1 of 2x slapen overdag?

hoihoi,



Vanaf wanneer (ongeveer) slapen de beebs nog maar 1x per dag?





Groetjes van mij

dat ligt echt aan je baby. Mijn dochter slaapt vanaf 12 maanden ongeveer 1 slaapje per dag. Maar zie ook baby’s van 15 maanden die nog 2 x slapen.



Je baby geeft het zelf wel aan.

Mijn dochter sliep vanaf 11 maanden 1 keer per dag of niet. Toen ze ging lopen met 13 maanden ging ze weer terug naar 2 slaapjes per dag.

amy heeft nog 3 slaapjes per dag



8 uur eruit

10 uur erin

11,30 uur eruit

14 uur erin

16 uur eruit

om half 7 gaat ze nog voor een uurtje

8 uur de fles en dan voor de nacht erin

Mijn oudste was 13 maanden toen hij overging naar 1 slaapje en met iets meer dan 2 jaar deed hij overdag helemaal geen slaapje meer.



Tes slaapt nog 2x

Mijn dochter is nu 10 maanden en zit al tussen 1 en 2 slaapjes in. 's ochtends een half uurtje en in de middag een uurtje. Vandaag geprobeerd op één slaapje. Helaas weer een uurtje. Ze was echter wel vrolijk… ze ligt nu wel uitgeteld op bed, maar ze heeft zich prima gehouden.



Mijn oudste is nu 3 en slaapt nog steeds flink. Ze heeft tot zeker 15 maanden 2 x geslapen en ze slaapt nu nog tussen de middag. Soms een uur en soms twee uur.



Je kindje zal het vanzelf aangeven.

Toevallig vandaag voor het eerst geprobeerd om 1 slaapje te hebben en dat ging goed! (volgende week wordt ie 1) Hij sliep van half 1 tot kwart voor 4, lekker lang dus! Ik ben wel benieuwd of dat morgen weer gaat lukken??!!

Mijn zoon doet al aan 1 slaapje op een dag sinds hij 4 mnd was :slight_smile:

Het ligt dus ook heel erg aan je baby.

Ik breng hem wel 3 keer naar bed maar dan ligt hij na ruim een uur nog lekker te kletsen :mrgreen:

mijn dochter slaapt ook nog 1 x per dag… zo rond 12 uur als ze in bad is geweest slaapt ze vaak 2,5 uur…

Riley is ook erg variable met zijn slaapjes, vaak doet hij zijn ochtendslaapje wel, dat moet ook die heeft hij absoluut nodig dat is rond 09.00 of 10.00 tot 11./12 u.

Soms blijft hij dan wakker tot 19.00 u niet omdat wij hem wakker houden maar hij weigert te slapen.

Maar daar in tegen als hij geen middag slaapje krijgt (die variable is van hoelaat tot hoelaat, ligt echt aan zijn nacht daarvoor en zijn ochtend slaapje) dan gaat hij uitgeteld om 19.00 u slapen met als gevolg, elk uur wakker… dus middag slaapje is hier eigenlijk wel nodig.



Maar vandaag zit hij nog maar op 1 slaapje, hij was later wakker (08.00 ipv 06.00 u), en daarom pas geslapen rond 12en, en daarom middag slaapje.

thuis doet ella 3 slaapjes, dit om de slaap in te halen die ze op het kdv mist want daar slaapt ze met moeite 1 keer.

lorenzo slaapt vanaf zijn 1ste verjaardag ongeveer nog maar 1x per dag heel soms 2x.

orlando slaapt nu nog 3x per dag.