1 jaar overleden

Mijn moeder haar moeder is overleden en dat is nu 1 jaar geleden.

Is het dan gebruikelijk om een smsje/belletje te doen om sterkte te wensen op die dag ?

Hoor namelijk dat er al een aantal mensen een belletje of een smsje hebben gestuurd met daarin sterkte etc…

Dus ben benieuwd wat jullie daar van vinden ??

ja… ik laat op dat soort data wel aan de naasten weten dat ik eraan denk.

bij mijn vader, zwager en zus doe ik altijd een In Memoriam advertentie in de krant.

Natuurlijk, zeker als het jouw eigen moeder is. Die kan vast en zeker jouw steun gebruiken op zo’n dag.

Ja, ik doe dat ook en stel het ook heel erg op prijs als mensen dat bij mij ook doen. Vooral een eerste sterfdag maar zeker ook de daarop volgende sterfdagen.

ik probeer er wel altijd aan te denken…

Klinkt mss raar, maar het is JOUW moeder, jij kent haar beter dan wie ook lijkt me? Dus denk dat je ook redelijk kunt inschatten of ze graag wil dat je er extra of expliciet aandacht aan besteed of dat ze liever even een ‘algemeen belletje’ oid van je krijgt. Soms is simpelweg (positieve) afleiding ook prettig. :-*

Op de sterfdag van mijn moeder kan ik het altijd erg waarderen. Echter bij de ouders van mijn vader onthoud ik het echt niet altijd.

Ik stuur mijn schoonzus en mijn broer op de sterfdag van haar vader altijd een mailtje waarin staat dat ik aan ze denk. Ze vinden dat altijd heel lief van me. Toen de moeder van mijn moeder bijna 1 jaar dood was, stuurde mijn moeder me op haar verjaardag een smsje en als zij dat niet had gedaan had ik wel gedaan. Op haar sterfdag stuur ik geen smsje of mailtje naar mijn moeder om haar te laten weten dat ik aan oma denk. Waarom niet weet ik niet. We hebben het heel vaak over haar.

van mijn vader is het vandaag 2 jaar geleden, zondag is het met de datum 2 jaar geleden… maar heb mijn moeder wel laten weten dat ik haar steun ja…

Ik ga altijd naar mijn moeder toe op de sterfdag van haar moeder. Ook op de geboortedag van mijn oma trouwens.

Naar mijn vriendin die 6 jaar geleden haar man is verloren ga ik ook altijd. Bij haar wil ik ook op de dag van de crematie zijn. Niet alleen voor haar maar ook voor onszelf.

Dus ja, ik zou zeker iets van me laten horen.

Als je het weet zou ik er idd. even bij stil staan…

Ik vergeet zulk edingen echter altijd :shifty:

heb het op de sterf of verjaardag van mijn oma nooit gedaan mijn moeder een belletje of berichtje sturen.

Ik weet dat het voor mijn moeder ook weinig toevoegt zeg maar…

Wat Rhiannon al zegt: het is afhankelijk van de persoon of het op prijs gesteld wordt of niet.