1200 kinderen uit school geevacueerd vanwege gaslucht

hoofddorp -

De scholen aan de Dussenstraat in Hoofddorp is dinsdagmiddag rond kwart voor drie ontruimd vanwege een gaslucht. In het pand zijn de basisscholen De Brede School en Klavertje 4 en kinderdagverblijf Mirakel gevestigd. De 1200 kinderen en hun leerkrachten werden op een veld van een nabij gelegen school opgevangen.



Na een uur werd de school weer veilig verklaard door de brandweer, die een onderzoek deed naar de herkomst van de waargenomen geur. Dat had overigens geen resultaat. De meeste kinderen konden inmiddels naar huis omdat de school toch was afgelopen.



Sommige ouders die hun kroost op kwamen halen keken vreemd op dat de kinderen op het veld stonden te wachten. Een aantal kinderen werd door de naschoolse opvang opgevangen en gingen weer terug het gebouw in. (Foto Marco Backer)








Hier was mijn dochter er een van! Ik ben me rot geschrokken toen ik al die toestanden zag!

De school was wel heel snel en rustig ontruimd! Petje af voor zo’n mega grote schoolfabriek!



Ik had medelijden met de kinderen die net aan het gymen waren. Die liepen in hun gympakjes buiten!

dat zal koud geweest zijn ja :frowning:



Maar jeetje, meestal oefen je zoiets, maar nu was het met een reden.



:thumbup: dat alles en iedereen goed geevacueerd is.

is dat wat zeg :o



weet je wat ik las in je topic titel :lol:

ipv gas-lucht las ik ga-slucht

dacht al wat is dat? :mrgreen: