10 min gesprek

Wij hebben maandagavond een 10 min gesprek met meneer over Alyssa.

Ze zit nu in de instroomklas. Ik verwacht eigenlijk dat ze nog een jaar groep 1 gaat doen (pas in febr begonnen), maar hoor ook verhalen dat ze ook naar groep 2 over kunnen gaan omdat ze naar het kind kijken.

Natuurlijk hoor ik het maandag wel op school maar ben wel benieuwd hoe het bij andere scholen gaat.

Graag ervaring van andere scholen.

Groetjes Ellen

vaak gaan ze eerst nog een jaar één, of ze moet echt goed meekunnen komen op alle vlakken dat ze het gaan proberen.

Zie je er tegenop? tegen dat gesprek?

Nee ik zie er niet tegen op maar ben wel heel nieuwsgierig hoe ze hetdoet.

Wij gaan er hier ook vanuit dat ze nog een jaar groep 1 doet hoor, maar word gek op school van die andere moeders van mijn kind kan al dit o de jouwe nog niet. :twisted: Vandaar dus mijn vraag hier.

Groetjes Ellen

Het zou theoretisch kunnen dat ze doorstroomt naar groep 2. Maar

vanaf februari is nog wel kort. Bij ons op school (ben zelf leerkracht) is een

jong kind dat doorgaat naar groep 2 echt een uitzondering.

Laatst stond een heel artikel in de krant van een psycholoog die stelde

dat het voor het kind echt veel beter is wat langer in de kleuterklas te

blijven ipv snel door te stromen. Ze zijn nog zo jong…

En laat je niet gek maken door andere ouders. De meeste ouders zijn

trots op dingen die over t algemeen heel gemiddeld zijn. Op jonge leeftijd

kun je (meestal) nog weinig echt zeggen over intelligentie van het kind.

idd, laat je niet gek maken, Aniek is van september en gaat dus na een kort jaar in groep 1, naar groep 2.

Ze is wie ze is en ze kan niet alles wat andere 4 jarigen wel kunnen.

Fietsen durft ze niet en mede door haar angst om te fietsen, doen we haar ook nog niet op zwemles.

Mijn meestgebruikte commentaar op ouders die me aanspreken met “truusje kan al zus en zo, hoe ist met Aniek?” is; Met Aniek is alles prima, die doet alles als ze er aan toe is en dus gaat ze pas met 6 op zwemles en geen dag eerder en geniet ze ondertussen lekker van het echte kind zijn…

Ik heb werkelijk nog nooit commentaar daarop gehad want 9 van de 10 keer zijn ze daarna uitgel*ld… :mrgreen:

Hoe is het gegaan, je eerste gesprekje? beetje wijzer geworden?