10,5 maand en niet meer zo dol op opvolgmelk

Lars is nu 10,5 maand, maar weigert sinds vorige week vaak zijn melk. In de ochtend drinkt hij nog 150 CC, tussen de middag ongeveer 80 CC en 's avonds 100 CC. Hij krijgt wel een bakje yoghurt na het eten, dat is natuurlijk ook een melkproduct. Is dit voldoende?



Iemand al eerder begonnen aan het geven van halvolle melk, karnemelk of optimel yoghurtdrink? Want als ik dat aanbied in een bekertje wil hij daar wel van drinken.

volgens mij kan je prima gewone of karnemelk geven, of yoghurt idd.

Fristi zou ik voorlopig niet geven :shock:

Lianne kreeg ook rond die tijd al tussen de middag halfvolle melk.

Gewoon lekker doen!!



Met fristi enzo zou ik nog spaarzaam om gaan ivm wennen aan zoetigheid.



Hier hebben we de zondag geprikt voor een beetje chocomelk :drool:

En dat krijgt ze dan niet bij de boterham, dit om te leren dat melk bij brood hoort en niet dat die kan worden vervangen door chocomelk.



geef je al vitamine d druppels??

Die dan wel gaan geven nu je over gaat op gewone melk!!

Moet je ff op het flesje kijken van de druppels.

Verschilt namelijk per druppel, meende dat ze 10 mcg moeten hebben.

Lianne krijgt nog groeimelk en daarnaast een multi vitamine voor kids dus daarmee genoeg vitamine d binnen.



Eigen merk van kruidvat/ apotheek is goed genoeg hoor hoeft niet perse die van davitamon te zijn!!

(scheelt weer in de portomoknip :mrgreen: )

Ja, hier nog zo een :slight_smile: Met 9,5 maanden volgens mij (ik hou het niet zo heel exact bij), wilde hij echt geen opvolgmelk meer. Zelfs pap met opvolgmelk amper.

Sindsdien krijgt hij halfvolle melk, en hij eet pap als de beste :slight_smile: Een beker melk nog steeds niet, maar dat vind ik niet zo’n probleem. Hij lust qua drinken echt alleen maar sap met veel water. Iets anders drinkt hij gewoon niet. Nu ben ik toch maar zover dat hij dan wel 1 beker sap per dag krijgt, omdat hij anders naast de pap en het fruit waar water/melk in zit, niks drinkt. Zo eigenwijs is hij wel :wink:

Ik ben overigens wel begonnen met volle melk geven, die extra vetten kunnen die kleintjes nog wel gebruiken.

Zoetstoffen geef ik helemaal niet, dan liever echt suiker.

Ohjoh, hij kan al gewone melk hebben hoor! Hier ook volle melk. Vanaf 1 jaar kun je de opvolgmelk achterwege laten. Hier kreeg hij rond die leeftijd nog 2 keer opvolgmelk, 1 papfles 's ochtends en 's avonds nog een beetje.

Hier ook een dametje dat met 10 maanden al halfvolle melk kreeg…

Met goedkeuring van de kinderarts… :slight_smile:

Heb je de gewone melk warm of koud aangeboden? Bij kindjes op de creche geven we de halfvolle melk vaak ook opgewarmd. Misschien helpt het als je het nog niet geprobeerd hebt…

Hier ook een ventje wat geen gewone melk lust . Ik geef hem karnemelk met een scheutje diksap

@Lune wrote:

Ik ben overigens wel begonnen met volle melk geven, die extra vetten kunnen die kleintjes nog wel gebruiken.

Zoetstoffen geef ik helemaal niet, dan liever echt suiker.




volle melk werd hier afgeraden door de ka! alleen halvvolle melk! dat mag je gewoon geven vanaf een half jaar! de ka ergert zich aan die commercie dat je opvolgmelk moet gebruiken! pure onzin! overigens moet je wel zelf d druppelen!



ik gaf de melk lauw warm! ze vond het heerlijk! overigens vind ze alles wat zuivel is heerlijk, dus geen problem mee gehad. Wil ie wel yoghurt? dan kan je dat ook als zuivel doen, ipv melk!

hoi



mijn lars :mrgreen: toen hij zo oud was wou hij ook de fles niet meer

maar wel sojamelk heb je ook in allerlei smaakjes en een pyamapapje

maar ik moet erbij zeggen dat was ook maar van korte duur het zit hm in de naam denk hihihi kleine larsjes willen geen melk :lol:

ze worden evengoed groot hoor en anders gewoon lekker joghurt geven met vit d drups

Bedankt voor je antwoord Lune.

Ik zeg fristi, maar bedoelde optimel yoghurtdrink. Maar ik denk dat dat niet zo goed is ivm de zoetstoffen die erin zitten. Misschien moet ik maar wat karnemelk aanbieden. Ik ben denk ik nog wat te voorzichtig…

Pooh, bedankt hoor. Dan ga ik dat lekker doen en ook Vit. D druppels halen. Ik wil van de flesjes ook geen strijd maken. Hoeveel druppels moeten ze tegenwoordig?

Bedankt voor jullie antwoorden! Erg fijn als mensen meedenken!

Ik ben erachter dat Lars gewone melk ook niet heel geweldig vindt. Ik heb nu karnemelk in huis, ik denk dat dit beter zal gaan. Want het ventje is ook dol op yoghurt!

Hoi,



je kan hem ook thee geven met opvolgmelk er in. Of gewone melk. Misschien vind hij dat wel lekker omdat dat wat warmer is en toch een andere smaak heeft. Bij bijv. de tuinen verkopen ze babyrooibosthee.

Nou dames, ik heb weer meer tips nodig. Lars weigert nu bijna alle flessen opvolgmelk, halfvolle melk, karnemelk. Het enige wat hij heerlijk vindt is yoghurt. Ik haal het nauwelijks om 300 CC aan melkproducten bij hem naar binnen te krijgen. En dat heeft hij wel zo nodig…

Karine, ik heb de melk inderdaad koud gegeven. Dat ik er zelf niet aan gedacht heb om het op te warmen. Ik kan het nog eens proberen.



Konijn, Lars eet graag yoghurt. Dus dat bied ik nu extra aan. Ik kom nu wel redelijk aan de 300 CC. En ik geef inderdaad Vit. D bij.

Hihihi, dit is wel een grappig bericht zeg!

Dus jou Lars was ook al zo’n klein eigenzinnig mannetje :mrgreen: ?

Hij drinkt nu 's ochtends en 's avonds een pyjama-papje, tussen de middag een halve beker yogho yogho en verder vul ik het inderdaad met yoghurt aan.



Als het later weer niet wil zal ik nog eens aan die soja denken! Bedankt!



Trouwens… jou Amy is twee dagen ouder dan mijn Lars, geinig :wink: !