10 maanden overstappen op gewone melk ?

Mag je vanaf 10 maanden gewone ( halfvolle of volle) melk geven ?

Iemand daar een zinnig antwoord op ? :wink:. Ik ben het vergeten te vragen op het cb, en zij zijn het vergeten te vertellen.

Je mag pas overstappen op gewone melk als je kindje een jaar oud is. Ik zou dus nog even twee maanden wachten.

Mag pas vanaf 1 jaar

@Florence wrote:

Iemand daar een zinnig antwoord op ? :wink:. Ik ben het vergeten te vragen op het cb, en zij zijn het vergeten te vertellen.

Hoe kom je bij 10 maanden eigenlijk?

Nummer 2 voeding is tot 1 jaar (al vinden fabrikanten het fijn voor hun portemonnaie als je overstapt op nummer 3 met 10 maanden)

@Mellie wrote:

@Florence wrote:

Nummer 2 voeding is tot 1 jaar (al vinden fabrikanten het fijn voor hun portemonnaie als je overstapt op nummer 3 met 10 maanden)

op de verpakking van nummer 2 van nutrilon staat tot 10 maanden, vandaar. Ik wilde even zeker weten dat nummer 3 niet alleen maar voor de commercie was. en ik weet niet hoe de nieuwe richtlijnen zijn, gezien het grote leeftijdsverschil hier :wink:

Vanaf een jaar is het de bedoeling dat je gewone melk gaat geven.

Daarbij is het advies dan ook om vitamine D te geven (druppels of

pilletjes)

vanaf 1 jaar idd alleen gebruik ik nog wel nr 3 al is het dan goed voor de fabrikant maar ik ben echt slecht in het geven van vit d dus zo weet ik zeker dat hij deze binnen krijgt. :mrgreen:

@Florence wrote:

@Mellie wrote:
@Florence wrote:

op de verpakking van nummer 2 van nutrilon staat tot 10 maanden, vandaar. Ik wilde even zeker weten dat nummer 3 niet alleen maar voor de commercie was. en ik weet niet hoe de nieuwe richtlijnen zijn, gezien het grote leeftijdsverschil hier :wink:

Op 't pak staat dat je met 10 maanden over kunt stappen op opvolgmelk nr. 3 maar niet dat je over kunt stappen op “gewone” melk. Ik zou nog even wachten