11 maandensprong?

He KOK-ers,



mijn meisje van 1 jaar, heeft sinds 2 weken enorme moeite met ‘zelf spelen’. Het begon 2 weken geleden, als ik haar in de box zet of op de grond dan gilt ze al voor d’r billen de grond raken.



Is dit een teken van ‘de 11 maanden sprong’?

Slapen gaat gewoon goed. Als ik d’r op schoot neem - of zelfs maar poging doe om d’r op te pakken - wordt ze al stil…



Herkent iemand dit? Trouwens, ze is twee weken 2 vroeg geboren, dus ze was precies elf maanden toen dit begon…

Ben niet wanhopig hoor, het is hooguit lastig, maar ik was benieuwd of er herkenning was.

Liefs Lunaen hoelang het duurt natuuurlijk :wink:

De mijne kon ook paar dagen niet zichzelf vermaken en continu aan me hangen maar dat gaat over. Nu vermaakt ze zich al de hele dag en hoor ik d’r niet meer.

Herkenbaar, ook Roan kan op dit moment zichzelf moeizaam vermaken. Met ons of met anderen is het allemaal leuk, maar zodra je hem alleen laat is ie het er niet mee eens of met het woordje nee zet ie het op een huilen. Hij kan soms nog even 5 minuten alleen spelen en dan komt ie alweer aanzetten (als we bijv. op de bank zitten) met zijn speeltjes. Het is net alsof wij hij alleen met ons wil spelen en ouwehoeren etc. Maar goed dat is wel even leuk, maar de hele dag niet :eh: :eh:



En dan op schoot en oppakken is vind ie ook geweldig, maar als je hem dan weer neerzet… :hand:



Geen tips, wel herkenning.



En weet niet of jou kindje dat heeft, maar sinds een week of 2 wordt Roan niet meer rond half 8 wakker, maar is het tussen 6 en half 7 (sowieso nog 1 keer voor 6 uur :shifty: )

Bedankt!

Dan zal het toch die sprong wel zijn, vind wel dat ze ineens zoveel meer kan. Ze zegt nu echt: mama, en ba (bal). Vanmorgen ging ze haren kammen bij zichzelf en tanden poetsen. Grappig.



Ze loopt of staat nog niet, ze is extreem hypermobiel, daarvoor hebben we fysio en ze gaat langzaam vooruit. Ik dacht dat het misschien een combi was, van het niet kunnen staan en de sprong.



@Sennapen, ze is niet eerder wakker. Slaapt tot ? , geen idee. Als ik d’r ga halen rond 7.00 uur is ze altijd wakker. Wel gaat ze dr om half negen weer in tot 10.30. En dan 's middags van 13.00 tot 14.30. EN 's avonds weer vanaf 7.00 erin. Slaapkoppen heb ik gebaard ;-), grote broer van 3,5 slaapt ook nog steeds 's middags.



xLuna

hier ook sinds een paar dagen :eh:



zodra meneer in de box zit zet ie het op een gillen, terwijl hij zich altijd prima in de box kon vermaken, ook zelf spelen op de grond was nooit een probleem, nu loopt hij me steeds brullend achterna :roll: maar als ik hem oppak wil ie het liefst weer los zet ik hem neer dan is het weer huilen :roll: :lol:



en ook iets nieuws, op de grond gaan liggen met de handjes onder z`n gezicht gaan huilen, ziet er echt komisch uit :lol:

@schaap wrote:

ieuws, op de grond gaan liggen met de handjes onder z`n gezicht gaan huilen, ziet er echt komisch uit :lol:




Ik moest echt heel hard lachen toen ik dit las, hoe komisch.



Maar zal wel vervelend zijn als je dit de hele dag meemaakt



Merk trouwens dat Roan weer wat uit de fase is, mischien had het ook wel met tandjes te krijgen. We hebben hem trouwens vannacht in zijn winterslaapzak gehad en meneer sliep tot 7 uur :shock: :dance:

vandaag en gister is ie heel lief geweest, alleen de box is dus echt niet leuk meer :roll:



en dat op de grond liggen huilen doet ie heb ik gemerkt als ie moe is/wordt



lekker hoor tot 7 uur, is ie normaal vroeger wakker?

Ja we hebben 3 weken rond 6 uur beneden gezeten e dat waren we niet gewend :shock: … Nu sinds 2 dagen kwart voor 8 ( dat zijn we wel gewend :oops: :oops: ) Hoe laat is W. dan wakker??



Ik moet zeggen dat wij Roan eigenlijk al heel lang niet meer in de box hebben, hij is altijd op de grond of bij de bank aan het spelen. En als ik wat ga doen, doe ik dat als ie op bed ligt of in de tafesltoel voor de tv zit of ik doe een stoel voor de opening van de deur en kan hem prima in de gaten houden, meestal gaat ie dar bij staan en vind ie het alleen maar interessant.



Merk het ook meteen als Roan moe is, wordt ie heeel erg jengelig en zingerig :wink:

meestal rond 6.30/7.00 hoor ik hem al spelen in bed, maar ik denk dat ie wakker wordt van hubbie als die naar z`n werk gaat

nu hebben we vakantie en is het rond 8.00 :thumbup: , maar ik denk dat ie eerder wakker wordt en eerst gaat spelen, want normaal haal ik hem er ook pas rond 7.30/8.00 uit bed

Blijft ie zolang spelen in bed dan? Knap hoor, als Roan het zat is hoor je meteen een sirene van kom me maar halen :stuck_out_tongue:

ik heb wat speeltjes in z`n bed gehangen en daar speelt ie altijd mee 8)

Slimmmm :wink: dat hadden wij eerst ook, maar daar speelde ie dan mee voordat ie ging slapen en dat was niet helemaal de bedoeling :angel: , want dan was ie alleen maar aan het ouwehoeren :twisted:

van mij mag ie best ff spelen voor het slapen gaan, zolang ie niet ligt te gillen dat ie niet wil slapen, vaak door ff te spelen vallen ze alsnog in slaap :slight_smile:

Ja hier hebben we dat niet, Roan die is al zo moe, die valt meteen in slaap nu, hoeft ook niet meer te huilen ofzo. Tis bam en weg :wink:

savonds wel, maar smiddags niet, dan speelt ie ff en als hij wakker wordt speelt hij ook lekker ff en valt dan soms weer in slaap 8)