1 pretecho vergoed bij FBTO zorgverzekering

Misschien leuk om te weten;



Wij gaan overstappen van zorgverzekering en nu naar FBTO. We hebben de module gezinsplanning erbij en vanuit deze module vergoed FBTO 1 pretecho twv 100 euro. Deze vallen dus NAAST de vaste echo’s die vanuit de basisverzekering worden vergoed.

Wauw! Dat doet de mijne niet en die vergoed ook absurd veel en ik krijg er zelfs een ‘baarpremie’ om dingen als zijligkussentjes, extra kraamuren ed van te vergoeden. Lactatiekundige wordt bij mij standaard vergoed voor 100%. Mss toch maar eens een belletje aan wagen of de voorwaarden voor volgend jaar nog heftiger doorspitten want we willen uiteraard bij dit spruitje ook weer een 3D laten maken. :inlove:

Ja ik vond het ook wel grappig. FBTO was voor ons ook nog een stukkie goedekopereder en ineens kwam ik op inet ergens tegen dat iemand een echo vergoed kreeg. Ikke even opzoeken en ja hoor! Jouw dekking klinkt ook goed overigens!

ja, het is geloof ik óf de pretecho, of de NT-meting (combinatietest) die vergoed wordt…



ik ga ook nog even hard nadenken…

Behalve als de NT echo op medische indicatie is.



Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u informatie wilt over de vergoeding van een pretecho. Graag help ik u verder.



Vergoeding echo

Vanuit uw basisverzekering vergoeden wij structureel echoscopisch onderzoek (waaronder de 20-weken echo). Hiernaast krijgt u vanuit de Module Gezinsplanning een vergoeding van € 100,- voor een pretecho. Dit kan bijvoorbeeld een 3D echo zijn. FBTO heeft geen contracten met Pret-echo bureaus. Kijk op http://www.pret-echo.nl/ voor een Pret-echo bureau bij u in de buurt.



Klopt! Wij hebben de combinatietest laten doen en hebben ook geen rekening ontvangen. Het is idd OF pret echo vergoeding OF combinatietest vergoeding (met bijbetaling omdat deze duurder is.Alleen hebben wij geen rekening gehad?) :thumbup: