12+ Difrax speen vraagje

Had een 12 maanden speen gekocht van Difrax, een combi speen. Maar dat ding is zooo enorm hard door het extra gevulde siliconen.



Zijn die 12+ spenen altijd zo geweest, of is het mogelijk om nog een een ‘oudere’ versie te kunnen komen.



Mijn meisje wil alleen de Combi speen van difrax, maar dus niet deze 12+ speen van Difrax.

Ik weet niet beter dan dat ze idd extra gevuld zijn. Als ze deze niet wil zou ik dan die van 6-12 maanden nemen.

De 12+ fopspenen zijn gevuld zodat ze minder makkelijk stuk gebeten worden

Maar het is dus geen ramp als ze gewoon die 6+ speentjes blijft gebruiken. Speentjes gaan zo ongeveer met de groei van het mondje mee, dus vraag me af of dat wel goed is om een kleinere speen te blijven gebruiken ?



Aantal maanden is niet zo boeiend natuurlijk, maar nog een aantal jaar misschien ?

Dat weet ik eigenlijk niet :think: ?

Ik kan maandag wel difrax voor je bellen als ik aan het werk ben? Of je moet het zelf even doen natuurlijk, dan kun je de vraag voorleggen, ik neem aan dat ze het antwoord wel weten daar

ik ken kinderen die altijd de 0+ speen gebruikt hebben, zou het kwaad kunnen? Jesse gebruikt nu de 12+ speen en de 6-12 maanden speen door elkaar en ik hoor hem niet zeuren, alhoewel hij wel meer kauwt op de 6-12 maanden speen valt me op… Ik wil juist van de speen af, dus nu met hub afgesproken dat hij hem alleen nog maar in bed krijgt, hopen dat dat gaat werken ook… :think: :pray:

Steven vind een kleinere speen ook prettiger, moet je alleen wat vaker controleren of hij nog heel is. Ik wil er ook van af, en Steven mag hem ook alleen nog in bed en in de auto (bij ritten van ongeveer 1uur)



Maar echt kwaad kan het niet, maar doordat ze meer tandjes hebben is de kans groter dat ze hem stuk bijten.

Ik kom hier even binnenwaaien :oops:

Over de speen zelf heb ik geen tips. Misschien eens de grootte vergelijken? Scheelt het niet zoveel, dan gewoon de zachtere gebruiken.



Het van de speen afkomen;

Wij hebben onze dochter haar speen in de kliko laten gooien. Alle spenen die in huis waren.

De eerste nacht ben ik er een keer of 3 geweest om te zeggen dat ze de speen weg had gegooid en dat we er dus geen meer hadden. Het middagslaapje daags erna ging helemaal niet. En daarna was alles goed. Ze zei die avond wel: mama, ik hoef niet grote meid, gaan wij ‘tiepie’ kopen??? :inlove:

Ik zei haar dat de winkels gesloten waren.

Haar reaktie: oh.

En daarna nooit meer ernaar gevraagd :dance:

Ik had wel vanaf haar 1ste verjaardag dat ze em niet meer overdag kreeg.

Een vriendin van mij deed dat ook. Vanaf eerste verjaardag niet meer overdag. Vanaf 2de verjaardag niet meer. Werkt als een tierelier.

Ik deed dat bij de jongste ook daags na haar 2de verjaardag. En uiteindelijk had ze nog een speen gevonden tussen het matras en de muur :wall:

@romata wrote:

Maar het is dus geen ramp als ze gewoon die 6+ speentjes blijft gebruiken. Speentjes gaan zo ongeveer met de groei van het mondje mee, dus vraag me af of dat wel goed is om een kleinere speen te blijven gebruiken ?




met deze vraag loop ik ook! hoop dat iemand het antwoord heeft!

k ga maandag Difrax even bellen, laat het hier dan even weten :thumbup:

Het kan geen kwaad om een 6+ speen te gebruiken bij een kind van 1 jaar of ouder :slight_smile:

Zolang zij de speen gewoon goed pakt, als deze te klein is gooien ze de speen er van zelf uit omdat niet lekker pakt in de mond.

De 12+ spenen zijn er omdat deze massief zijn en kinderen vaak rond die leeftijd spenen stuk bijten.

Maar de 12+ speen kun je ook gebruiken voor jongeren kindjes die spenen stuk bijten.

Voor de mond of tanden kan het verder geen kwaad.

de 12+ speen is niet massief, alleen het voorste gedeelte waar de tandjes/lipjes omheen zitten. De 18+ speen van Difrax is wel helemaal massief.

dan nog blijft mijn verhaal het zelfde :slight_smile:

@dragon wrote:

dan nog blijft mijn verhaal het zelfde :slight_smile:




zoonlief hier zit nog met gemak te smakken op speentje o, die van prematuur, die hij had toen hij net geboren was! julia had em als speelspeen, maar toen er niks voor handen was, sabbelde die gewoon weg. Denk dat het dus hierniet opgaat.

En zo zul je altijd uitzonderingen op de regel hebben :wink:



Ik vertel alleen wat ik geleerd heb :slight_smile:

Evy pakt ook alleen de bibi 6 plus speen die van 12 maanden wil ze ook niet. Vroeg me idd ook af of dat geen kwaad kan met gebit e.d

Contact gehad met Difrax.

Het is totaal geen probleem om de 6+ speentjes te blijven gebruiken.

Er zit heeel weinig verschil tussen de 6+ en 12+ speentjes, dus voor de ontwikkeling van de mond of dat de speentjes vanaf 6+ met de mond meegroeien kwa grotere speen is niet zo.



Ze gaf aan dat vaak kindjes op de 12+ gaan bijten i.p.v zuigen, en daarmee geven ze dan vaak al aan dat ze een zachter speentje een stuk fijner vinden.

Jenna doet ook niets anders dan bijten op de 12+ speen.

Het 1ste stukje is extra gevuld omdat sommige kindjes de speentjes kapot bijten, maar ook vaak gaan draaien aan de speen. Dus de speen vast in hun mond houden, en met het schildje alleen gaan draaien waardoor de speentjes vaak scheuren. Dus wij blijven gewoon de 6+ speentjes gebruiken, totdat ze de speentjes kapot gaat bijten ofzo.



Hopelijk komen ze wel snel met nieuwe kleurtjes, heb alle kleurtjes van de 6+, en ben ze een beetje beu :mrgreen: Die 12+ kleurtjes zijn zoooo leuk :eh: