10 dagen oud, Hoeveel voeding

5 dagen na de geboorte is ons meisje in het ziekenhuis opgenomen. Daar is de voeding opgevoerd tot 7x70cc per dag.

Dit kost ons meisje erg veel moeite, de eerste 45-50cc vliegen erin, daarna valt ze in slaap en drinkt ze niet meer.

Met pijn en moeite lukt het om tot 60cc te komen, soms lukt de 70 wel maar meestal niet.

Hoeveel drinken/dronken jullie kleintjes toe ze een week of 2 oud waren???

Bedankt voor jullie antwoord.

groeten,

Linda

ps. de borst pakt ze niet dus ze krijgt een deel afgekolfde melk en een deel flesvoeding.

Noa lag toen nog in het ziekenhuis omdat ze 6 weken te vroeg is geboren, maar daar gingen ze uit van haar lichaamsgewicht. Een kindje moet 130 tot 150 ml per kilo lichaamsgewicht per 24 uur drinken. Als je kindje 3 kilo weegt moet hij/zij dus 3 x 130 tot 150 ml drinken verdeeld over 24 uur. Noa dronk toen ze thuis was 120 ml per kilo en dat was goed, zolang ze tevreden was en plaste en poepte. Maar die 130 tot 150 is de richtlijn.

Ik zou haar voeden op verzoek. Mijn dochtertje pakte de borst ook niet en kreeg afgekolfde voeding in een fles. Gelukkig had ik genoeg voeding, maar het is lastig te weten hoeveel je geven moet. de regels voor KV tellen niet, en die voor BV eigenlijk ook niet…

Als je dochtertje zich meldt voor een voeding, zou ik haar eerst de moedermelk geven zoveel ze wil. Wil ze nog meer, dan KV. Als ze genoeg heeft, is het goed geweest. Ik zou niet proberen haar meer te geven dan ze wil, zolang ze goed groeit. Misschien houdt ze wel van vaker een klein beetje, of verwerkt ze haar voeding heel efficiënt. Lara eet ook heel weinig, maar is lekker mollig en groeit heel goed.

Het zou bijvoorbeedl best kunnen dat in dat beetje melk van jou heel veel voedingsstoffen zitten. Ook zitten er in BV transmitterstoffen die de opname van voedingstoffen in de melk vergemakkelijken. In KV zitten die niet, dus daarom stoppen ze er extra veel voedingsstoffen in. Maar jouw kindje krijgt zowel die transmitterstoffen, als KV. Dus misschien haalt zij wel méér uit die KV dan kindjes die alleen KV krijgen?

Dat weet je allenmaal niet precies (en kun je ook niet weten), dus als je kind gezond is, zou ik erop vertrouwen dat ze zichzelf niet zal uithongeren.

Volgens een boekje van het CB dat ik hierheb

0 t/m 6 weken: 6-7x 80-120 ml

afhankelijk van het gewicht, zie hiervoor

Lynn dronk ongeveer 100ml bv toen ze 2 weken oud was.

Ik gaf ook voeding op verzoek. De kraamhulp vond dat Lynn 7 a 8 x een voeding moest hebben op een dag. Maar Lynn vond 6x al vaak genoeg en ze groeide uitstekend. Kindjes regelen het vaak zelf.

Kitana hier drinkt 6 flesjes op een dag en ze drinkt dan meestal 80cc maar het gebeurt regelmatig is dat ze 100cc ook drinkt.

Vanaf morgen moet ze 95cc drinken dus dat zal normaal wel lukken.

Ze zit alleszinds op schema ze moet 85cc drinken.

Maar het mag ietsje minder zijn ook want ze heeft beetje last van spugen.

Dus doen we het wat kalmpjes aan.

Mik dronk va 10 dagen 100 cc 7x op een dag, alles schoon op.

Yenthe zit nu ook maar op 7 x 70 cc.