Zow lekkere titel maar omschrijf het maar eens kort. Casper heeft geen zin meer om in de ochtend naar bed te gaan. Als ik hem om 10 uur erin leg gaat hij simpelweg niet meer slapen, doet ie het wel is het max een kwartiertje. Heb dus een ‘ik regel het zellluf wel kindje’ :lol:
Maar nu leg ik hem dus in de middag in bed. Zouden jullie dan bv hem laten liggen tussen 12 en 3 ongeacht of hij wakker zou zijn? Hij heeft nu van half 1 tot 2 geslapen. Ligt nu wakker in zijn bedje maar huilt niet en geeft geen teken dat hij er perse uit wil. Mijn neiging is dus te laten liggen tot hij ‘roept’ (meestal is dat even huilen want echt roepen lukt hem nog niet) en dan pas te halen. Alle rust die hij pakt is meegenomen (ook voor mama met dingen doen zoals administratie 8) ) en in bedje is ook rust.
Hoe hebben jullie dat gedaan en hoeveel zou hij ‘horen’ te slapen tussen de middag? Al weet ik dondersgoed dat ieder kindje anders is en zijn eigen slaapritme heeft :thumbup: Onzeker moedersyndroom steekt de kop toch een beetje op bij veranderingen. :shifty:
Mijn dochtertje slaapt altijd anders in de middag ( ze is trouwens bijna 14 maanden ), dan slaapt ze maar van 12:30 tot 15:00 uur, maar ook vaak van 12:30 tot 16:00 a 16:30, laat haar altijd liggen totdat ze zelf wakker word.
Heb vaak de Camera aanstaan, kan zo kijken of ze wakker is ofniet. Zie dan vaak dat ze plots rechtop in bed zit, en 10 minuutjes of een half uur later weer in slaap valt. Ik haal haar der pas uit als ze echt gezellig zit te kletsen of huilt.
Oh ja daar zeg je wat het kan natuurlijk ook nog per dag wisselen. Tof…waarom snappen kids zelf rust en regelmaat niet? :lol:
Hij is nu wat meer aan het kletsen/mopperen en dan ineens weer stil, dus ik wacht wel even op ‘echt’ protest of kletsen. Thnx!
Normaal leg ik haar op bed en haal er pas weer uit als ze begint te roepen / mopperen.
Vandaag was ze in de auto in slaap gevallen, dus een kort slaapje gehad. Wel normale tijd op bed gelegd, maar ze heeft tot ong 2 uur liggen brabbelen (ik was boven aan het verven) en is daarna pas gaan slapen. Dus ja, ik laat dr liggen tenzij ze echt gaat huilen :mrgreen:
Brabbelen of huilen dus 8) hij heeft het nog geen 5 minuten langer volgehouden na mijn post. En vanavond was hij om half 7 echt munt. Eten was ook niet echt een succes, maar ik vermoed dat het ook niet echt handig is dat hij nu verkouden is. :shifty: We gaan rustig op deze koers verder en zie wel hoe het gaat lopen. Vanmorgen iig weinig aan hem gemerkt dat ik hem niet in bed heb gelegt. :dance: Oh wat wordt mijn kleine ventje groot + :inlove:
Ze geven zelf heel goed aan wanneer ze klaar zijn met in bed liggen. Joas ligt minimaal een kwartier te kroelen met zn knuffel voordat hij me gaat roepen, als ik hem uit bed haal voordat hij me roept heb ik een ongezellig kind, dan is hij nog niet ‘bijgetrokken’ :roll:
Lekker zelf zijn ritme laten aangeven dus :thumbup:
Haha dat herken ik idd wel! Moet met Casper ook in de ochtend niet teveel trekken ed. Het liefste zit hij rustig naast papa op de bank of zelfs in zijn eigen box een flesje te drinken en een boterham te eten. Daarna ‘zie’ je hem wakkerder worden en hoor je hem gelijk meer kletsen. :lol:
misschien omdat ik 2 wat grotere kinderen heb die beide al een eigen agenda hebben met school, peuterspeelzaal, speelmiddagjes bij vriendjes en familie, zwemles, fysio enz
Maar aan Mies zijn slaapritme overdag is al een hele tijd geen touw vast te knopen.
Ik zeg dus ook altijd maar dat hij gemiddeld nog aan 2 slaapjes per dag komt want in een week weet hij dagen te vinden waarin 1x slapen goed is, 2x komt ook voor en als het echt niets is dan zijn er 3 slaapjes…
Hier gaat Michel naar bed als hij aangeeft moe te zijn door wat jengelig te worden, meer in zijn ogen te wrijven en mij steeds op te zoeken inplaats van alles onderzoeken.
De ene dag is dat 1 uur nadat hij uit bed kwam al. De andere dag pas tegen het middaguur en soms volgt hij weer een keurig patroon van 10-12 en 3-5
Nu is hij om 10 uur naar bed gegaan, maar gisteren sliep hij van 9 tot 10 van 12 tot 2 en nog even kort van 16.30 tot 17.30 omdat hij zelfs te moe was om zijn sap op te drinken.
Hij loopt net en ontdekt graag van alles. Andere dagen zit hij lief in de box te spelen. Het 1 kost gewoon meer energie dan het ander.
Gelukkig houd mama ook wel van wat chaos, dus ik ga gewoon mee in zijn eigen ding :mrgreen:
Zo zie je maar dat het heel erg verschilt per kindjes…
KLeine mannetje van mij word standaard tussen 6 uur half 7 wakker… daarna is het toch echt rond half negen negen uur tijd om weer te slapen… Dan ligt het eraan de ene keer slaapt hij anderhalf uur en soms maar driekwartier… Daarna gaat hij rond half 1 1 uur weer terug naar bed… En dan ligt het er ook weer aan hoelang hij slaapt… En dan tussen 6 uur en kwart voor 7 is het slaaptijd tot de volgende ochtend!
Ik haal hem ook pas uit bed als hij huilt of schreeuwt Ligt hij gewoon lekker te keutelen laat ik hem lekker zijn gangetje gaan…
Ik laat Odin ook vaker nog ff in bedje liggen.
Ik hoor m vaker kletsen en spelen en dan heb ik zoiets van laat m maar lekker, kind heeft daar ook wel eens behoefte aan, vooral om dingen te oefenen
Pas als hij echt zijn keel opzet ga ik m halen.