10 dagen geleden wat bloedverlies gehad! wat nu?

Hallo allemaal,

Morgen ben ik 7 weken zwanger, 10 dagen geleden ging ik naar de w.c en schrok me toen rot.

Ik had bloed in mijn onderbroek, toch geplast en bij het afvegen zat ook bloed.

Ik heb gelijk de huisarts gebelt en ik mocht langs komen hij heeft me buik gevoelt bloeddruk en tempratuur gemeten en toen mocht ik weer naar huis en moest na het weekend maar contact opnemen met mijn eigen huisarts…

Goed weer naar huis, de hele dag geen bloed of wat dan ook meer verloren, Zondagmorgen ging ik naar de w.c en bij het afvegen was het nu een beetje oranje bruin achtig, dit heeft een paar uurtjes aangehouden en is toen weggegaan.

Maandag morgen heb ik gelijk mijn eigen huisarts gebeld en het verhaal uitgelegt.

Nou wat ik toen te horen kreeg daar was ik helemaal van slag van, de huisarts zei tegen mij je moet je niet zo aanstellen bel maar terug wanneer je een hevige bloeding krijgt.

Ik wou het hier niet bij laten, en heb gevraagd of ze dan eventueel mijn urine wouden nakijken, en kreeg gelijk de opmerking daar komt het bloedde echt niet van dus dat is niet nodig, ik zeg sorry hoor maar ik heb wat moeite met plassen en ik moet vaak naar de w.c dus met veel aandringen mocht ik mijn urine komen brengen…

En ja hoor blaasontsteking…

Maar goed, ik was nog steeds ongerust omdat ik natuurlijk bloed gezien had, ik heb de verloskundige opgebeld en a.s Donderdag kon ik terecht voor een echo, ze konden me niet beloven dat daar wat op te zien was omdat ik dan pas 6 weken 1 dag zou zijn, ze hebben een inwendige echo gedaan en daarop was een vruchtzakje met dooier te zien, maar helaas nog geen hartje.

Nu moet ik 7 Januari terug komen voor de volgende echo, maar de dagen kruipen voorbij en ik heb allemaal maar het idee dat het mis is en dat ik 7 Januari niet het hartje ga zien kloppen.

Ook heb ik zo af en toe last van mijn buik alsof ik ongesteld moet worden, en last van mijn onderrug… veel mensen die ik spreek zeggen dat ik me geen zorgen moet maken dat dat normaal is omdat er zoveel veranderd…

ik heb geen bloedverlies of iets anders meer verloren…

Wat denken jullie???

Zelf heb ik bij de eerste ook bloedverlies gehad en het resultaat is een prachtige dochter! Hier ook onzekerheid tot de 12 weken echo (ik heb niet eerder een echo gehad), maar zoals de HA al aangaf, zolang je geen krampen of meer bloedverlies krijgt is de kans groot dat het goed gaat!

Ik hoop voor je dat je 7 januari een mooie echo hebt en heel veel sterkte de aankomende weken, want die onzekerheid blijft :hug:

Je dokter is wel wat bot geweest tegen je maar hij heeft wel een punt.

Het kan namelijk heel erg goed een innestelingsbloeding geweest zijn of het gevolg van een beter doorbloede vagina :slight_smile:

Verder kunnen de artsen helaas niets doen als het zo vroeg in de zwangerschap misgaat.

Je hebt het vruchtzakje gezien, die is er in ieder geval :slight_smile: .

Dat is toch positief nieuws?

Je lichaam heeft de kleine niet afgestoten.

Met deze zwangerschap heb ikzelf gebloed tot en met de 14e week, heb twee keer een spoedecho gehad maar op elke echo was een kloppend hartje te zien.

Ondertussen ben ik over de helft van mijn zwangerschap van een wolk van een dochter waar helemaal niets aan mankeert.

Ik begrijp je angst volledig maar lichte bloedingen komen heel erg vaak voor in het begin van een zwangerschap.

Zolang het niet helderrood is en het bloeden niet heel erg wordt kan het meestal geen kwaad, trieste uitzonderingen daargelaten.

Ik begrijp dat het bloeden inmiddels gestopt is?

hmm beetje bot is je HA geweest… :think:

ik wens je sterkte met wachten…als je moet wachten gaan de dagen altijd zo langzaam. ik duim voor jullie.

Ik had het ook met 7 weken en toen weer met 7 1/2 week.

Ik was zwanger na een IVF behandeling en mocht in het ziekenhuis komen voor een echo en daar zagen we een hartje kloppen.

6 weken is idd. misschien net iets te vroeg om hartactie te kunnen zien, maar dat er een dooiertje in het vruchtzakje zit is ook heel goed hoor !

En een raar gevoel in je buik en pijn in de onderbuik alsof je ongi moet worden dat herken ik ook, was het al weer vergeten maar nu ik jou verhaal lees herinner ik het me weer.

Dat is niet zo gek hoor dat je dat hebt, je lichaam is hard aan het werk en de eerste weken groeid je baarmoeder zo hard en dat voel je.

Maak jezelf niet gek, heb vertrouwen in je lichaam en dit klinkt niet leuk mar als het niet goed zit kun je er niets aan doen.

Suses 7 januari en ga er maar vanuit dat het goed zit :wink:

Laat je even weten hoe het afgelopen is.

Hallo k10tam

ik wil je ook even een hart onder de riem steken…

ik heb de in het begin van de zwangerschap ook een aantal keren bloedverlies gehad. De eerste keer toen ik een ongeveer 6 weken zeanger was, ik mocht toen een paar dagen later voor echo komen en daarop was geen hartje te zien, wel een vruchtje. Ik moest een week later terugkomen, toen ik kwam vroeg de verloskundige waarom ik alleen gekomen was want ze dacht eerlijk gezegd dat het niet goed zou zijn. Gelukkig had zij ongelijk en was er ditmaal werd een hartje te zien en te horen!

Daarna bleef het rommelen, toen ik precies 12 weken zwanger was had ik best veel bloedverlies. Toen dacht ik ook echt dat het mis zou zijn en heb meteen de vlk gebeld, gelukkig kon ik direct komen en wederom was er gelukkig toch een kloppend hartje te zien!! Daarna met 13 weken en met 20 weken nog iets bloed verloren.

Nu is onze prachtige dochter alweer bijna 4 maand, het hoeft dus niet altijd mis te gaan!! Het schijnt dat je baarmoedermond meer doorbloed is tijdens een zwangerschap en dat kan makkelijk gaan bloeden.

Ik hoop voor jullie dat alles goed mag gaan!

:hug:

Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden.

Ik vind het nog steeds heel erg eng dat er straks geen hartje klopt.

Bij ons 1ste kindje heb ik dit totaal niet gehad, toen ben ik er nooit vanuit gegaan dat het fout kon gaan…

Maar bij deze zwangerschap heb ik al vanaf het moment dat we een test gedaan hebben het gevoel dat deze zwangerschap fout gaat.

Famlie/vrienden zeggen dat ik me niet zo druk moet maken maar ik heb er gewoon geen vertrouwen in.

Nog 4 dagen in de zenuwen en dan weten we meer.

Ik vind dat mijn huisarts me gerust had moeten stellen en niet zo had moeten reageren.

Maarja heb helaas wel meer problemen met hem dus druk opzoek maar naar een nieuwe huisarts.

heey,

bij mij zagen ze het hartje met 6 weken ook nog niet kloppen hoor vaak is het nog wat te vroeg om te zien of het klopt of niet.

en een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad als jou en heeft een kerngezonde zoon en het kan indd innestelingsbloed zijn.

en menstruatiepijn tijdens een zwangerschap is niet erg hoor daar hebben veel vrouwen last van ik heb daar ook veel last van gehad en nog steeds heb ik me momenten.

ik hoop dat ze 7 jan het hartje zien kloppen en dat er niks aan de hand is.

ik zal voor bidden dat alles goed komt

gr maartje

Ik duim voor een mooi kloppend hartje donderdag! :pray:

Bloedverlies wilt niet altijd iets negatiefs betekenen, dat is voor ieder persoon eigenlijk anders.

Bij mij was het wel een voorbode, maar dat wilt niks zeggen!

Denk aan je :hug:

Ik hoop dat je morgen een mooi kloppend hartje ziet :pray:

Succes vandaag meid :hug:

:pray: :pray: :pray:

Dank je wel allemaal!!!

Ik laat vandaag wel weten hoe het gegaan is…

Hoop dat alles goed is gegaan? :pray:

Ja ik ben ook erg benieuwd!!! :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Sorry voor mijn late reactie, wat problemen met mijn internet!

Alles was goed, het hartje klopte!!

Super nieuws.

gelukkig :dance: :dance:

Super!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Wat fijn!!!

Gelukkig!!