13 maanden, 1 borst weigeren?

Hoi dames,



Mijn zoon is nu bijna 13 maanden en wil sinds een paar dagen mijn rechter borst niet meer.

links wilde hij ook 2 dagen niet maar drinkt hij nu weer prima maar rechts wil hij echt niet. hij hapt maar maakt maakt dan vieze gezichtsuitdrukkingen, doet raar met zijn tong of gaat zelfs kokhalzen. Of houd zijn lippen stijf op elkaar.

(gister maakte hij exact dezelfde uitdrukkingen toen hij stuk aardappel in zijn mond kreeg)



Zijn 3e en 4e ondertandjes zijn aan het doorkomen, heeft hij eerder nooit last van gehad. Andere houding voeden wil hij niet, aangezien we al 13 maanden altijd dezelfde houding voeden. Dit klopt voor hem dan niet.



Ondertussen zit ik nu te voeden en heb hem zojuist op zijn zelfde zij doorgeschoven naar mijn rechter borst en hij hapt en drinkt (in de rugby houding).



Rechts kolf ik nu de voedingen om productie op peil te houden. Dit krijgt mijn zoon niet omdat ik.niet wil dat hij mijn bv op een andere manier dan via de borst binnen krijg (ik voed dus al 13 maanden alle voedingen live). Mijn dochter blij want die drinkt het graag op :slight_smile:



Ik was/ben zo bang dat hij al klaar is met de borst…en ik wil echt nog niet stoppen! En dan mensen die dat niet snappen :frowning:

Mijn dochter heeft 16 maanden bv gehad, was toen 13 weken zwanger van nummer 2. Ik ben daar heel verdrietig om geweest had heel graag 2 kindjes aan de borst gehad, maar helaas.

Kan het mss zijn dat hij op zijn andere zij wat last heeft van teruglopende maaginhoud? Je kunt evt ruiken aan zijn mondje wanneer hij zo weigert en op zijn andere zij ligt. Is het zurig dan heb je kans dat hij dus melk ‘terugkrijgt’ wat hij niet lekker vind. Evt kun je nog kijken of hij ietsjes meer wil ‘zitten’ op je schoot bij het aanleggen aan die kant. Rugby oid willen sommige kids niet maar wanneer je ze iets rechterop houdt door te laten zitten of te ondersteunen met 1 been dan willen ze alsnog wel drinken.

De andere optie is (maar je zegt dat hij nu wel gedronken heeft zonder datzelfde gedrag) dat je beginnende spruw hebt aan die kant of een melkkanaaltje verstopt waar je zelf nog niet veel van merkt maar zoonlief wel met drinken.

Ook een optie is; eerst voorkolven zodat er al een melkstroom is dat wanneer hij begint met drinken hij ook gelijk melk proeft. Kan zijn dat hij na al die tijd wat ‘lui’ is geworden en mss is je TSR ook iets vertraagt.

Om de melk te laten stromen kun je je borst met je hand warmhouden zodat het wat sneller blijft stromen. En ja sommige kids spenen zichzelf…dan hebben ze meer interesse voor het vaste voedsel en drinken en komt de moedermelk wat meer op de achtergrond. Dus strikt aanhouden; eerst borstvoeding en dan pas fruit, groente, brood etc. Ook geen andere voeding in het zicht van zoonlief. :wink:

Hij is in elk geval nog wel vrij jong om zichzelf te spenen…



Ik zou denken aan tandjes misschien, of inderdaad spruw, of hij ligt niet lekker ofzo of teveel afleiding (dat is hier nu echt een issue, erg vervelend) of juist niet kunnen zien wat hij wil zien als hij aan die kant drinkt?. Tja, lastig hoor! Ik hoop dat het gauw weer beter gaat!