12 of 14" fiets ???

Hoi,



Ik zit met een vraagje, ik wil als Jayden 3 jaar word een fietsje voor hem kopen, maar nu ben ik rond aan het kijken en zie ik dat 12" fietsen van 2-4 jaar is en 14" fietsen voor 3-5 jarigen.



Welke kan ik dan het beste nemen, ik zou denken de 14" want daar kan ie dan langer mee doen,maarja ik heb helemaal geen verstand van fietsen, dus vraag ik ff om hulp.



Is die 14" dan niet TE groot? Of is dat maar een klein verschil dan ? :think:

Ga eens kijken bij een fietsenwinkel…de tip die wij kregen bij de fietsen voor een 9-jarig meisje, is dat het niet alleen om wielmaat maar ook frame-maat gaat: en de combinatie kun je dus alleen proberen door ook werkelijk je kindje op het fietsje te laten zitten/proberen.



Zolang ze met zijwieltjes fietsen is een te grote fiets niet echt een probleem, maar stel dat hij al gauw zonder zou kunnen, dan zou het vervelend zijn als hij een ‘te grote’ fiets heeft (ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel, is lastig te omschrijven).



Mijn dochter heeft door met een klein fietsje te beginnen, best snel zonder zijwieltjes leren fietsen: wieltjes eraf, in het gazon oefenen en omdat ze bij de grond kon, was het heel snel geleerd…

Mijn zoontje van 29 maanden krijgt een 16 inch fiets.



We hebben hem op de fietsjes gepast en hij komt met lengte en beenlengte op de 16 inch fiets uit.



Je kan het beste je kindje even meenemen om te passen.



Mijn zoontje is erg lang(1m07) dus die moet wel een 16 inch fiets,ben daarom ook blij dat ik hem mee genomen heb,want anders had hij een te kleine fietsje gekregen.



Suc6 met kopen.

Onze kids hebben eerst een tijdje lang 12 inch gehad,omdat dat makkelijker was om te leren zonder zijwielen…als ze zonder zijwielen fietsten is het belangrijk dat ze met hun beide benen de grond aan kunnen raken terwijl ze op het zadel zitten…ook al fietsen ze er niet lang mee,wij hebben het wel zo gedaan…

Anne had met 2 jaar een 12inch gekregen, die ging stuk een paar maanden vor ze 3 werd. We hebben toen een 16inch gekocht en met 3 jaar en een paar maanden fietse ze zonder zijwielen op haar 16 inch rond. Over een half jaar wordt ze 5 en ik denk dat ze ongeveer nog een jaar of zo op deze fiets kan. Ze is nu 1.10m.