Ik ben ondertussen ruim 10 weken zwanger en ben tot gisteren verschrikkelijk moe en chaga geweest. vandaag lijkt dat ineens heel veel minder en ik maak me zorgen!
Kan het zijn dat de placenta het begint over te nemen dat ik me daardoor minder moe voel? Ik hoop het zo…
Dat kan zeker! Heeeel erg ruim genomen ergens tussen de 8 weken en 12 weken is de placenta volledig in staat je kindje te verzorgen en de zwangerschap in stand te houden. Als je blijft twijfelen en gezien je voorgeschiedenis dan denk ik dat je wel een tussentijdse echo kunt krijgen. Blijven zitten met twijfel en angst is niet fijn en een echo kan daarbij helpen. :thumbup:
het is zo dat je door de aanleg van de placenta je minder moe etc was had ik ook de eerste weken was een ramp maar vanaf week 10.5 tot 24 wkn was het helemaal goed kwa moe zijn en toen ging de buik in de weg zitten maar als je je ongerust maakt neem dan contact op met verloskundige die wil je best geruststellen desnoods met een echo…maak je niet je kop gek hoor sterkte, :hug:
Jabe dit is gezien het termijn waarop je bent normaal hoor meis. Ik zou me geen zorgen maken! De placenta kan zeker in werking treden nu en dan merk je echt een verbetering op bij jezelf! En anders gewoon bellen voor een extra check up. Knuf voor jou :hug:
Lieve dames, dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Ik heb nog steeds hetzelfde gevoel. Vrijdag moet ik naar de vk en twijfel of ik toch nog vraag om een extra echo. Bij deze afspraak zullen ze hoogst waarschijnlijk het hartje nog niet horen
aaah lieverd, wat vervelend dat je zo onzeker bent met vlagen, helaas heeft je ‘verleden’ hier de oorzaak van :-
Meis ik hoop dat dat jou placenta lekker zjn werk is gaan doen, het kan praat er over met je vk desnoods eerder dan je afspraak vrijdag :-
Lieve jabe,
Ik kan mij je onzekerheid zoooooooo goed voorstellen. Hier ook met 6 weken, ik voelde mij zooooooo goed ineens. Ineens minder moe en dat rare gevoel in de borsten weg… geen kwaaaltjes meer niets… zo dat ik mij ook daadwerkelijk zorgen maakte of ik wel zwanger was…Dus hopla weer naar ZH… Waarom vroegen zij… ik zei “omdat ik mij zo goed voel en ineens alle kwaaltjes weg” Ja suf he? En ja… nog steeds zwanger … Zelf met 10 weken ook een drupje bloed verloren…weer zorgen… en ja nog steeds zwanger.
Wat ik dus wil zeggen… jajaja het kan zeker dat je je nu al minder moe voelt! Ik kan je onzekerheid nooit wegnemen, dat zit een beetje in je of niet (bij mij dus wel)… Maar al 10 weken! Dat gaat helemaal goed hoor!
Succes en geniet!
goedemorgen
al overleg gehad met de verloskundige die van ons heeft er nooit moeite mee om een keer extra te kijken…
He meid, ik kan me je ongerustheid heel erg goed voorstellen…
Als je je echt zo ongerust maakt, zou ik idd gewoon vragen om een echo hoor!!
Maar: ik had dus vorige keer een missed abortion en ik bleef al die weken gewoon giga misselijk en moe… dus als je het zo bekijkt kan het juist een goe teken zijn dat de moeheid afneemt… het komt vást doordat de placenta het overneemt… echt waar!! :-* :hug:
:-* hoe is het vandaag meis?
Druk met je meiden waarschijnlijk, maar hoe voel je je??
Wel moe maar de onzekerheid blijft. Ik mag van mezelf niet bellen. Dan doe ik het nl volgende week weer. Ik hoop maar gewoon dat vrijdag het hartje te horen is… Denk het haast niet, maarja… We moeten gewoon even doorbijten.
Bedankt trouwens voor jullie lieve reacties…
Meid vraag om die echo!!!
Ik spreek uit ervaring, die onzekerheid ga je kapot aan en daar schieten zowel jij, je gezin als dat kleine wurmpie in je buik niks mee op.
Dus gewoon vragen die echo, nee zeg ik verkeerd, gewoon erop staan!!!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
@jabe wrote:
Wel moe maar de onzekerheid blijft. Ik mag van mezelf niet bellen. Dan doe ik het nl volgende week weer. Ik hoop maar gewoon dat vrijdag het hartje te horen is… Denk het haast niet, maarja… We moeten gewoon even doorbijten.
Bedankt trouwens voor jullie lieve reacties…
snap je helemaal, ik wilde tussen de 7 en 8 weken toen ook niet bellen omdat ik dan bang was dat het hek van de dam zou zijn, maar achteraf gezien had ik net zo goed wel die echo kunnen aannemen. Beeb heeft ook een relaxte mama nodig en je onzekerheid kan zo gemakkelijk weg te nemen zijn! Misschien krijg je geen echo maar proberen ze eerst al het hartje te horen?? Wees niet zo streng voor jezelf :hug:
ik heb bij mijn derde ook met 9 wkn de verloskundige gebeld voor een extra bezoek omdat ik me zo onzeker voelde en al die dingen die je ook hebt…ze zijn er ook voor de onzekere dingen het komt je kleine ook niet te goed als je vol stress zit…gewoon bellen…mag best hoor niet zo streng zijn voor jezelf
Heb net de vk toch gebeld. Ze gaat me proberen door de dag te loodsen. Morgen moet ik naar de vk. Ik heb met haar afgesproken dat als er geen hartje te horen is morgen we overleggen voor een echo… Gevoel van een week geleden is er nu weer. Echt om gek van de worden.
Hoi jabe,
Goed dat je in ieder geval de VK hebt gebeld!
Succes vandaag en vooral morgen… :thumbup:
Enne ook hier met 10 weken de VK gebeld vanwege die onzekerheid bij mij… en echt… dat was geen probleem voor ze en ik voelde mij een aansteller… maar is echt nergens voor nodig oke!
Sterkte
@jabe wrote:
Heb net de vk toch gebeld. Ze gaat me proberen door de dag te loodsen. Morgen moet ik naar de vk. Ik heb met haar afgesproken dat als er geen hartje te horen is morgen we overleggen voor een echo… Gevoel van een week geleden is er nu weer. Echt om gek van de worden.
Wat goed dat je toch gebeld hebt. De vrouwelijke intuïtie valt niet te onderschatten en ik ben blij dat ze je door de dag proberen te helpen en morgen het goed zullen aanpakken. Maar natuurlijk gaan we voor het kloppende hartje lieverd. :hug:
fijn dat je gebeld hebt en dan heb je in elk geval voor morgen dit al verteld en zullen ze daar vast wel rekening meehouden,.,hopelijk zul je morgen zien dat alles goed is…ik hoop het voor je dat het alleen een kronkel is van je hersenen misschien doet ze wel een inwendige echo…voor wat duidelijkheid
succes met wachten en probeer je gedachten op andere dingen te zetten
@Marieke_5000 wrote:
Meid vraag om die echo!!!
Ik spreek uit ervaring, die onzekerheid ga je kapot aan en daar schieten zowel jij, je gezin als dat kleine wurmpie in je buik niks mee op.
Dus gewoon vragen die echo, nee zeg ik verkeerd, gewoon erop staan!!!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Was ook wat in mij opkwam… Gewoon vragen, onzekerheid is niks!!
vandaag dus naar de vk toe en hopelijk krijg je meer duidelijkheid want dit is ook niet goed voor jou en je kleine hoor die stress…
laat je even weten hoe en wat…