10juni 4 jaar, na de zomervakantie naar school?

Ons zoontje wordt 10 juni 4 jaar, als alles “normaal” zou zijn, zou ik hem dan ook naar school laten gaan. Maar onze school heeft de regel dat alle kinderen die tussen 1 januari en de zomervakantie jarig zijn, maar halve dagen mogen komen. Het probleem is dat ik mijn werktijden afgestemd heb op de normale schooltijden(tot 15:15) en ik geen familie of kennissen in ons dorp heb om hem op te laten halen… Ze hebben op school wel de BSO maar vind dat zelf erg prijzig.

Ze zijn met 4 jaar natuurlijk nog niet leerplichtig, wat zouden jullie doen? De zomervakantie begint hier 11juli…

Ik zou na de zomervakantie beginnen. Wat een gedoe voor maar 2-3 weekjes…

Tenzij je zoontje er erg veel zin in heeft en er duidelijk aan toe is.

Werk je nu ook? Waar is hij, als hij niet naar school zou gaan? En kan dat gewoon door blijven lopen?

Zo ja, dan zou ik inderdaad gewoon na de vakantie beginnen.



Marijne is nu net een paar weken bezig en nog helemaal niet gewend, gelukkig is volgende week maar 1 week vakantie maar ik weet nu al dat ik een boel vragen ga krijgen :wink:



Bij ons doen ze niet aan de halve dagen maar mogen juni kinderen niet vóór de vakantie beginnen.

Hier idd ook halve dagen vanaf januari (snap het nog altijd niet en onze 2e was echt boos), maar ook dat kinderen die in de laatste 6 weken voor de zomer jarig zijn pas na de vakantie mogen starten.



Zelf zou ik in die periode sowieso niet willen starten.

Veel afrondende activiteiten, veel anders dan anders…en als je net start is beetje duidelijkheid best fijn voor een 4 jarige.

offtopic: vanaf januari halve dagen ik zou het compleet onlogisch vinden… Dan zou Jesse ( van 4 januari ) nu maar halve dagen op school zitten. Zou niet weten hoe ik dat met werk zou moeten doen! Ik ken ook een meisje van 8 januari en dat is na de zomer al naar groep 2 gegaan. Dat had met die halve dagen nooit gekunt!



Ontopic: als het maar een maand is zou ik inderdaad pas na de zomer na school laten gaan denk ik. Elise is van 10 augustus en is 8 september begonnen met school (door de zomervakantie) Ze was er toen wel erg aan toe, dus ik bedenk met dat het voor jouw zoontje wel een lange ruk zou zijn… hij is al ruim 10 weken 4 als hij naar school mag dan.



Werk je alle 5 de schooldagen? Is het anders geen optie om hem bijv. op 1 dag in de week toch die halve dag te laten gaan? Zo heeft hij al een soort wenperiode die eerst paar weken.

Ik werk 3 dagen tot 3 uur zodat ik hem zelf van school kan halen. (heb trouwens 3 kindjes, en de oudste gaat al naar school). Hij(de middelste) en zijn kleine babybroertje gaan die dagen dat ik werk altijd naar mijn ouders. En hun zouden het echt niet erg vinden om nog een aantal weken langer te moeten oppassen.

Hier zijn de groepen 1 en 2 altijd op de vrijdag vrij

vandaag nog een moeder gesproken, haar kind werd rond dezelfde tijd 4 jaar en is destijds ook na de grote vakantie pas naar school gegaan.

Denk dat ik het ook maar zo doe. Ze kunnen toch nog lang genoeg naar school gaan :wink:

Nou vandaag ff met de juf gepraat…

Ze gingen er eigenlijk al vanuit dat alle kindjes van juni toch pas na de grote vakantie in de klas komen. En eigenlijk hoopte ze het ook, aangezien de klassen dan overvol zaten en ze amper tijd hadden voor de nieuwe kindjes…

pfff, heb ik me daar nu druk over lopen maken :shock:

Fijn dat het zo makkelijk geregeld kon worden.

fijn dat het inderdaad zo geregeld kan worden, al vind ik het ‘raar’ dat juf ervanuit ging dat de kinderen van juni allemaal na de vakantie zouden komen… Daar hebben ze op school denk ik qua planning van kinderen die binnenstromen dan geen rekening mee gehouden?

mlk, sorry zag je bericht pas zo laat. Tis hier maar een klein dorp, en de juni-kindjes zijn er maar 2, dus kwa planning…2 meer of minder zal niks uitmaken. :slight_smile: