10 maanden, geen laatste fles meer?

Hallo allemaal!

Volgens een schema van het CB kun je vanaf 9 maanden 's ochtends pap of brood geven, tussen de middag melk en dan 's avonds alleen nog maar de warme hap.

En toch moet ze 500 cc hebben, dus ik heb bedacht om 's avonds de laatste 100 cc te geven ('s ochtends en 's middags dus 200cc). Hoe doen jullie dat? Ik vond het wel een goede oplossing aangezien ze anders niks meer krijgt na de warme hap. Dit vult naar mijn gevoel toch lekker voor het slapen gaan.

groeten Nienke

Yeline is 9 maanden maar die krijgt na de groentehap gewoon nog een fles vind ook dat het dan genoeg vult voor de nacht. maar red de 500cc per dag niet dus ik zal eens vragen aan het cb anders verhoog ik de inhoud van de fles.

Haar schema is nu:

10:00 uur flesje 210 cc

13:00 uur 1 broodje

15:30 uur fruithap met een volkoren koekje

19:30 uur groentehap met toetje

21:30 uur flesje 210cc

tussendoor krijgt ze alleen water.

Jay krijgt ook savonds nog een fles of pyama papje. Maar smiddags geen melk meer, want dat hoeft ie niet. Hij eet meestal rond half 5 en krijt om 19.00 nog een fles.

Hier krijgen ze ook nog steeds een latste fles en ze zijn al bijna 11 maanden.

08.00 ochtendfles pap 240cc

11.30 anderhalve boterham en een bekere roosvicee

16.30 warme hap, toetje en een cracker na

18.30 laatste papfles 240cc.

Tussendoor krijgenz e crackers, lange vingers en roosvicee. Ik laat die laatste fles er mooi nog bij hoor…beetje aftanken voor het slapen gaan kan geen kwaad. Julin gefet nu al aan dat ze niet zo veel meer wil…ze drinkt al 3 avonden maar 80 cc…nou prima.

Schema van Kaylee:

7.30 1ste fles

10.00 fruit

12.00 2 boterhammen

14.00 2de fles

16.00 soepstengel, rijstwafeltje, cracker of liga

17.30/18.00 Groentenhap + yoghurt na

19.30 Laatste fles

Ik doe het ook nog… hoor zo tegenstrijdig , ze moeten wel 500 cc maar de laatste fles is niet nodig … schiet mij maar lek.

Hier:

08.00 boterham + fles 200cc

12.00 boterham + beker melk 100 cc en soms nog wat uit de fles als hij niet genoeg heeft.

17.00 warme hap + beetje yoghurt of danoontje

18.30: fles 150 cc…

tussendoor fruit en hij drinkt bijna niet tussendoor… dus ik hou hem er ook in.

natas

Maaike krijgt 's ochtends 140cc

bij haar middagslaapje thuis 150cc +/- (op het kdv en bij oma weigert ze pertinent dus drinkt ze dan niks)

En bij het naar bed brengen nog 140cc.

Als ik 's avonds laat vallen zit ze 3 dagen in de week maar op 140cc melk :? dus dat doen we maar niet.

Ik hoop maar dat ze zo meteen wel koude gewone melk wil.

Yoghurt, kaas, boter enz telt trouwens ook.

Maar wordt yoghurt de laatste tijd ook vaak geweigert omdat ze dat niet zeluf mag doen :mrgreen: .

Hoi,

Ik ben vorige week nog bij het CB geweest en daar vertelde ze dat ze 300CC melk op een dag binnen moet krijgen (ze is overigens vandaag 1 jaar geworden :mrgreen: )

Ik geef dan ook:

8.00uur 1e fles (180 CC)

10.00uur fruit

12.00uur broodje met 150CC melk na

15.00 rijstewafel, liga, fruit

19.30uur 90 CC melk

Gr. Claudia

Proficiat met je dochtertje…dit was vast het snelste jaar van je hele leven.

Maar krijgt ze geen warme hap…omdat het er niet tussenstaat.

GEFELICITEERD MET JE DOCHTERJE.

heb hier gister ook gevraagt bij het cb maar Yeline moet minimaal 300cc voeding per 24 uur hebben

7.30 fles

10.00 fruit

12.30 brood 2sn 100cc fles

17.00 warm eten en een toetje

19.30 fles met pap voor de nacht anders word ze s’nachts wakker

tussen door beker diksap of water en soepstengel of liga

hebben op het cb nog niets van gezegd dat de fles van sávonds er af moet en sanne heeft hem ook echt nog nodig anders is ze om 4.00 wakker

mink nog gefeliciteerd met je dochterje leuke naam :lol:

groetjes bianca

Onze dochter krijgt om 10.00 uur pap of brood (ja zo laat de eerste voeding, want onze kleine meid houd van uitslapen heerlijk :smiley: ) om 12.00 uur fruit of fruithapje. 15.00 uur brood en om 18.00 uur warm eten en een toetje. en om 19.30 uur de laatste fles 240ml. En de ene keer drinkt ze alles op en de andere keer laat ze de helft staan, maar we geven het omdat het denk ik voor haar ook lekker is een volle buik en dan slapen.

Doei Esther 8)

dave krijgt

07.00 papfles 175ml + poeders

10.00 rozijntjes + limo

11.30 1 a 2 sneetjes brood

12.30 fles 150ml +poeder

15.00 fruit + limo

18.00 warme maaltijd (hij eet met de pot mee) + toetje en limo

(hij eet wel veel warme maaltijd hoor…een 12mnd potje bijv is niet genoeg voor hem :mrgreen: )