Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een 0-uren contract aangeboden gekregen.
EINDELIJK na heel lang werkzoekend te zijn geweest.
- Gaat een 0 uren contract wel samen met een gastouder ?
- Krijg je dan wel de vergoeding van de belastingdienst?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een 0-uren contract aangeboden gekregen.
EINDELIJK na heel lang werkzoekend te zijn geweest.
ja hoor, tenminste, als je dat duidelijk aangeeft bij het gob, dat je onregelmatig oppas nodig hebt(dus geen vaste dag per week) en dat je dat op afzienbare termijn door geeft aan je oppas. De belasting vergoedt het wel, omdat je vooraf een indicatie geeft van het aantal uren. als je deze redelijk laag houdt(dus zeg 10 uur per week) en achteraf blijkt dat je meer uren nodig hebt gehad, krijg je dat geld alsnog naderhand. Dan krijg je dus door het jaar wel wat minder kinderopvangtoeslag, maar het wordt uiteindelijk toch wel rechtgetrokken.
@hermione wrote:
ja hoor, tenminste, als je dat duidelijk aangeeft bij het gob, dat je onregelmatig oppas nodig hebt(dus geen vaste dag per week) en dat je dat op afzienbare termijn door geeft aan je oppas. De belasting vergoedt het wel, omdat je vooraf een indicatie geeft van het aantal uren. als je deze redelijk laag houdt(dus zeg 10 uur per week) en achteraf blijkt dat je meer uren nodig hebt gehad, krijg je dat geld alsnog naderhand. Dan krijg je dus door het jaar wel wat minder kinderopvangtoeslag, maar het wordt uiteindelijk toch wel rechtgetrokken.
probleem is alleen dat niet alle gastouders flex opvang bieden,omdat er dagen vrijgehouden moeten worden.
sommige vragen minimale afname van uren per week/maand
als jij ruim van te voren je rooster hebt zal het makkelijker lukken,weet niet of jij ook of fam achter de hand hebt.
zo niet zou ik 2 gastouders zoeken zodat als de ene niet kan de andere evt opvang kan bieden.
Jaaaaaaaaaa we hebben een gastouder die flexibel wil opvangen!!!
Ik ben blij en ook zenuwachtig… moet nu de dagopvang opzeggen…
fijn dat het gelukt is,spannend maar wel leuk.