1,5 jaar bezig en nog niet zwanger

Hallo Dames,



Mijn partner en ik zijn al 1,5 jaar bezig om zwanger te raken. Helaas is dit nog steeds niet gelukt. Ik wordt hier erg onzeker van. Ik ben in november naar de huisarts geweest en die vertelde mij dat ze me in april door zou sturen naar gynaecloog. Nou is de zaad van mijn man getest en die was uitstekend( Gelukkig maar) Ik heb ovulatietesten gebruikt (die overigens niet werkte)Ik voel mijn eisprong heel duidelijk dus dat is wel gunstig. Nu zijn we speciaal glijmiddel Preseed aan het gebruiken, ik neem zelf tarwekiemolie capsules en folium zuur in. Probeer zo gezond mogelijk te eten. Volgende week ga ik naar accupunctuur. (schijnt ook te helpen) Ik zit hierdoor behoorlijk in een dip, elke maand maar weer af wachten of het raak is. Misschien hebben jullie advies voor mij?



Liefs Veertje

Allereerst welkom op het forum!!



Wat jammer dat het jullie nog niet is gelukt zwanger te raken.

Zo te lezen doe je wel je best om de kans daarop zo groot mogelijk te maken.



Waarom wil de HA je pas in april verwijzen naar de gyn?

In dacht dat als je langer als 1 jaar bezig was, je al wel een verwijzing kunt krijgen.



In dit hoekje ‘wanneer zwanger worden langer duurt’, vind je topics van ‘lotgenoten’.

Dank je wel! Ja ik vind het zelf ook raar. Ik heb een vrouwelijk huisarts en die zei omdat je nog vrij jong bent (27) en regelmatige cyclus hebt vindt ik het nog niet echt nodig. Ik ga is kijken bij die topic.

Bedankt!

Misschien nog wel een paar tips:

  • heb je al eens een temperatuurlijst bijgehouden? Zodat je ook zeker weet dat het inderdaad de eisprong is die je voelt?
  • rondom je eisprong kan je het best om de dag vrijen
  • een geen idee of het echt helpt, maar ik bleef met opzet nog even een half uur liggen naderhand :wink:

Dank je wel voor de tips! Wie weet gaat het helpen! En hopelijk komt het goed! maar omdat je het zo graag wilt is het wel erg lastig om er bijna niet mee bezig te zijn. En lijkt allemaal zo vanzelfsprekend.

Ik vind het wel een beetje gek dat de huisarts je pas in april wil doorverwijzen. Die termijn van een jaar die is opgesteld is juist voor jonge mensen. Vrouwen van 35+ mogen al na 6 maanden naar de gyn.



Ik zie dat je pre seed gebruikt en als je echt glijmiddel nodig hebt dan is dat zeker het beste om te gebruiken. Maar tijdens je vruchtbare dagen scheid je lichaam zelf een slijm af dat veel beter in staat is sperma in leven te houden en te transporteren dan welk zaadbevorderend glijmiddel ook. Dus als het even kan zou ik de pre seed in de kast laten staan.



Verder zou ik je ook temperaturen aanraden en even 10 min blijven liggen na de gemeenschap.

Ja dat klopt! ik heb een huisarts die je sowieso niet snel door stuurt! Heel irritant. Maar volgende week ga ik accupunctuur doen dus wie weet en anders ga ik volgende maand bellen! Ben er echt klaar mee! Ik wil het zo graag! Bedankt voor de tip wat betreft de Preseed.

Ik denk dat het van de huisarts afhangt hoe snel je wordt doorverwezen. Mijn huisarts houdt wel rekening met leeftijd. Inderdaad wat veel meiden al zeiden: temperaturen, elke ochtend ongeveer op hetzelfde tijdstip en voor je uit bed bent geweest (dat geeft het betrouwbaarste resultaat). Als je dat nu al hebt gedaan hoef je dat niet meer te doen als je wel wordt doorverwezen en dan scheelt je dat straks dus tijd. Veel succes nog ff en ik hoop dat het nog spontaan lukt voor jullie.

Welkom op het forum!



Wat vervelend dat ze je pas in april door wil sturen!! mogelijk kan je vragen of er al bloed onderzoek gedaan kan worden. Heb je dat maar vast gehad!

Ik herken het wel hoor, het wachten is echt vermoeiend! Maar wie weet is er wel niets mis en moet je lijf gewoon lang ontpillen.



Hier ook aan de acupunctuur, ik wordt er heerlijk ontspannen van, wie weet helpt het jou ook!



Nog wat tips.

Misschien dubbel op, misschien heb je alles al geprobeerd maar goed beter dubbel dan niet :-).


  • temperaturen (zoals voorgangers al aangaven) elke dag rond dezelfde tijd, 's ochtends, voordat je iets anders doet. Fertilityfriend is een website waarop je, je cyclus in kaart kan brengen (door middel van temperatuur, ovulatietesten, cervix, cervixslijm etc). Heb ik heel veel aan gehad!
  • ovulatietesten zo’n 5 dagen voordat je, je eisprong verwacht gebruiken, net zo lang tot er een positieve is (is wel een dure grap… ). Ik begrijp uit je verhaal dat, dat niet werkte. wat werkte er niet? Werden ze niet positief? of juist heel lang positief?
  • rond de eisprong met beleid klussen. ook buiten de vruchtbare periode klussen om het zaad “optimaal” te houden.

Hai Veertje, welkom op het forum!



Mijn vriend en ik zijn ook al bijna 2 jaar bezig en inmiddels bijna een jaar in de MMM.



Ik heb zelf ook Preseed gebruikt, het hielp bij mij niets, maar waarom kwamen we pas achter toen we in de MMM zaten. Persoonlijk was het voor mij dus weggegooid geld, maar ik heb dames gehoord bij wie het wel geholpen heeft.



Ik zou als ik jou was bij je HA eisen dat je doorgestuurd wordt. Ik begrijp niet waarom je moet wachten! Ik was net aan 28 toen ik naar de HA ging, bijna een jaar bezig en werd meteen doorgestuurd! En niet voor niets bleek achteraf. Gewoon stoute schoenen aantrekken en een doorverwijzing eisen!



Ze vragen echter in het ziekenhuis wel meestal om 2 temperatuurkaarten, dus wel een goed idee om daar mee te beginnen.

Ik heb ze zelf destijds bijgehouden op babybytes.



Verder wens ik je veel succes!

Wat leeftijd betreft. Ik was 24 (inmiddels 25) toen ik naar de huisarts ging. Die liet ook eerst een zaad onderzoek uitvoeren voordat we doorgestuurd werden, alleen om te kijken waar het probleem precies zit. Ik heb wel het idee dat hij dit heeft gedaan omdat toen bij mij alles oke leek (dat is nog steeds zo overigens maar goed… dat terzijde :slight_smile: ).



Leeftijd zegt dus niets! Het zou in ieder geval geen reden moeten zijn om wel of niet doorgestuurd te worden.

Onze gyn is juist positief omdat we zo jong zijn, de kansen zijn dan, statistisch gezien, juist hoger in de MMM.

Tja, juist omdat je nog vrij jong bent is het juist zo appart dat je nog niet zwanger bent. Was je ouder, dan is het normaler dat het langer duurt, en wordt je eerder geholpen :?

Bedankt voor alle tips.

Ik kreeg bij mijn ovulatietesten geen positief streepje! dus ben daar maar mee gestopt. Maar bij temperaturen scheelt het toch maar een paar 0,3 graden? dus dan is is het toch best moeilijk om uit te sluiten wanneer de eisprong plaats zal vinden? Het enige voordeel is dat ik de eisprong wel duideljik voel. Ik zie er overigens wel tegenop om naar de gynaecloog te gaan.

Wat vreemd dat ze zo lang wacht met doorsturen. Ik was 25 toen ik na een jaar proberen doorgestuurd werd. Ik zou er toch op staan en anders zelf met het ziekenhuis bellen Ervaring leert dat het best nog even duurt voordat je terecht kan en alle onderzoeken gehad hebt. Bij ons kwam er niets uit de onderzoeken maar ook ik had geen positieve ovulatietest of telkens zo’n twijfelgeval. Ik ben toen meerdere malen terug geweest voor een follikelmeting, hierbij meten ze je eicel op een paar keer in je cyclus. Uiteindelijk bleek dat mijn eicel in het begin wel goed groeide maar het naar de eisprong toe een beetje liet af weten. Ik had daarbij gewoon een hele regelmatige cyclus tussen de 26 en 30 dagen.

Uiteindelijk hebben wij IUI gedaan met hormoonstimulatie zodat de eicel wel door zou groeien en ben ik nu 20 weken zwanger van een tweeling. De medische molen is niet leuk maar het afwachten en steeds hopelozer worden vond ik ook helemaal niks! Ik zou echt doorverwezen willen worden of zelf het ziekenhuis bellen, wij hadden geen doorverwijzing nodig en konden zo terecht omdat we al langer dan een jaar bezig waren. Heel veel succes!

Ookal voel je je eisprong goed, dan nog kan het zijn dat je ei niet springt… Daar moet je bloed voor laten prikken om de waardes te meten of je een goede eisprong hebt.





Verder wil klussen op doggie-style ook helpen… :wink: Het zaad gaat verder naar binnen…







Succes en sterkte…

@NoortjeP wrote:

Verder wil klussen op doggie-style ook helpen… :wink: Het zaad gaat verder naar binnen…




Bij mijn weten is de hoek bij het missionarisstandje nog altijd beter dan doggystyle.
Maar eigelijk komt het er op neer dat je in de vruchtbare periode als vrouw zijnde beter niet bovenop kan, dan loopt het zaad er zo uit.

@Veertje wrote:

Bedankt voor alle tips.

Ik kreeg bij mijn ovulatietesten geen positief streepje! dus ben daar maar mee gestopt. Maar bij temperaturen scheelt het toch maar een paar 0,3 graden? dus dan is is het toch best moeilijk om uit te sluiten wanneer de eisprong plaats zal vinden? Het enige voordeel is dat ik de eisprong wel duideljik voel. Ik zie er overigens wel tegenop om naar de gynaecloog te gaan.




Klopt, maar als je het in een grafiek zet, is mijn ervaring, dat je na een paar rondes temperaturen wel een beter zicht op je cyclus hebt. Daarom is het ook van belang om ongeveer op het zelfde tijdstip te temperaturen.



Idd tijger, het is maar bijzonder hoe dat doorsturen werkt.

Lastig ook dat iedere huisarts er weer anders mee omgaat …

oké dan lijkt het me toch verstandig dat ik het weer ga doen! Ja heel vreemd, de ene huisarts is makkelijker dan de ene schijnbaar. Bij sommige moet je echt er op aan dringen.

Ja, het zou fijn zijn als er 1 protocol is.

Wie weet kan je het nog eens vragen en anders vragen om een bloedonderzoek. Heb je dat in ieder geval uitgesloten :-).



Succes ermee!

Ik vind het ook vreemd dat je niet bent doorgestuurd hoor. Ik zou gewoon terug gaan en erop staan! Wij zijn ook met een jaar meteen doorgestuurd. Baat het niet schaad het niet.



Misschien kom je er dan achter waar het "probleem’ ligt of misschien is er wel helemaal neits aan de hand maar dan heb je in ieder geval zekerheid.



Overigens hoeften wij niet te temperaturen omdat het niet geheel betrouwbaar is. Wanneer je een griepje of verkoudheidje onder de leden heb(waar je niet perce last van hoeft te hebben) kan er al temperatuur verschil zijn.



Je kan de ovulatietesten ook online bestellen. Dan is het meestal goedkoper. Ik gebruik ze meestal van s.ensitest. Dan is het niet duur en zijn de kosten nog redelijk te overzien.





Succes!