1 jaar en fles en melk weigeren!

Vasco weigert al sinds 2 weken de fles en dus ook melk (nutrilon). Hij was eerst ziek, dus dan wijt je de slechte eetlust daaraan. Maar nu hij beter is, komt de fles nog steeds niet in aanmerking. Hij duwt hem gewoon weg!!!

’s Ochtends geef ik dan maar pap (met 150 ml opvolgmelk) en soms ’s avonds ook een beetje. Hangt ervan af hoe goed hij eet. Dan krijgt ie nog een beetje pap ipv yoghurt of danoontje.

Ik heb ook geprobeerd de melk in een (tuit)beker te doen of fles met handvaten (van de aventbeker) maar hij trapt er niet in. Groeimelk ook geprobeerd maar dat moet ie helemaal niets van hebben (vind er zelf ook een vies zoet chemisch smaakje aan zitten).

Van CB mocht ik met een jaar ook beginnen met gewone melk te geven. Dus dit probeer ik nu ook maar.

Echt van harte gaat dat ook niet. Soms 50 ml met de lunch bij de boterham, ’s avonds vaak nog minder. Water, diksap, roosvice, thee gaat er allemaal zonder probleem in.

Volgens die laatste folder van CB over eten van dreumes en peuters staat in: melkproducten 300 ml.

Nou daar komen wij niet aan. Geef wel extra vitamine druppels.

Hoe doen jullie kindjes het? Nog meer melkprobleemgevallen???

Jeremy wilde met 1 jaar ook geen flesvoeding meer.

Hij wilde ‘happe’ dus gewoon met ons mee-eten.

Gewone melk wilde hij wel.

Probeer eens iets van yoki ofzo…

en dreumes melk wil hij dat ook niet?

Soja melk? Karnemelk?

Gewoon proberen en ze drinken op een gegeven moment heus wel.

Een ander iets om te proberen is het niet uit een fles geven, maar uit een tuitbeker. Misschien is hij daar aan toe.

Succes in ieder geval!

Yoghurt of kwark is ook goed hoor, melk is niet nodig, ze bedoelen 300ml aan zuivel en dan is yoghurt ook prima.

Kaas telt ook mee

kaas boter brood yoghie karnemelk kwark…toetjes…

allemaal zuivelproducten en telt allemaal mee.

En ms wil hij iets van brinta als ochtendontbijt?

Dat mag ook hoor.