1 hele zere borst a la stuwing 26wkn zwanger?

Ik heb al een paar dagen een hele zere borst links… Het voelt net als de bloedstuwing die ik bij Joon op dag 4 na de bevalling heb gehad :? Mijn li kerborst is ook echt groter en ook Hub voelt duidelijk dat de tepelhof en net rondom de tepelhof echt helemaal verhard is… Zo’n harde schijf idee. Ik heb dit niet eerder gehad bij de jongens en vraag me dus eigenlijk af of er meer daepmes zijn die dit hebben of hebben gehad tijdens hun zwangerschap en of het ook weer overgaat of dat ik er iets aan kan doen (wegkolven is nu lastig :lol: :lol: ). Het dragen van mijn BH doet me gewoon al pijn, zo supergevoelig :frowning:

Borstontsteking? Zou kunnen aangezien je ook tijdens je zwangerschap colostrum aan kunt maken.

Heb je ook verhoging?

Het kan echt wel… Mijn vriendin heeft een borstontsteking gehad tijdens dr zwangerschap. Stond verder wel garant voor goeie borstvoeding.

Mja daar heb jij nu niets aan. Heb jij koolbladeren? Die zijn verkoelend en helpen tegen de 'stuwing/ontsteking"

Anders gewoon even de HAP bellen :thumbup:

Sterkte meid :hug:

Het is niet rood, maar het zit ook precies echt onder mijn hele tepelhof, zo’n enorme harde verdikking??? Voel me ook niet koortsig, dus denk niet dat het nu een BO is, maar wil dat ook niet laten gebeuren natuurlijk! Heb dat bij de boys nooit gehad, zou het niet nu al van tevoren willen! HAP bellen had ik ook al gedacht, maar vind dat weer zo raar staan dan :shifty: Mijn boobs zijn ook niet helemaal echt… Dat vind ik dan ook eng (die dingen zitten er al 12 jaar in hoor, niet sinds kort).

Bedankt vast in elk geval voor jullie reacties :thumbup:

Ik zie net toch een rode plek komen aan de onderkant :? Even de HAP gebeld en ik moet toch om half 5 daar zijn… Kom straks ven updaten, hopelijk geen uren wachttijd :shifty:

O jee, wat vervelend… ben benieuwd wat ze ervan zeggen… :hug:

He gatverdarrie Kim hoop dat het meevalt.

He getsie, ik hoop ook dat het meevalt.

Ik heb zelf geen ervaring er mee (nog niet :mrgreen: ) dus kan je verder op dit gebied niets vertellen.

@Kimmie1976 wrote:

Ik zie net toch een rode plek komen aan de onderkant :? Even de HAP gebeld en ik moet toch om half 5 daar zijn… Kom straks ven updaten, hopelijk geen uren wachttijd :shifty:

ik hoop dat de hap je intussen al gezien heeft.

heb er geen ervaring mee, wat dat betreft kan ik je niet helpen.

hoop je snel te lezen !

liefs

Gerda

Nou ik ben bij de HAP geweest, maar moest ook eten en kids naar bed doen saampjes en heb nu ff rust om te schrijven :wink:

De huisarts zag ook gelijkdat er iets niet goed zit en herkent het ook gelijk als toch een borstontsteking :? Alleen heeft zij dus ook geen ervaring met bo voor de bevalling :shifty: Ze heeft de dienstdoende gyn. gebeld, maar die had een bevalling… dus toen opperde een collega van de huisarts dat ze een consult moest vragen van de plastisch chirurg?! Ik had zelf niet het idee dat dat het kon zijn, want die zitten veel dieper weg en de verdikking, pijn en roodheid zitten overduidelijk bij en rondom de tepel en tepelhof :thumbdown: De pc was ook geen prettige man :shifty: :? Hij deed het overkomen of ik daar voor piet snot zat… Hij zei dat hij de roodheid niet zo zag, dat het was dat ik het zei :eh: Terwijl het dus echt duidelijk is en ook is mijn linkerborst overduidelijk groter dan rechts (iets wat nomaal niet zo extreem is :wink: ). Hij heeft nog wel even contact gehad met de dd gyn. maar omdat ik geen koorts heb mocht ik toch weer nsar huis. Mocht het alsnog erger worden of mocht ik koorts krijgen, dan moet ik vanaf morgen de gyn. bellen omdat ik daar ook onder controle loop.

Ze weten dus eigenlijk niet goed wat ze ermee moeten doen :shifty: AB willen ze liever niet i.v.m. de zwangerschap,maar mocht ik koorts krijgen dan moet het. Hopen dus maar verder dat het niet doorslaat :pray: Want volgens de huisarts heeft het overduidelijk alle symptomen van een borstontsteking, behalve de koorts :wink:

Mijn moeder vroeg zich overigens af waarom ik niet gebreid was… Dan had ze sommige stukjes makkelijk uit kunnen halen en over doen :lol: ik heb altijd van die rare dingen :roll: :lol:

Thnxxx voor jullie woorden en het lezen :-*

Balen dat je nu dus eigenlijk nog net niks weet, hopen dat het vanzelf weer weggaat of dat je er meer duidelijkheid over krijgt.

Geweldige opmerking van je moeder trouwens :mrgreen:

hoi Kimmie,

hoe gaat het nu met je ???

:-*

Gerda

Gisteren toch contact opgenomen met de gyn. want de pijn bleef :? Die zei mij dat het niet kan dat dat komt door een borstontsteking, dat gebeurt niet tijdens maar na de zwangerschap! Maar hij wilde voor alle zekerheid dan toch wel een mammografie laten maken :eh: Toen zei ik al dat dat volgens mij niet kan, of liever niet in elk geval bij een zwangerschap… Geen probleem volgens hem, of ik even wilde blijven hangen terwijl hij de radioloog belde voor een spoedafspraak (dat dan weer wel!). Na 5 minuten was hij er weer en de radioloog vond een MG toch ook geen goed idee bij een zwangere vrouw :angel: Die stelde voor om direct een echo te doen, ook omdat je dan gewoon een veel duidelijker beeld hebt van alles. Vanmorgen om half 9 kon ik al komen :thumbup: Tim heeft vrijgnomen en de jongens naar school en psz gebracht :thumbup: :inlove: en ik ben naar het ziekenhuis gegaan.

Op de echo was duidelijk te zien dat er nu al enorme stuwing in mijn linkerborst zit… Mag voor deze termijn best, maar de hoeveelheid begreep de radioloog ook dat dat nu al best flink pijn kon geven,“normaal” komt deze hoeveelheid stuwing pas veel later op gang :shifty: Naast de opgezette melkklieren zag hij toch ook echt duidelijk vocht onder en rondom de tepel en tepelhof zitten!!! Dit geeft dus aan dat er een ontsteking zit. Gelukkig is de roodheid en ook de grootte van de schijf/zwelling aan het afnemen en dat klopt ook met het beeld dat hij op de echo zag :thumbup: Mijn lijf ruimt de ontsteking dus goed zelf op, maar het is wel duidelijk dat ik toch een borstontsteking heb/had!

Ik word er dan zo moe van dat mensen me niet serieus nemen :? Ik snap dat het praktisch niet voorkomt en dat het een raar vehaal is, maar kom op zeg, het is niet mijn 1e kind en ik weet heus wel wanneer mijn borst afwijkend aanvoelt hoor (en hub ook :wink: )! Vanmiddag nog op de spoedpoli melden bij de gyn. dus zal hem wel duidelijk maken dat hij niet zomaar moet zeggen dat iets niet kan, alleen omdat het bijna niet voorkomt :roll:

Maar goed, gelukkig is het dus al op zijn retour en moet de pijn ook met een paar dagen over zijn :thumbup:

wat een ellende zeg, wel fijn dat je lichaam het dus vanzelf opruimt.

En idd hoor wij moeders hebben dat derde zintuig en voelen het haarfijn aan als er iets met ons zelf of onze kindjes niet goed is.

:-*

wat vervelend dat je zoveel tegenstrijdigheden tegen kwam zeg, niet fijn!

Een borstontsteking kan altijd optreden, ik heb het bijvoorbeeld als kleine baby zelf gehad. Tijdens de zwangerschap kan het ook gebeuren, mannen kunnen ook een borstontsteking krijgen, etc.

Het is vaak niet zo bekend omdat het minder vaak voorkomt, maar kan dus wel.

Tijdens de zwangerschap zijn je borsten zich aan het voorbereiden, en op jouw termijn kan er al melk(colostrum) gemaakt worden, dat is niet vreemd. Meestal geeft dat geen problemen.

Goed dat je aan de bel getrokken hebt! En beterschap natuurlijk!

Ja mijn moeder zegt niet voor niks dat ze me had moeten breien :mrgreen: die loopt al van kinds af aan met de raarste dingen met mij naar de dokter, die vindt dus ook niks meer gek bij mij :lol: en ik snap gest dat sommigen denken "tuuuurlijk, heb je haar weer… t zal wel :roll: " Maar ik weet gelukkig beter, al is t niet altijd leuk als je weet dat mensen zo over je denken.

Idd Annelieske, dat zeiden wij hier thuis ook al, het kan ALTIJD gebeuren, dat het niet vaak voorkomt, wil niet zeggen dat het daarom maar niet zo is :? Dankjewel :-* :-*

@Kimmie1976 wrote:

maar kom op zeg, het is niet mijn 1e kind en ik weet heus wel wanneer mijn borst afwijkend aanvoelt hoor (en hub ook :wink: )!

Ook al was het wél je eerste kind, een mens voelt over het algemeen heel goed aan wat er in zijn/haar lijf aan de hand is, dus moet een arts dat sowieso altijd serieus nemen, ook in zogenaamd rare gevallen…

Wel vervelend joh, maar gelukkig gaat het in elk geval weer de goede kant op! :hug:

:-* Dankjewel lievere. Je hebt ook gelijk hoor, alleen met je eerste weet je misschien niet zo goed oe dingen kunnen gaan voelen en dan kan stuwing ook dit gevoel geven natuurlijk. Maar als je er 1 of in mijn geval 2 hebt rondlopen waarvan er 1 acht maanden BV heeft gehad, dan weet je wel een beetje hoe bepaalde dingen voelen :wink: Dat bedoelde ik meer. Maar sowieso moeten artsen echt eens gaan leren dat mensen vaak heel goed weten wat ze voelen en dat artsen ook maar mensen zijn en geen God :shifty: :?

Snap wat je bedoelde hoor, is ook zo. :slight_smile:

Maar ik heb gewoon echt een beetje een hekel aan artsen die patienten (of hun ouders) niet serieus nemen… vandaar… :roll: