Ymke is nu bijna 11 maanden en heeft tot ongeveer 1,5 maand geleden altijd heel goed gegeten 's avonds. Sindsdien is het echt heel belabberd…
2 a 3 happen avondeten en dan weigert mevrouw pertinent. Wild om zich heen slaan, mond stijf op elkaar… Vers, potjes, rapley… Het maakt niets uit…
De yoghurt daarna eet ze prima… Overdag eet ze ook prima…
Naar mijn idee krijgt ze niet teveel.
Schema:
7 uur fles met 180 cc water en 6 schepjes
9 uur 1-2 stuks fruit met een halve boterham (kaal)
11.30 uur boterham met appelstroop
12.30 uur fles met 150 cc water en 5 schepjes
15.00 uur halve soepstengel/rijstewafel
17.00 uur avondeten en bakje yoghurt
Tussendoor thee (warm en koud) soms drinkt ze de halve bekler leeg, soms 2 slokjes…
Als ze haar avondeten weigert vragen we nog één keer of ze nog een hapje wilt. Als ze dan weer weigert blijven we normaal doen en geven haar yoghurt. Dat eet ze vervolgens met smaak op.
Daarna gaat ze naar bed (ong. 18.00 uur) om de volgende morgen tussen 6 en 8 wakker te worden voor de fles (om 6 uur als ik moet werken, moet haar dan wakker maken)
Ze is de hele dag vrolijk, poept en plast prima… Niks op aan te merken dus eigenlijk… Maar toch wil ze niet eten…
Waar kan dat aan liggen (tandjes?? Ze heeft er nog geen een…) en pakken we het zo goed aan???
Ik weet dat ik het absoluut niet aan moet dringen, doe ik ook niet… Maar als ze zonder eten op bed ligt voel ik me soms zo’n slechte moeder…
Is dit gewoon weer “een periode” waar we doorheen moeten???
Krystle
heel vreemd misschien maar Cleo eet alleen dr bord leeg als ze zelf een lepeltje vasthoud en ik haar met een ander lepeltje voer.
waarom? geen idee maar het werkt, dus misschien een tip :-*
Herkenbaar. Emma eet sinds een week of 3 ook nauwelijks nog van haar avondeten. Vers gaat er echt niet in en van de potjes een paar hapjes. Ik probeer een keer of 2 of ze nog een hapje wilt en dan laat ik het maar. Haar yoghurt eet ze dan wel gewoon. Ik lees dus even mee hier.
Juul heeft het ook gehad en is er sinds een week of twee pas vanaf. Vanaf een maand of elf heeft ze dus met tussenpozen heel slecht gegeten. Zelfgemaakt eten wilde ze al helemaal niet en van een potje een paar hapjes. Ik maakte op een gegeven moment zelfs mar een half potje klaar, omdat ik steeds zoveel moest weggooien.
Ik heb het gewoon maar geaccepteerd met het idee dat ze wel meer zou eten als ze honger had gehad. En nu is het over en eet ze weer super! :mrgreen:
Dana heeft het ook, eet ook slecht haar groenten (warme maaltijd). Wij laten het maar zo, ze krijgt daarna nog een papfles en dan haalt ze het daarmee wel weer in. We bieden aan, maar als ze niet wil, dan niet.
Verder krijgt Dana trouwens precies hetzelfde aan voeding op een dag als Ymke, uitgezonderd dus de papfles van 19.00 uur.
Mijn dochter eet ook 'savonds maar een paar hapjes, als ze al wat eet. Het merendeel van de tijd doet ze namelijk een vliegtuig of een ruitensproeier na en zit ze met haar armen te maaien en krijgen we geen hap naar binnen. We proberen het een paar keer en dan stoppen we. Ik heb ook al met de tijden lopen te varieren, maar niets helpt. Ze is nu een beetje ziekjes, maar warm eten is altijd een probleem geweest. Fruit en boterhammen gaan gelukkig wel goed. Ook groeit en plast en poept ze goed en is ze vrolijk, maar het is erg frusterend. Ik hou mezelf voor dat het niet zo erg is omdat het bijvoeding is en ze via de flessen genoeg binnenkrijgt, maar ik word er zo moedeloos van als ze weer heel weinig of niets heeft gegeten.
Erg herkenbaar. Bas eet ook vanaf de 11 maanden opeens niet/ nauwelijks warm eten. Nu langzaam aan met 14 maanden leeftijd komt het beetje bij beetje terug al moet het eten wel geprakt zijn. Soms zijn het 3 lepeltjes, maar soms ook ruim 150-200 gram.
Voor de 11 maanden at hij bijna alles warm als het maar wel geprakt is.
Lepel en vork zijn voor hem gooi artikelen.
Welkom schreef:
Erg herkenbaar. Bas eet ook vanaf de 11 maanden opeens niet/ nauwelijks warm eten. Nu langzaam aan met 14 maanden leeftijd komt het beetje bij beetje terug al moet het eten wel geprakt zijn. Soms zijn het 3 lepeltjes, maar soms ook ruim 150-200 gram.
Voor de 11 maanden at hij bijna alles warm als het maar wel geprakt is.
Lepel en vork zijn voor hem gooi artikelen
Hier idem dito
De ene keer eet hij helemaal niets, de andere keer een vol bord. Negen van de tien keer zijn het maar een paar hapjes die hij wil eten. En ook hier gaat het toetje er wel in!! Met zijn boterhammen begint hij nu ook moeilijk te doen :roll: Zo wil hij ineens geen smeerworst, smeerkaas, appelstroop en chocopasta meer. Terwijl hij dat allemaal heeeeel lekker vond :think:
Thijs krijgt op het moment ook erg veel (hoek)tanden en kiezen door, misschien ligt het daar aan.
We houden het maar op een (vervelende) fase, die hopelijk snel voorbij gaat. Als ik het eens zo bekijk zijn onze kids allemaal rond dezelfde leeftijd, dus het zou me niets verbazen als het er gewoon bij hoort.
Cynthia schreef:
Ik heb het gewoon maar geaccepteerd met het idee dat ze wel meer zou eten als ze honger had gehad. En nu is het over en eet ze weer super!
Dat is de beste oplossing!!! :thumbup:
Hoe herkenbaar. Simone heeft de afgelopen weken ook nauwelijks warm gegeten. Heb er geen punt van gemaakt en een extra fles gegeven.
Nu eet ze weer met smak, maar alleen de 6 maanden potjes van AH.
mischa heeft ook tijden slecht gegeten, en nou vreet ie als een bouwvakker. Komt weer goed!!
Bas is nu alweer een week goed aan het warm eten, hopelijk blijft het maar weet nu dat het misschien met fases zal gaan.
Zo herkenbaar, en zo normaal. Alleen die van mij eet sinds een maand of 2 slecht. Daarvoor ging het altijd wel goed, mits hij zelf mocht eten :lol:
Mijn advies. Niet teveel aandacht aan besteden. Gewoon zelf lekker blijven eten en het tafelritueel gezellig houden,. Als je kleintje ziet dat jullie wel lekker en gezellig aan het eten zijn, dan gaat hij/zij vanzelf wel weer mee eten. Het kan wel even duren hoor, maar houdt vol. En laat je kleintje niet te lang aan tafel zitten. Max 15 minuten met het bord voor zn neus, daarna gewoon lekker toetje geven. Wij geven hem ook altijd nog fruit, dat gaat er altijd goed in, vooral druifjes (hoewel ik dat nog steeds doodeng vind om te geven :oops: ). Het hoort allemaal bij de beruchte peuterpuberteit en ik wil jullie niet ontmoedigen, maar dat kan aanhouden tot een jaar of 3 geloof ik. Maar onthoud: het is een gezonde ontwikkeling, ze doen het niet om jullie te pesten, het is zoeken naar een eigen identiteit en houd je dosis humor, dan komt het allemaal goed :thumbup:
Suc6 allemaal en geniet er ook van. Het is toch ook mooi om te zien hoe je kleintje zn eigen willetje aan het ontdekken is :mrgreen: :-*
Zo ook hier. Amy werd een weekje geleden 11 maanden en: geen warm eten meer. Terwijl ze voorheen at als een bouwvakker.
Ook met boterhammen zit ze nu te prutsen. De stukjes uit haar mond halen, fijnknijpen tussen haar handjes en terugstoppen. Soms tot vijf keer toe per stukje. :sick:
En wat Suzanne zegt, dat klopt. Het kan inderdaad aanhouden tot drie jaar. Onze oudste Tim is namelijk bijna 2,5 en eet nog steeds geen warm eten. Of ja, hij houdt zich aan de drie P’s: patat, pannekoek en pasta
Maar ja, dat eten we niet iedere dag natuurlijk. :naughty:
Gelukkig eten ze wel graag fruit. En ik geef ze nog vitamine D erbij.
Het zijn allebei wel lichtgewichtjes, maar voor de rest eten ze overdag goed. Het cb heeft er verder niks van gezegd.
Wij houden het liever gezellig aan tafel.
groetjes Judith
Ja hier hetzelfde probleem…behalve dus als ze het zelf mag doen.
Het is elke avond na het eten een slagveld maar dan eet ze tenminste iets…en ik ben nu wel gewend om het op te ruimen en moet elke weer weer onwijs lachen dus nou ja