Noelle wordt volgende week 3 jaar. Maar welke maat fiets gaan we nou kopen? 12 of 14 inch? Ze is 98 cm lang… Ben bang dat die 12 inch al gauw te klein wordt of valt dat mee? Heb er totaal geen ervaring mee vandaar! Ik wil hem via internet bestellen, heb een hele leuk gezien!
Ivan heeft voor zijn verjaardag een fietsje gekregen, hij is 94 cm en heeft 12 inch gekregen. Hij kan net bij de trappers
Edit beheer: commerciële link verwijderd
onze juul heeft 12 inch. Hij lijkt voor het oog klein, maar om te leren fietsen, vooral zonder zijwieltjes, moet die echt niet hoger. Ze kan nu goed met de voetjes bij de grond, en nu ze zelf fiets zonder zijwieltjes, is dit een prima maat. Ze is kwa lengte precies gemiddeld.
Wij hebben een 12 inch fietsje voor zoonlief gekocht. Hij is nu 104 cm. Zo kan hij ook nog bij de grond als hij leert fietsen zonder zijwieltjes :mrgreen: :thumbup:
Ik zou voor een 12 inch fietsje gaan.
12 inch… echt wel.
Ons Mies is 106 cm en zelfs hij gaat nog erg goed op een 12 inch.
Niek heeft ook leren fietsen op een 12 inch. ze durfde niet op haar 16 inch en toen hebben we de 12 inch gewoon nog weer gepakt.
Toen reed ze zo weg en daarna was de 16 inch geen punt meer. Toen was ze al ruim 5 en droeg ze maat 116…
Dus zou toch voor de 12 inch gaan hoor :thumbup:
ook wij hebben een 12 inch gekocht
Wij hebben een 12,5 inch groot genoeg
Ik heb maar 1 goed advies en dat is; ga passen en proberen in een fietsenzaak!!! De lengte van je kind is niet per definitie leidend! Zit de lengte namelijk in de beentjes dan zou ze 14" kunnen hebben, maar als de lengte meer in haar bovenlijf zit, is een 12" weer handiger. En hoe lang wil je dat ze er mee gaat doen? Allemaal vragen die meespelen bij het uitkiezen van een fiets. Je kunt altijd DE fiets nog online kopen nadat je in een winkel getest hebt welke maat goed is voor jouw kind, wij kunnen dat hier niet bepalen vanachter een scherm
En zowel een te grote als een te kleine fiets zijn hinderlijk voor een kind om op te fietsen!
Oh en ik werk niet bij een fietsenwinkel hoor :mrgreen:
Succes en alvast gefeliciteerd met Noelle haar verjaardag :-*
eens… maar toch heb ik nog maar zeer zelden meegemaakt dat een kind van 3 goed kon leren fietsen op een 16 inch fiets.
Ons buurmeisje is een halve kop groter dan Mies en word 4 in februari.
Zij heeft dus wel een 16 inch gekregen voor haar 3e verjaardag, met zijwielen. Maar ze weigert in alle toonaarden om los te fietsen, het is d’r gewoon toch te hoog.
Wel zou ik idd gaan kijken bij een fietsenmaker, de ene fiets is de andere niet.
Mies kon niet overweg bijvoorbeeld met een cruiser, die hadden we gezien, helemaal leuk.
Maar als hij stuurde, stuurde hij veelal tegen zijn knie aan en daar werd hij onzeker van.
Nu heeft hij een loekie fiets en daar fietst hij dus heel makkelijk op. Grappige is dat hij nog in de laagste stand staat en toch al bijna net zo hoog is als de 16 inch yabber die op hem staat te wachten. Je hebt dus ook groot vallende 12 inch fietsen.
Haar vraag gaat ook niet om 16 inch toch? Maar 12 of 14 en dat kan net het verschil zijn :-*
ah ja… maar zoals je al zei… gaan passen is goed… zet 3 fietsen naast elkaar, verschillende merken en geen 1 is even hoog. Het heeft ook te maken met het frame namelijk.
Loekie heeft vrij hoge frames, die kunnen net zo vallen als een 14 of 16 inch van een ander merk.
Dus zo een fiets bestellen, zonder te kunnen passen zou ik idd sowieso niet gauw doen. :-*
Wij zijn dit weekend ook naar een fietsenzaak geweest. Zoontje wordt in januari 3 en krijgt een fiets van opa & oma. Ons werd juist geadviseerd een 16 inch te nemen. Zoontje is nu 102 cm. En nu gaat hij er toch nog niet op, maar tijdens de zomer pas.
Verwarrend dit zeg.
Jayden heeft een 12", is nu 99 cm. Zadeltje moet ik wel weer omhoog zetten. Hij fietst nu met dit weer alleen niet, benieuwd hoe het in het voorjaar is… Zal zadeltje wel weer stukje omhoog moeten…
Maar wat Cell zegt, op een kleiner formaat fiets leren ze wel makkelijker los op fietsen…
tja wat moet ik zeggen… onze oudste is rond dezelfde lengte, maar kon en kan echt niet op een 12 inch fietsen, jongste is echt onder de 90 cm en fiets op die van de ouste (maar heeft zelf wel een 12 inch)
oudste heeft juist een 16 inch
ik zou eerder voor een 14 inch gaan…
Eh, even doorgaand op de 12-inch fietsjes… Ik wilde eigenlijk een loopfiets voor Seans 2e verjaardag kopen, maar hub wil liever een gewoon fietsje waarbij hij tijdelijk de trappers en de kettingkast ervan af haalt. Sean is 1SD onder het gemiddelde van de groeicurve, redt hij het dan op een 12-inch fietsje? (Ik schat hem ongeveer 86 cm als hij op hetzelfde tempo groeide als daarvoor).
rainbow… onze dochter trapt op een 12 inch fiets en loopfiets kan ze ook.
maar kan wel merken dat het ook aan het kind zelf ligt hoe behendig ze zijn.
oudste kan pas sinds een paar mnd op de loopfiets, jongste kan het ook scheelt wel 1.5 jaar…
jongste is miss een paar cm langer als jouw zoon…
een loopfiets is vele malen lichter dan fiets met trappers… ze zitten er ook heel anders op…
Ok bedankt! We hebben BMW kidsbike gezien en overwegen die 2ehands te kopen. Maar mss is loopfietsje beter, die heb je vanaf 10 inch
@dinges wrote:
Wij zijn dit weekend ook naar een fietsenzaak geweest. Zoontje wordt in januari 3 en krijgt een fiets van opa & oma. Ons werd juist geadviseerd een 16 inch te nemen. Zoontje is nu 102 cm. En nu gaat hij er toch nog niet op, maar tijdens de zomer pas.
Verwarrend dit zeg.
Het ligt ook aan de instap. Onze zoon is 111cm en fiets nog op een 16". Deze is onderhand wel te klein maar hj kan hierop wel goed opstappen en afstappen en wat ik belangrijk vind: met de voeten aan de grond komen!
Ik heb al zoveel kleintjes zien vallen op veel te grote fietsen op school en bij de klaarovers.
Verder ligt het er ook aan hoe je je kind leert opstappen. Eerst op het zadel zitten of juist leren steppen en dan opstappen. Dat bepaalt ook mede de hoogte van het frame.
Wiij zijn met beide kinderen begonnen met 12".
Gewoon een leuk fietsje op MP kopen en uitproberen. Moet het uiteindelijk toch groter zijn, verkoop je het fietsje met hetzelfde gemak.
Leer ze eerst maar eens goed fietsen en dat kan m.i. pas als ze zich zelf veilig voelen op de fiets en dus ook met de voetjes goed op de grond kunnen komen.
Karin, jou zoontje is dus maar 9 cm groter dan ons zoontje.
We zijn nu met hem naar 3 verschillende fietsenzaken geweest. Alle drie adviseerden ze een 16 inch. Hij kan hier zelf op en af stappen. En met zn voeten aan de grond komen.
Bij een 12 inch fiets, kwam hij nu al met zn knieen tegen het stuur aan. Volgens de ene fietenmevrouw zou hij hier niet op leren fiesten omdat, door dat de fiets te klein is, hij geen rondje met zn voeten zou maken, maar ze alleen maar rechtop en neer zou doen.
Vanmiddag gaan we dus een 16 inch fiets voor hem kopen.