10 minuten gesprek gehad

Vanavond een tien minuten gesprek gehad voor Tiemen. In november hadden we het laatste gesprek, het ging toen heel erg goed, lief, scoiaal, deed leuk mee, kon zich goed concentreren etc. Al met al, superkleuter.



Jouke wilde dat ik vroeg aan juf of zij hem ook drukker vond de laatste tijd. Mij was het niet zo opgevallen, dus dacht ik dat het wel meeviel.



Nou het was juf ook opgevallen. De laatste maand zeg maar, na de vakantie. Hij hobbelt steeds op zijn stoel, zit niet stil, vind er geen ruk aan in de kring.

Werkjes vind ie ook niet leuk, zingen ook al niet. Hij wil het liefste lekker spelen.

Toch als ze hem wat aanzet, dan maakt hij de mooiste dingen, kleurt keurig tussen de lijntjes. Hij kan het dus wel.

Ik vroeg ook naar de Cito, uit nieuwsgierigheid. Ja zegt ze, nog zoiets. Hij scoorde een C, dat is middenmoot, maar dat viel haar tegen, ze had dat niet verwacht eigenlijk. Volgens juf kan hij beter dan dit, maar hij had gewoon geen zin in de Cito, het was de taalcito.

Nu wil ze het nog een keer doen, maar dan 1 op 1.



Verder denkt ze nog steeds dat hij meer uitdaging nodig heeft, hoewel hij ook onzeker is. Voorin de mond ligt “kan ik niet” gevolgd door “weet ik niet” (dat zie ik immers ook bij het zwemmen) Nu is het zo dat de school is gefuseerd met een andere school en er is een leerkracht met tijd over. Die gaat wat bijzondere projecten doen en ze wilde weten of Tiemen mee mag doen aan een klein groepje die wat andere dingen gaan doen. Ik vind het prima, zolang het goed is voor Tiemen. Haar indruk is dat hij zich verveelt. aan de andere kant, bied ik hem thuis wel dingen aan, zoals de loco nu dus. Maar dan hoor ik weer “kan ik niet” Als ik het dan met Ruben ga doen, zit ie mee te kijken en stiekum fluistert hij Ruben het juiste antwoord in dan.



VInd het wel een punt hoor, hoe help ik hem hier nou overheen? Over dat onzekere.



Ik was trouwens ergens in december gestopt met de visolie (omega vetzuren, dat schijnt heel goed te werken bij beweeglijke drukke kinderen) Kan verband houden dus. Ik ga morgen een nieuwe pot kopen, moet ie daar maar aan weer.



Al met al, wel een goed gesprek hoor. Hij blijft lief, sociaal en alles. En dat bewegen, hij doet het niet express, hij kan niet anders.

dat kan ik niet kan onzekerheid zijn he

jan kijkt vaak eerst even naar of de andere kinderen het ook zo doen.

het wel kunnen maar toch bang zijn om het verkeerd te doen

Tja tis alsof ik je hoor praten over wendy…



Ik kan je geen tips of raad geven, en weet niet wat er in zijn koppie omgaat.



Wendy vragen we zelf veel , ze roept ook vaak weet ik niet wil ik niet en kan ik niet.



Als je er later over begint weer zegt ze wel es het is zo stom ik kan dat toch al lang?



Met school en met zwemmen, het laatse helemaal.



Ms is het een periode dat ie weer een sprongetje maakt en zich zelf er bij aan moet passen,



iig succes , groetjes bianca

Emma heeft het ook wat…wil liefst niets proberen vind het vreselijk om fouten te maken, maar dat is vooral in dingen als fietsen, schaatsen, sporten enzo… op school eigenlijk niet…

emma heeft overigens ook visolie nu een maand en de juf en wijzelf merkten wel verschil. Wij hebben ook net 10 minuten gesprekken gehad.



emma heb ik een groot geheim verteld : dat je alleen dingen kan leren als je ze ook fout doet. want dan weet je hoe het niet moet. maar ja bij emma is het vooral een angst om het fout te doen…dat werd door dit geheim wel minder///als ze dan weer even loopt te miepen en te jammeren dan zeg ik: weet je nog het geheim?? en dan probeert ze het toch.

Welke visolie gebruik jij Judith? Ik heb Tiemen wijsgemaakt dat het toverpilletjes zijn, waardoor hij rustiger in zijn hoofd wordt en heel slim. Het grappige is, dat hij sinds deze visolie weer (en dat is echt psychisch!!) idd ineens van alles weet en doet. Ik heb ze van El Mare, die eet ie tenminste :roll:



En dat geheim met Emma, das een hele goeie!! Misschien kan ik dat geheimpje Tiemen ook wel eens influisteren :smiley:

ik heb ze bij die winkel gehaald in de galiga, die nieuwe… weet zo het merk niet… emma is dol op pillen dus die slikt ze graag :mrgreen:

emma is er wel wat geconcentreerder door geworden… ze zit met het eten nu redelijk rustig aan tafel terwijl ze eerst altijd alleen maar zat te wiebelen…

O die, kan ik ook wel eens kijken ja. Ben benieuwd of Tiemen er binnenkort wat minder van wiebelt. Hij was opvallend rustig in de kring vanochtend :smiley:

visolie tegen bewegelijkheid???



ik weet wel dat visolie bij adhd-kinderen nogal eens wordt geadviseerd, maar dit is vooral omdat het invloed heeft op de aandacht en de concentratie en niet zozeer op de motorische onrust…



ikzelf heb het gebruikt (ik heb adhd) maar voor mij was het niet voldoende.

de kids bewegen vaak zoveel omdat ze zich niet goed concentreren… tenminste die van mij dan en dan helpt die visolie wel geod

Ben sinds 2 dagen ook aan de visolie voor mijn middelste driftkikkertje van 4,5 jaar. Wanneer merkten jullie vooruitgang? En wordt het de eerste dagen eerst nog erger?

dit is wel een super tip zeg…



mijn kinderen zijn beide druk en de oudste kan zich heel slecht concentreren en erg onrustig op school. ZIjn school leid er onder…



Ik ga oko maar eens die visolie halen denk ik…



ff kijken morgen



Super meiden bedankt!



celes

Ik geef mijn oudste nu ook visolie en de juf merkt echt verschil en wij ook. Hij is zo lief geworden super de super…



Thanks voor de tip

Ik had visolie bij de drogist gekocht die goed beviel. Maar nu verkoopt ze die niet meer (alleen in combi met knoflook), dus op een ander merk overgegaan. Die vind ie niet lekker, en jawel hoor, het gedrag lijkt weer slechter te worden.

Ik ga trouwens ook op kleurstoffen letten! Heb al e.e.a. van internet gehaald (moet het nog op mijn werk uitprinten :mrgreen: ).