onze zoon heeft nu al een week last van flinke verstopping. net gilde hij het echt uit om er een dikke harde keutel uit te krijgen
hij krijgt kv, broodkorstjes, fruit en groentenhapje.
zou het aan de introductie van het brood liggen?
hij krijgt even geen rijst en juist laxerende fruit zoals mango en peer.
beetje extra water in iedere fles.
wat kan je nog meer doen?
ik vind het zo zielig!
HĆĀ© gets wat sneu!
Roosvicee laxo misschien?
Precies roosvidee laxo is :thumbup:
Verder even uitpluizen wat allemaal laxerend werkt (pruim,vezels,veel drinken,appelsap,ontbijtkoek) maar ook wat verstopt! (wit brood,te weinig drinken,beschuit,banaan) en dĆĀ”t ontwijken ookā¦
Dikke :hug: voor je mannetjeā¦
Mogen die kleintje nog geen slok activia of yakult ofzo??Dat werkt ook goed :think:
@renzosmam wrote:
Precies roosvidee laxo is :thumbup:
Verder even uitpluizen wat allemaal laxerend werkt (pruim,vezels,veel drinken,appelsap,ontbijtkoek) maar ook wat verstopt! (wit brood,te weinig drinken,beschuit,banaan) en dĆĀ”t ontwijken ookā¦
Dikke :hug: voor je mannetjeā¦
Mogen die kleintje nog geen slok activia of yakult ofzo??Dat werkt ook goed :think:
Zou ik ook zeggen
Je zou hem ook, om hem van zn keutel af te helpen, of n glycerine pil zetten of n stukje zeep zetten
zodat die keutel er iig uit is en dat je dan de bovenstaande adviezen kunt opvolgen
Oh en het kan heeeeeeeeeeel goed door brood komen trouwens!!
Dan zijn juist de vezels wĆĀ©l de boosdoener en kan je eerst lichter brood proberen of even stoppenā¦(en anders iig goed boter erop doen!)
HĆĀ©par water! :thumbup:
Geef dat een dag of 2 maar niet langer en je kindje is er gegarandeerd vanaf! :thumbup: :-*
bedankt voor de tips (al weet ik niet wat hĆĀ©par water is :oops: )
het gaat ondertussen al een stuk beter met de kleine :thumbup:
hier een zoon die al problemen met zijn ontlasting heeft sinds zijn geboorte hij is nu 6 :roll:
het enige wat bij hem de boel normaal op gang houdt zijnā¦ druiven :mrgreen: dus hier in de koelkast staan zomer en winter altijd druiven klaar en ookal pakt ie er maar 3/4 per dag het houdt de boel prima op gang!
Hier ook een dochter die regelmatig last heeft gehad met poepen. Toen ze nog erg ieniemienie was kreeg ze lactulose en later Forlax. Gelukkg gaat het nu super. Maar wel even een tipjeā¦ je moet ze niet teveel helpen met de stoelgang in de zin van thermometers of stukjes zeep. Ze moeten het zelf doen. Onze ha was daar wel heel uitgesproken over. Hij gaf aan dat teveel helpen kan leiden tot poepproblemen op latere leeftijd.
wat fijn deze topicā¦ onze meid heeft er namelijk vandaag ook al de hele dag last vanā¦
heeft er echt last van, want is de hele dag al jengelig en flink aan eht persenā¦ helaas komt er geen resultaatā¦
maar moet ook wel eerlijk bekennen dat ik niet zo ben van een stukje zeep erinā¦ dat lijkt me oo niet zo goed eigenlijkā¦
nog iemand anders tips?
Klontje boter of theelepel olijfolie in de fles.
Elisa, herkenbaar hoor, zou 't aan de leeftijd liggen :think:
Maar goed, Kai heeft dit nu al zoān 2 weken. Niet dat 't niet lukt, maar dat zān hele poeper-ritme van de leg is, zegmaar. Het begon met ruim 'n dag niet poepen. En toen 't kwam (op de creche nog wel :silenced: ) was ie zo hard als wat. Zo zielig.
Ik heb roosvice laxo in huis. Hij drinkt dat sindsdien elke dag, de ene dag meer dan de andere dag. Soms wel zoān 200cc extra of nog meer! Het kan iig geen kwaad, lijkt me. Ook heb ik pruimen in huis, en laat ik bananen even achter wege (ook al vind ie ze heerlijk).
Schoonmams zei overigens dat banaan met sinasappel juist wel lekker ontstopt, maar dat weet ik niet uit ervaring (zij wel, zei ze!!).
Wat dat helpen betreft, dat zou ik ook niet zo vlug doen. Heb ook es gehoord dat 't de sluitspier kan verslappen ofzo. En dat willen we ook niet, toch?!
Hoop maar dat Lev er niet meer zo veel last van heeft! Bij Kai is 't nu āstabielā, hij poept weer goed (zoān 2-3 keer per dag), maar niet op de tijden dat ik van 'm gewend ben. En als 't er dan uit komt, ruik je 't op 'n halve km afstand :shock:
Liefs,
Kaat