Wij hebben voor Jur en Anne Jasmijn alle 2 een 1 persoonsbed gekocht maar wat voor een matras moet er op???
Wat hebben jullie en waarom die?
Alvast bedankt!
Groetjes Sam
Amy slaapt nu bijna 1.5 jaar in een gewoon 1-persoons bed. We hebben eigenlijk een standaard, niet al te duur, matras gekocht. Er wordt op gespuugd en geplast en ze is nog te licht om echt zo’n duur matras nodig te hebben.
een goedkope.
Hier ook vanwege dezelfde argumenten als hierboven .
oke en waar hebben jullie die gekocht?
Klinkt natuurlijk raar dat ik dat vraag omdat ik wel 2 bedden heb gekocht hahaha maar wij hebben 2 brocante antieke bedden op de kop getikt zonder matras vandaar…
ik leenbakker.
Wij hebben hem bij Beter bed vandaan. Daar kwam het bed zelf ook vandaan
wij hebben een matras gekocht bij Ikea.
hier ook een ikea matras.
Ook een niet al te ingewikkelde niet te dure, maar wel met een tijk die je eraf kan ritsen en op 60 graden kunt wassen :thumbup:
Dat vond ik zelf wel heel belangrijk.
Die tijkhoes is inmiddels meerdere keren op 60 graden gewassen en past nog perfect en gaat er makkelijk af en weer om.
Hier juist wel een goede matras. Voor het plassen en spugen kun je er een waterdicht of waterafstotende molton (hema) omdoen.
Maar verder vonden wij het juist nu de kinderen in de groei zijn belangrijk dat ze beide een goed matras zouden hebben die hun rug en in de groei zijnde skelet goed ondersteund. Een beetje matras moet toch gauw 10 jaar mee kunnen.
De matrassen van de kinderen komen bij Beter Bed vandaan en zijn van een wat duurder segment.
Beide hebben ze een combi van koudschuim en latex.
Slapen als blokken erop en Peters enkele ongelukje blijft keurig beperkt tot de molton.
Hun bedden zijn relatief goedkoop, Ikea en 2e hands, maar wel beide met een auping spiraalbodem erin.
Goed slapen, juist nu, vinden we erg belangrijk.
tis wel een goed matras hier, we zijn idd uit gegaan van 10 jaar dat die mee moet kunnen, maar het is niet eentje met 7 zones en traagschuim en weet ik het. Na 10 jaar slaapt hij nog niet in die 7 zones tegelijk Vantevoren info ingewonnen en dat was ook niet nodig en soms zelfs af te raden… aangezien die zones wel van bepaald deel lijf op bepaalde plek uitgaan en kinderen zijn zo groot nog niet en liggen dus op hele andere delen en dan zit je daar met een extra stevig deel wat eigenlijk onder de heupen hoort bij de voeten… schiet niet op :lol:
Dus in dat opzicht niet te ingewikkeld en niet al te duur.
IKEA heeft ook prima matrassen (als wij hierna een nieuw matras voor onszelf nodig hebben ga ik EN naar een beddenwinkel EN naar de IKEA en kijk wel wat uiteindelijk het beste bevalt… ook qua prijs :mrgreen:
De HEMA moltons hebben wij ook trouwens, maar in een spuugweekend helaas niet genoeg aan 2 moltons :thumbdown: dus toen was het erg makkelijk dat de tijk eraf geritst kon worden.
7 zones is idd een beetje veel…
Maar ik wil de ouders niet te kost hebben die echt de supergoedkoopste flutmatras kopen van 5 tientjes onder het mom… ze wegen niets en dus.
Juist die 20 kilo aan groeiend skelet hebben wel de goede ondersteuning nodig.
Vind het gewoon altijd zo raar hoeveel een babymatrasje soms moet kosten en hoe grif daar voor betaald word, hoewel ze dan echt amper het matras raken. Maar zodra een kind echt lekker moet kunnen slapen, schoolgaand is en de rust nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen, word er ineens beknibbeld op een goed bed.
De matrassen hier hebben ook geen 7 zones ofzo. Gewoon een latex kern over de volle lengte en breedte en een koudschuim laag aan beide zijde.
Het is echter wel een goed matras, 1 waar een volwassene van 70 kilo ook goed op zou moeten kunnen slapen en die was echt wel duurder dan 50 euro.
Maar dat zijn onze ideeen he, voor ons voelt het niet goed om onze kinderen te laten slapen op een goedkoop kwalitatief laag matras.
Maar net hoe je het beredeneert dus.
Sja Cell, ons is het aangeraden om geen duur matras te nemen om de redenen die ik noemde… Door de beddenzaak zelf.
Het goedkopere matras (wat overigens echt geen flutmatras is) is gewoon goed genoeg. Ik kan me haast niet voorstellen dat een beddenzaak een goedko(o)p(er) matras zou adviseren, als het niet goed is en ze dus een duurdere kunnen slijten :think:
@Becca wrote:
Sja Cell, ons is het aangeraden om geen duur matras te nemen om de redenen die ik noemde… Door de beddenzaak zelf.
Het goedkopere matras (wat overigens echt geen flutmatras is) is gewoon goed genoeg. Ik kan me haast niet voorstellen dat een beddenzaak een goedko(o)p(er) matras zou adviseren, als het niet goed is en ze dus een duurdere kunnen slijten :think:
dat lijkt me idd ook niet nee :lol:
Over het algemeen geloof ik adviezen wel als ze me met iets goedkopers de deur uit sturen (met redenen) als dat ik zelf genomen zou hebben.
Wij hebben ons dus eerst laten adviseren en zijn later eens bij de IKEA gaan kijken wat er aan vergelijkbare dingen daar lagen. Overigens waren wij ook niet voor 5 tientjes klaar… ook niet bij de beddenzaak. Een goedkoop matras is bij een beddenzaak bijna niet te krijgen volgens mij :o (voor ons eigen bed moeten we denk ik over een jaartje of 2/3 weer op pad en dan wacht ik lekker zo’n 2 halen 1 betalen actie af die regelmatig voorbij komen, dan is het nog enigzins leuk om een echt goed matras te kopen).
Leenbakker zou ik niet snel heen gaan voor een matras volgens mij… maar das meer een gevoel dan onderbouwd.