1 jaar en dan?

Goedemorgen!



Onze kleine man wordt woensdag alweer 1 jaar. maar hoe moet dat dan met fles/melk.

hij krijgt nu smorgens of een fles pap of een bordje pap (zijn bord pap maak ik met gewone melk)

tussen de middag krijgt hij bij zijn boterham een fles van 150 cc + scheppen

en voor hij naar bed gaat een fles van 180 cc en 6 scheppen.



moet er weer een fles af, of moeten we het vervangen door gewone melk.



ik weet het heel even niet meer.

Gewoon vervangen door normale melk :thumbup:

of peutermelk…

zou ook gewoon normale melk proberen. als je kindje het lust, waarom dan eerst peutermelk proberen?

dus eigenlijk kan ik die flessen gewoon vervangen door gewone melk met extra vitamine d.

ik heb nog van die druppels met vitamine K en D (van de BV periode) kan ik die gewoon gebruiken?



ik dacht dat de melk die hij nu krijgt meer voedingswaarde heeft dan gewone melk. maar dat is dus niet zo?

nou ja, als ze 1 jaar zijn, mogen ze gewone melk hebben. neem aan dat je ook al brood en groente enzo geeft, dat hij 's avonds niet alleen op een fles teert? :wink:



zou een naar houdbaarheidsdatum kijken. volgens mij hoeft vitamine K toch niet meer? alleen D?

Vitamine K is alleen de eerste weken na de geboorte. Vitamine D “moet” je wel geven als je kindje minder dan zoveel ml (geen idee precies hoeveel) “kunstmelk” krijgt.

In gewone koemelk zitten idd minder voedingsstoffen dan in peutermelk.

Dat hij nu gewone melk mag betekent toch niet dat hij nu alleen maar gewone melk moet krijgen natuurlijk :wink:



Onze dochter krijgt opvolgmelk nummer 3, ze is een dun ding en daarbij is poeder goedkoper dan pakken peutermelk die maar 48 uur open mogen zijn weggooien.

Gewoon je gevoel volgen. Gewone melk is prima, maar peutermelk ook.



De hoeveelheid die ze nodig hebben is vanaf een jaar nog maar 300 ml per dag. En idd vit D.

@Kittycat wrote:

In gewone koemelk zitten idd minder voedingsstoffen dan in peutermelk.

Dat hij nu gewone melk mag betekent toch niet dat hij nu alleen maar gewone melk moet krijgen natuurlijk :wink:



Onze dochter krijgt opvolgmelk nummer 3, ze is een dun ding en daarbij is poeder goedkoper dan pakken peutermelk die maar 48 uur open mogen zijn weggooien.

Gewoon je gevoel volgen. Gewone melk is prima, maar peutermelk ook.



De hoeveelheid die ze nodig hebben is vanaf een jaar nog maar 300 ml per dag. En idd vit D.


Dat is onzin zegt onze kinderarts…

Ze doen dat alleen maar om klanten te trekken en niet omdat er zoveel extra voedingsstoffen inzitten

Peuter Melk? Katie krijgt een dreumes melk van nutrilon 4…



Katie krijgt btw ook nog steeds 3x haar fles. En dat alleen als ze naar bed gaat dus smiddags 2x en s’ avonds 1x. Anders slaapt ze niet… En buiten melk om krijgt ze ook thee of limonade…



Ipv kunstvoeding kan je hem/haar ook thee, koemelk na z’n lunch geven…



Succes…

Alles is marketing :wink: Ook de ‘boerenland hollandse kwaliteitsmelk’ waarvoor net een reclame voorbij kwam hier op tv :lol:



Poeder zou voor ons maar iets duurder zijn dan gewone melk. En ik vind het handiger. Maar natuurlijk zijn dat persoonlijke keuzes. Ik vind het ook gewoon zonde om steeds melk weg te moeten gooien uit een pak. Ik drink zelf namelijk dus echt geen melk :angel: en ga over mijn nek van de ‘melk uit een pak-lucht’ :sick:

Oke ja hier wordt er wel melk gedronken door ons :slight_smile:



Melinda ging met 10 maand over op gewone halfvolle melk omdat ze in 1 keer de opvolgmelk niet meer wou.

Was op advies van de kinderarts, vandaar ook mn reactie…

Nu lust ze geen melk meer nog warm nog koud :?

Dus smorgens bij het ontbijt krijgt ze yoghi zonder toegevoegde suikers , dat dan weer wel :angel:

super bedankt!

dus vanaf morgen (nou ja, als mn nr 3 pak op is :angel: ) krijgt hij dus 3x een flesje gewone melk met extra vitamine D.



dat scheelt wel echt een berg geld zeg! want een pak opvolgmelk is zo 9 euro :shock: (Friso)

wij hebben bij de oudste toen ook het pak opgemaakt en toen over op gewone melk.



Peutermelk vind ik echt onzin :shifty: :oops:

Helemaal de lekker zoete variant met vanille… geen wonder dat kinderen het lekker vinden :wink: .



Ze ‘moeten’ nog ongeveer 300ml zuivel en daar zit je zo aan hoor.

De oudste kreeg in de ochtend en bij het brood in de middag een bekertje melk vanaf dat hij een maand of 9/10 was denk ik. Zo’n 125 ml in een beker.



Dan nog toetje in de avond en je bent er al.

Djenno kreeg vanaf 13 maanden gewone koemelk. Wij zijn ook gelijk overgestapt toen het laatste nutrilon pak op was. Wat we hem wel nog gaven was een pyjamapapje voor het slapen gaan. Gewoon omdat hij het lekker vond. Nu vind hij fruitmelk erg lekker, vooral de bananenmelk. Als hij door dit smaakje een glaasje meer op een dag aan melk wegdrinkt ben ik al blij! Gewone melk lust hij overigens ook wel maar daar drinkt hij niet zoveel van als bananenmelk. :mrgreen:



Vit. K is voor flesgevoede baby’s alleen direct na de geboorte, in de flesvoeding zit voldoende vit. k. Borstvoedingsbaby’s moeten geloof ik tot een week of 12 aan de vit. K.

Vit. D moet tot 4 jaar ongeveer. Ik heb voor Djenno de complete vitaminedruppels waar alle vitamines en mineralen in zitten incl. de vit. D.