Mijn meisje fietst heel graag, en wat was ze blij toen ze zonder zijwieltjes kon fietsen.
Alleen is er 1 probleem, ze kan niet met haar voeten aan de grond.
En ze blijft haken met haar been/voet bij het op en af stappen en zelf opstappen lukt eigelijk ook niet.
Frustratie allom!
Ze heeft een 12,5inch loekie fietsje.
Ik heb het idee dat dit best een groot fietsje is.
Welk merk is kleiner? Dan ga ik MP maar eens afstruinen want ze wil niets liever dan een (roze of rood) fietsje waar ze zelf op en af kan stappen.
Het fietsje dat we nu hebben is ook al wel echt oud, 1 van de banden heeft ook een lichte knik zag ik vanmorgen.
Het gaat echt zeker nog wel een jaar duren voor ze op een 16inch kan en daar hebben we er hier 2 van staan.
update:
Het gaat al wel wat beter maar het zadel blijft in de weg zitten.
Nu heb ik op MP een rood fietsje (haar lievelingskleur), met lage instap en gewoon makkelijk zadel, gevonden die ik voor 10euro mag overnemen, maar het heeft harde banden (dus geen luchtbanden), zal ik dat doen of niet?
Kes had hetzelfde probleem. Hij kon al ruim voor zijn vierde verjaardag zonder zijwielen fietsen. Onze 12 inch Loekie was voor hem toen ook te groot. Gelukkig had oma een (roze/turquoise) 12 inch fietsjes van Corvino waar hij een paar maanden prima op gefietst heeft.
Corvino… oke!
En gazelle? Ik zie namelijk een mooie op MP .
Ik heb even foto’s gemaakt.
Het op/af stappen gaat al wel iets beter, alleen blijft ze dus vaak met haar voet/been haken (achter het zadel) en kan ze moeilijk met haar voeten aan de grond.
Inmiddels fietst en luisterd ze wel dusdanig goed dat ze naast me kan fietsen richting winkel/bushalte, alleen is voornamelijk het afstappen echt een probleem, en dat maakt het best wel spannend!
Ze heeft donderdag ook 1 rondje op de 16inch fiets van haar broer gefietst (en mama haar conditie bijgehouden puf-puf), maar daarmee duurt het zeker nog minstens een jaar voor ze met haar teen/voet bij de grond kan komen. Maar aan het kunnen fietsen ligt het dus niet. 8)
De vraag is;ga ik opzoek naar een iets lager fietsje zodat ze zonder probleem op en af kan stappen.
Of is het alleen maar wennen, oefenen en leren? :think:
na het zien van de foto’s kan ik eigenlijk alleen maar zeggen: doorzetten, ze fietst en zit er prima op, als het op en afstappen echt onoverkomelijk blijft zou ik eerder een platter kinderzadeltje aanschaffen dan een andere fiets
Ben ik het mee eens!
Ik had het met een van de kinderen, 22inch fiets gekregen terwijl 20 eigenlijk wel precies goed zou zijn. Op en afstappen ging dus ook niet geweldig, maar na een week echt intensief oefenen ging het zonder problemen. En na een paar maandjes zat hij er na een groeispurt ook nog perfect op qua maat
Goed doorzetten daar wennen ze zo aan hoor. Als ze het fietsen eenmaal onder de knie hebben volgt de rest vanzelf
(Anne zit op een 20inch fiets, eigenlijk wat groot voor haar, maar ze kan er gewoon op weg na een dagje geoefend te hebben)
@mamy wrote:
een platter kinderzadeltje aanschaffen
Mijn moeder en ik zaten vanmiddag naar haar te kijken en toen zeiden we al tegen elkaar, een ander zadel zal al helpen! :thumbup:
En eens zien of we een kleine fietsstandaard kunnen vinden, het is zo lastig dat je 'm niet gewoon neer kan zetten!
Vanmiddag fietste ze ookal weer een paar rondjes op de 16 inch van haar broer, maar die is echt te groot. Haha maar stoer is het wel!
Bedankt voor de tips! :thumbup:
edit: nu ben ik aan het neuzen op internet naar losse zadeltjes, die lopen ook al snel tegen de 12 euro aan… haha ga ik toch MP in de gaten blijven houden!
Het gaat al wel wat beter maar het zadel blijft in de weg zitten (het lukt haar nu wel om af te stappen zonder te vallen, maar haar voet blijft vaak nog haken en heel snel afstappen lukt echt niet, ook erop komen is een probleem, en ze kan zich ook niet zelf afzetten).
Nu heb ik op MP een rood fietsje (haar lievelingskleur), met lage instap en gewoon makkelijk zadel, gevonden die ik voor 10euro mag overnemen, maar het heeft harde banden (dus geen luchtbanden), zal ik dat doen of niet?
Als ze al luchtbanden gewend is zou ik dat dus niet doen , maar ik zou het fietsje overnemen, de zadels omwisselen en dan die met de harde banden weer verkopen op marktplaats… :oops:
Of zien of we de fietsbanden van haar fietsje nu op dat fietsje kunnen zetten? :think: 8)
Ze is wel de harde banden van haar loopfiets ook gewend…