11 maanden welke fles vervallen?

Hallo allemaal,



Onze dochter is nu 11 maanden en drink nog 3 flessen van 180/6 per dag leeg. Ze eet en drinkt verder goed en gevarieerd, maar ik wil haar graag eraan laten wennen dat ze van de water/thee/sap meer drinkt dan dat ze nu doet.

Ik merk dat het heel erg varieert, de ene moeder laat de laatste fles vallen en geeft iedere avond een toetje, de ander laat de lunchfles vallen en geeft een fles bij het opstaan en voor naar bed gaan.

Sinds kort is onze middagfles 120/4, omdat ze goed luncht en ze minder behoefte lijkt te hebben aan die fles. Wat is wijsheid; zal ik de lunchfles laten vervallen of de avondfles afbouwen?

Onze dochter van 15 maanden drinkt ook nog 3 volle flessen. Ze gaan niet altijd leeg, maar ze drinkt ze wel. Zij zit ook onder de maat qua gewicht, dus ze kan het hebben.



Ik zou eens proberen om de fles tussen de middag zelf te laten doen. Of in een gewone beker. Of eerst een boterham of twee en dan de fles. Misschien dat ze dan minder drinkt?



Onze dochter drinkt bij het fruit 's morgens en 's middags na het slapen nog wat sap.



Onze zoon van 4 drinkt overigens ook nog 3 bekers melk. Hij vindt het gewoon lekker :wink: