ze overdag wel meer brood en avondeten gaan eten. Het was wel even doorzetten hoor. Maar het werkte wel :thumbup: Opeens gingen er 2 boterhammen in tussen de middag en 150 gram avondeten. Ze eet het liefst aardappelen met groente, dat bieden we dan ook relatief vaak aan. Het is even zoeken wat werkt. Verder krijgt ze bij alle eetmomenten thee aangeboden en geen melk. Het slapen ging ook veel beter.



Wat fruit betreft, lust hij geen knijpfruit (dat heb je ook zonder toegevoegd suiker), onze dochter vindt dat wel lekker, we nemen het altijd mee als we weg gaan tijdens haar fruitmoment, ze lurkt zo een heel zakje leeg.



Wij hebben haar vanavond cold turkey voor het eerst op bed gelegd zonder fles, ze had aardig wat yoghurt op :pray:

Hij is indd heel makkelijk, als het uit een fles komt is het goed… :hand:



Je bedoelt dan overdag ipv 150 bijv. 90 geven?



Volgens het cb is het goed zolang ik onder een liter blijf.



Gister heb ik hem hem om half 11 nog wakker gemaakt, toen dronk hij nog 100 op, vervolgens om 4 uur heb ik 2 schepjes op 120 gedaan, en toen heeft hij geslapen tot half 9(!) (waar moet ik tekenen??? :mrgreen: )



Knijpfruit kan ik ook nog weleens proberen ja, heb m laatst die gedroogde appeltjes van zonnatura gegeven, hij vond ze lekker, maar ik vond ze eng hard.



@Kaya, samen op bed liggen werkt niet met hem, want dan struint ie het hele bed over, en gaat echt niet slapenh haha.



overigens zijn tand 13 en 14 bijna door… dus wie weet toch ook daarvan??

Ik herken het echt helemaal hoor wat je schrijft over zijn nachtelijke gedrag. Dat hadden wij ook, er kwam pas een eind aan als ze een fles kreeg.



Die fles halverwege de ochtend (10.30) zou ik eerst weglaten en die van 14 uur later maken. En ik zou hem ‘vast’ voedsel geven als avondeten, geen potjes met ‘prut’. Dan heeft hij ook meer het gevoel gegeten te hebben ipv dat het er zo in glijdt.



Ik zal even opschrijven hoe ons schema eruit zag waarmee het goed ging. De tijden zijn bij benadering.

6.30 180+6+6 scheppen bambix (dikke papfles dus)

9.30 fruit+ thee

12.00 2 boterhammen met thee

15.00 tussendoortje (ontbijtkoek, soepstengel, rozijntjes oid) + thee en daarna fles 90+3 (want hoe minder ze die melk nodig heeft hoe beter, maar ze redde het niet tot het avondeten zonder extra fles)

18.00 avondeten, meestal aardappels met groente + diksap

19.00 fles 150+5



Wij hebben dus die flessen geschrapt en gewoon zitten rekken en als ze al eerder dan etenstijd melk wilde (omdat het melktijd was) hebben we haar thee gegeven. Na een tijdje (week ofzo) had ze het door en ging ze vanzelf op de echte etenstijden meer eten. Het slapen ging ook snel beter, zowel 's nachts als overdag.



Onze dochter is en was een kleintje en je bent geneigd ze helemaal vol te proppen, maar dat is ook weer niet goed, zeker op langere termijn niet. Zo leren ze geen grenzen.



Gisteravond heeft ze na het eten yoghurt gehad en geen melk meer voor het naar bed gaan en ze werd om 6 uur pas wakker :smiley: (toen heeft ze wel een fles gehad) Ze heeft die laatste fles eigenlijk niet eens meer nodig denk ik, maar het is gewoon zo ‘lekker’. Thee en diksap krijgt ze uit een rietjesbeker trouwens, alleen de melk komt uit een fles en daar pak ik in de middag steeds vaker een beker voor. Zover ik weet is 300 ml melkproducten vanaf 1 jaar voldoende.

@Lala87 wrote:





Lag het bij Lynn ook aan tandjes?




lynn heeft erg veel last gehad van tandjes en ze heeft er pas 7 dus ze mag er nog een aantal

nadat de laatste 2 tanden doorkwamen sliep ze weer rustig door

(en dat we om 19.30 nog een fles geven van 150cc of 180cc ligt eraan hoe ze haar avondeten gegeten heeft)



je hoort wel vaker dat als de melkvoedingen minder word ze ook beter (door)slapen, of het waar is weet ik niet

lynn is wel beter gaan slapen sinds weer minder opvolgmelk geven en meer gewone melk



als lynn wakker werd snachts was de enige oplossing ook een melkfles geven dan pas sliep ze verder anders was het weer huilen



ik hoop dat je nachten snel beter gaan!

Wow wat veel tanden heeft hij al! De mijne heeft er pas 3! Ik geef mijn zoontje trouwens volle melk en geen melkpoeder meer, ik weet niet of dat wat uitmaakt? Hier krijgt hij ook slechts 3x per dag melk, verder tussendoor natuurlijk wel water en/of diksap. Mijn zoontje lust alleen geen pap, dat vindt hij zo vies. Hij kijkt me dan ook altijd boos aan, zo van hoe durf je me zoiets te geven!! :eh: Wel lastig dat jouw kleine geen fruit lust. Heb je ook andere vruchten proberen te geven, zoals druiven of meloen?



Je hebt toch ook van die speciale pyjama papjes, zodat ze langer vol zitten? Helpt dat niet?

Ja dat klopt dat ie veel tanden heeft haha. Hij krijgt nu nog 3 flessen en meer niet, ja vast voedsel, en hij vind het eigenlijk wel goed!



Die pyjamapapjes lust ie niet.



Fruit heb ik alle potjes al van geprobeerd, vers ook, door de yoghurt, maar hij moet het echt niet.



We hebben vannacht dan ook doorgeslapen!! Hopelijk een blijvertje, maar deze nacht hebben we in ieder geval!

mooi dat ie heeft doorgeslapen

hopelijk blijft het zo

toen onze dochter zo oud was , was het een ramp

ze was een huilbaby

dat is door gegaan tot circa 1 jaar 6 maanden

nu een hele lieve meid en niks geen janken meer