Mijn zoontje is net 10 maanden oud en sinds een week ongeveer wil hij 's avonds niet meer gaan slapen, terwijl dit overdag prima gaat. Als ik hem neerleg, ligt hij nog te lachen, maar zodra ik beneden ben, dan begint ie te huilen en dat wordt steeds erger. Ik laat hem steeds 15 minuten huilen, maar het wordt niet minder. Als ik naar hem toe ga, wordt het alleen beter als ik hem oppak, dan kan hij meteen weer lachen. Hij valt dan na een paar minuten in m’n armen in slaap en dan leg ik hem terug.
Ik wil natuurlijk niet dat dit zo blijft, maar ik weet even niet zo goed hoe ik het anders moet doen.
Heeft iemand tips en hoe lang moet ik hem laten huilen?
Zoals met alles is het een fase. Kian heeft dat ook gehad met 11 maanden. Dat heeft 3 weken geduurd en toen was het voorbij. We lieten hem huilen, soms wel 1,5 uur lang. De 5 minuten methode (om de 5 minuten even gaan kijken, maar niks zeggen) werkte bij hem niet.
Weer een fase en troost je: het gaat over… echt waar :mrgreen:
Houd gewoon vast aan je avondritueel, zodat hij iets heeft om zich aan vast te houden. dat hij wet wat er komen gaat. Wij zijn wel elke 10 minuten weer gaan kijken bij Lotte toen ze hier doorheen ging.
Avondritueel -> huilen -> na 5 a 10 minuutjes er naartoe -> aai over haar bol, niet eruit halen maar even naast het bed blijven zitten, laatste deel avondritueel herhalen (bij ons is dat versje over het gekke mannetje en muziekje aan), dan “weltrusten” en kamer uit.
Als ze weer gaat huilen -> na 10 minuten er naartoe -> herhaling van wat boven staat.
Als ze weer gaat huilen -> na 15 minuten er naartoe -> herhaling van wat boven staat.
Meestal was het na de 2e keer al wel stil, maar echt, als je het een weekje aanhoudt dan zal je zien dat het rustiger wordt.
Ik wilde gisteren inderdaad beginnen om hem te laten liggen en om de 5 minuten te gaan kijken, maar na 10 minuten een beetje zeuren viel hij in slaap… Hopen dat dat vanavond ook zo gaat.
Iets te vroeg gejuicht waarschijnlijk, want meneer wilde natuurlijk nadat het 2 dagen goed gind, 's avonds weer niet slapen.
Ik heb na 5, dan 10, dan 15, dan 20 minuten even bij hem gekeken en na ruim een uur was ie stil. Alleen werd ie rond 21:30 weer wakker en om 22:30 weer. Hij is dus niet rustig in slaap gevallen. Ik heb hem rond 23:00 uur wel even uit bed gehaald en na 10 minuten weer terug. Hij is toen nog even blijven huilen maar viel gelukkig in slaap tot de volgende ochtend.
Ik vraag me dus af of het voor hem niet te onrustig is om zo in slaap te vallen, omdat hij dus na een uur weer wakker wordt…