1 x per week poepen

Jayden poept gemiddel maar 1 x per week, soms 2 x, maar dat komt bijna niet voor. In het begon poepte hij vaker, om de 3 a 4 dagen. Op gegeven moment ben ik overgestapt van Nutrilon naar Similac, en toen is het begonnen, hij raakte verstopt… Dus toen ben ik weer overgestapt naar Nutrilon, en heb hem Kindicol druppels van VSM gegeven, waarna hij de volgende ochtend meteen van poepte. Een paar dagen erna poepte hij nog een x, en er zat echt een hard stuk poep tussen, na de tijd was ie weer helemaal levendig, dus dat had hem echt dwars gezeten.Maar nu, hij blijft maar 1 x per week poepen, het is niet hard ofzo, maar hij moet er wel moeite voor doen om het naar buiten te werken. De ha zegt dat het gewoon kan, maar ik voel me er niet echt lekker bij. Het is toch niet echt normaal?

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat is er aan gedaan?

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt… Dat zou ik ook doen, maar als de HA zegt dat het kan…Mijn nichtje van 5 poept ookal 5 jaar lang 1 en soms 2 keer per week… Dus het kan wel…

Oja en je zou wat olijfolie door zijn melk kunnen doen… Paar druppels… Dan gaat hij iig poepen na de fles… Niet te vaak doen, maar het is een optie

Dank je! Ik hoor eigenlijk noout van andere kindjes die ook maar zo weinig poepen.

Ik geef hem nu ook zo’n 1 x per week wat van die kindicol druppels, en daar komt het ook wat van op gang. Ik heb zelf ook nooit regelmaat in m’n stoelgang, dus hij zal mijn darmstelsel wel hebben denk ik…

Ze hebben ook nutrilon omneo deze is speciaal voor krampjes, een moeizame ontlasting en licht spugen dit heb ik voor ly.ann ook gebruikt en het heeft haar super geholpen! :wink:

Ok dank je! Zal morgen eens met het cb overleggen. Zij kwamen als eerste oplossing met meteen lactulose geven, en daar ben ik nou niet zo’n voorstander van, meteen maar medicatie erin :? Maar ja heb het met 1 arts erover gehad, mss heeft de wijkvk er een ander idee over…

Ik doe 1 keer op een dag een theelepeltje slaolie in de fles en dat helpt hier perfect

hoop voor je dat de wijkverpleegkundige morgen meer info voor je heeft…

maar bij ons heeft het echt super geholpen, hun begonnen bij lyann ook meteen over lactulose, en tja ik was er ook niet voor :slight_smile:

dus ben zelf maar aan het uitzoeken gegaan…

en als je alles weer op regel hebt kun je ook langzaam afbouwen door bijv. ipv 4 schepjes omneo er 3 te doen en dan 1 gewoon.en steeds iets verder afbouwen tot gewone voeding,… zo gaat het lichaam er langzaam aan wennen dat ze andere voeding krijgt en toen bleef de ontlasting ook goed door gaan…

olijfolie en slaolie hebben we ook geprobeerd maar waarschijnlijk kon lyann er niet tegen want ze gaf toen veel over maar wie weet helpt het bij jullie wel!

Hallo! Nou van het cb komt niks uit, alleen lactulose… :roll:

Hoe moet ik dat zien met die Omneo voeding? Blijft de Standaard dan de hoofdvoeding en geef ik een beetje Omneo bij? Of moet hij uiteindelijk helemaal over op de Omneo?

Hij krijgt nu 4 x daags 210 ml water met 7 schepjes Nutrilon Standaard. Kan ik het dan zo aanpakken dat ik hem dan bijvoorbeeld 5 schepjes Standaard en 2 schepjes Omneo geef? (of 4 om 3 schepjes…).

Als je nutricia belt krijg je presies door wat het beste is…

Heb ik ook gedaan… :thumbup:

Nou heb nog eens jgz gemaild, en nu mailde er dus iemand terug die gelukkig ook eerst natuurlijke dingen eerst probeert ipv meteen lactulose! Aangezien ik bijvoeding geef raadde zij aan dat uit te breiden, omdat melk niet zo’n goede stimulator is bij luie darmen. Extra vocht geven adviseerde zij, tja dat deed ik dus al, diksap appel in de middag. Maar ze zei dat hij ook roosvicee laxo mocht, en dat wist ik dus niet! Dat heeft mij heel goed geholpen na de bevalling, toen ik ferro pillen moest slikken en helemaal verstopt zat. Dus eens zien of dat helpt! Heb verse pruimen gekocht, moet alleen wachten tot die goed rijp zijn :roll: Hopelijk komt het dan goed met hem, en anders probeer ik alsnog de olijfolie!

Iig allemaal bedankt voor de reacties!