hallo allemaal,
Mijn zoontje Nadir is nu 10 weken oud en krijgt 5 flessen van 180. Het is een flink jochie, hij weegt 6800 gram. Normaal kwam hij om de 3/4 uur, maar nu wil ie er rustig 5 uur tussen laten zitten. Maar maak m dan wakker en zit dan uiteindelijk zeker een uur hem te voeden tot ie het op heeft.Als ik er 5 uur tussen laat zitten, kom ik met de dag niet uit. Zou hij dan nu ineens 4 flessen willen? En mag dat al met 10 weken? En zo ja, zal ik dan die 4 flessen ophogen naar 200 ofzo.
Of kan ik hem beter toch wakker maken om de 4 uur zodat ie toch 5 flessen krijgt?
alvast bedankt voor jullie reacties.
groetjes Mirjam
Ik heb met Lana hetzelfde gehad, ook zo rond de 3 maanden dat zij over wilde gaan naar 4 flessen. Vond het zelf geen probleem. Ik heb haar het ritme laten bepalen en dat was blijkbaar voor haar het beste. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een voeding.
Qua hoeveelheid, moet je even veel uitkomen als 5 flessen. Dus als je 5x 180 zit moet je nu 4x 225 cc voeding geven. Als hij het niet kan opdrinken is dat ook geen probleem. Lana heeft zelf ook bepaald hoeveel ze per fles wilde drinken.
Dank je voor je antwoord.
4 x 225, is dat dan als de voeding klaar is, of alleen 225 cc water en dan de voeding erbij.
groetjes
Ik deed altijd 225 water en daarna de voeding er bij, maar anderen doen voeding voor de hele dag klaar maken en dan 225 voeding in de fles.
Maar ik heb altijd het idee gehad, 225 vocht is 225 vocht of daar nu wel of geen voeding wordt bijgedaan. Als je er voeding bij doet, dikt het water aan, maar het is en blijft 225 water
wat kunnen kindjes toch verschillen…thijmen ging met 6 maanden pas van 5 naar 4.
benthe ging met 6 maandjes van 4 naar 3 flessen … :shifty:
thijmen met 8 maanden