1,5 jaar bezig en nog niet zwanger

Hallo Dames,



Mijn partner en ik zijn al 1,5 jaar bezig om zwanger te raken. Helaas is dit nog steeds niet gelukt. Ik wordt hier erg onzeker van. Ik ben in november naar de huisarts geweest en die vertelde mij dat ze me in april door zou sturen naar gynaecloog. Nou is de zaad van mijn man getest en die was uitstekend( Gelukkig maar) Ik heb ovulatietesten gebruikt (die overigens niet werkte)Ik voel mijn eisprong heel duidelijk dus dat is wel gunstig. Nu zijn we speciaal glijmiddel Preseed aan het gebruiken, ik neem zelf tarwekiemolie capsules en folium zuur in. Probeer zo gezond mogelijk te eten. Volgende week ga ik naar accupunctuur. (schijnt ook te helpen) Ik zit hierdoor behoorlijk in een dip, elke maand maar weer af wachten of het raak is. Misschien hebben jullie advies voor mij?



Liefs Veertje

Allereerst welkom op het forum!!



Wat jammer dat het jullie nog niet is gelukt zwanger te raken.

Zo te lezen doe je wel je best om de kans daarop zo groot mogelijk te maken.



Waarom wil de HA je pas in april verwijzen naar de gyn?

In dacht dat als je langer als 1 jaar bezig was, je al wel een verwijzing kunt krijgen.



In dit hoekje ‘wanneer zwanger worden langer duurt’, vind je topics van ‘lotgenoten’.

Dank je wel! Ja ik vind het zelf ook raar. Ik heb een vrouwelijk huisarts en die zei omdat je nog vrij jong bent (27) en regelmatige cyclus hebt vindt ik het nog niet echt nodig. Ik ga is kijken bij die topic.

Bedankt!

Misschien nog wel een paar tips:

  • heb je al eens een temperatuurlijst bijgehouden? Zodat je ook zeker weet dat het inderdaad de eisprong is die je voelt?
  • rondom je eisprong kan je het best om de dag vrijen
  • een geen idee of het echt helpt, maar ik bleef met opzet nog even een half uur liggen naderhand :wink: