Yep. Mateo nog een week…
Kroes, snap je hoor…Vind het sowieso belachelijk dat wij als ouders maar 65 euro per jaar hoeven te betalen voor het onderwijs.
Oh en even ontopic. 8)
Ik had gisteren de juf van Mateo gemaild met dezelfde vraag. Ze zitten in een gebouw met plat dak en daar is het sowieso 5-10 graden warmer dan dat het buiten is.
Waarschijnlijk gaat de school niet dicht maar krijgen we vanmiddag een brief waarin staat dat we de kinderen in de middag mogen thuis houden als we dat willen. :thumbup:
Voor de geintereseerden: de schoolvakanties op een rijtje
http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2010.html
(Wij hebben voor een klein plaatsje best veel scholen, er zijn er maar 2 die 2 verdiepingen hebben en kan er maar 1 die een dak heeft met pannne belegd. Alles alle scholen op die 1e na hebben plat dak. Tuurlijk is het warm, maar zo gaat het toch elk jaar?)
Vast maar mijn kind zit pas 1,5 jaar op school. Daarbij kan ik mij niet herrinneren dat het de afgelopen jaren boven de 35 graden is geweest.
@Kroes wrote:
@Gab wrote:@mandy_d. wrote:Ze zouden beter om wat extra ventilatoren kunnen vragen…en dan heeeeeel rustig blijven zitten…
Al lijken kids vaak minder last van de warmte te hebben dan volwassenen…
nou jasper kwam vanmiddag super bezweet aan…
ze hebben geen vens in de klassen, geen budget meer, en het is toch bijna vakantie :shock:
ik kon zijn t-schirt echt uit-wringen…
zijn bril beslagen, zweet tot aan zijn onderbroek…
ze hebben maar 30 min even buiten spelen op de hele dag, met een continu rooster…
ze moesten alleen maar rekenen en lezen,
knutselen was op… weer het smoesje geld is op… :shock:
we zijn met veel ouders naar de directie gaan mailen,
koop vens, of laat ze lekker spelen met water…
de raporten zijn al klaar, de juffen zijn duidelijk aan vakantie toe…
geef de kids waterpret…
maar nee hoor…
de gewone lessen gaan gewoon door
ps mijn draakie zit in groep 4
niet lullig bedoeld, maar waarom :shock:? Zo te lezen heb je echt geen flauw idee
hoe het werkt in het onderwijs.
Een school heeft idd weinig geld te besteden in een jaar. Je wilt niet weten hoeveel
het allemaal kost.
(en houd er maar vast rekening mee dat t erger wordt; grote bezuinigingen komen er aan)
Ik moet hierna nog een week en er wordt nog redelijk gewoon gewerkt.
In iig in de ochtenden. Moet er niet aan denken dat de hele dag ‘niks’ te doen.
Kinderen worden er dan niet gezelliger/rustiger op.
Je zou natuurlijk - ipv mailen naar de directie - ook zelf kunnen aanbieden voor deze
korte periode nog een ventilator in de klas te zetten.
Ik heb wel degelijk idee hoe het werkt op de school van mijn oudste…
Maar dat is een ander verhaal
Mijn oudste zit op bijzonder onderwijs, waar ze niks doen met zijn rugzakje…
gelukkig gaat hij eindelijk na 2 jaar lang vechten naar een andere school maar dat is off topic…
Ik en meerdere ouders waren alleen teleurgesteld dat wij met alle ouders vd klas gevraagd hadden, wat ze nu met deze hitte gingen doen, de kids zijn met de boeken/werkboekjes begonnen van vorige maand, herhaling dus, en vervelen zich…
schoolreisjes zijn al geweest, schoolthema is er ook niet meer.
Hier moeten ze nog bijna 1 maand naar school,
we zijn als laatste aan de beurt…
Als ze afgelopen dinsdag wel een waterfeestje,
hadden waarom dan niet op de heetste dagen ? :think:
Pff ben ik blij dat de kinderen hier maar tot eind juni naar school moeten, met die temperaturen vind ik dat maar mooi geregeld …
@Bietje wrote:
Pff ben ik blij dat de kinderen hier maar tot eind juni naar school moeten, met die temperaturen vind ik dat maar mooi geregeld …
ik vind de standaard 2 maanden schoolvakantie in belgie anders behoorlijk lang :think:
hier valt het volgens mij wel mee met de hitte in school. ze mogen al de hele week hun zwemspullen meenemen, gaat er een badje op buiten. (maar kreeg net mail dat ze die processierups ontdekt hebben, dus dat de kids allicht binnen moeten blijven).
Ik vind zwemvrij heel leuk klinken. maar vraag me af of mijn baas dat ook vindt…
@mama van anne wrote:
@mandy_d. wrote:@Bietje wrote:Oef wat een temperaturen!
Gelukkig is de zomervakantie hier al van start gegaan! :thumbup:
Het zuiden is ook al zo goed als begonnen…vrijdag geloof ik…
Hier en noorden moeten ze nog 1 week…minimaal…
In het zuiden (waar ik woon) i s de vakantie nog ‘lang’ niet begonnen, wij zij de laatste dit jaar en hebben 23 juli de laatste schooldag
morgen moet ik met anne naar het ziekenhuis. Ze moet achterop de fiets…ball er erg van, had liever op het zwembad gelegen. Op De school waar zij zit hebben alle kinderen woensdag en vrijdagen middag vrij. Maar goed, helaas.
Ik weet alleen dat vriendin in Utrecht, haar zoon vanaf vrijdag al vakantie heeft…dan is dat midden??? En is er dan nog een aparte zuid? Dan zijn wij denk ik Noord en is er niet nog meer noord dus…eeuuhh…ja…laat maar, volg mezelf niet meer…
Over het algemeen zou het nu toch ook zo moeten zijn dat het geld op is van de school? Zou niet best zijn als ze nog een potje hadden… In mijn ogen hebben ze dan de rest van eht jaar iets niet goed gedaan.
Maar goed, de kleuters spelen hier veel buiten. Ze zoeken een schaduwplek op buiten het schoolplein. De oudere kids zitten wel in de klas maar mogen extra drinken en zijn meer buiten.
(als kids op een kdv zitten waar het heet is hoor je opeens bijna niemand meer. School is altijd het haasje… Of lijkt dat maar zo? Niet alleen hier hoor maar ik merk het ook op school)
@Mama_jeanet wrote:
@mandy_d. wrote:@Bietje wrote:Nee hoor hier moeten ze nog tot 23 juli naar school we zijn laat dit jaar…Oef wat een temperaturen!
en pas op 6 sept begint de school weer…
Ik zeg ook MINIMAAL…
Het kan de komende 1 tot 3 weken nog wel vaker heel warm worden. Kan me heel goed voorstellen dat scholen die laatste weken niet te pas en te onpas met extra vrij gaan strooien…zeker niet zo kort voor de vakantie.
@ariel wrote:
Over het algemeen zou het nu toch ook zo moeten zijn dat het geld op is van de school? Zou niet best zijn als ze nog een potje hadden… In mijn ogen hebben ze dan de rest van eht jaar iets niet goed gedaan.
Maar goed, de kleuters spelen hier veel buiten. Ze zoeken een schaduwplek op buiten het schoolplein. De oudere kids zitten wel in de klas maar mogen extra drinken en zijn meer buiten.
(als kids op een kdv zitten waar het heet is hoor je opeens bijna niemand meer. School is altijd het haasje… Of lijkt dat maar zo? Niet alleen hier hoor maar ik merk het ook op school)
Precies…en PSZ…
Of…je werk… :shifty: :shifty: . ik krijg ook geen vrij als het 37 graden is…krijgen misschien hooguit een ijsje kado…
@fiep klophout wrote:
@Bietje wrote:Pff ben ik blij dat de kinderen hier maar tot eind juni naar school moeten, met die temperaturen vind ik dat maar mooi geregeld …
ik vind de standaard 2 maanden schoolvakantie in belgie anders behoorlijk lang :think:
Ik vind het héérlijk, en als kind vind je dat uiteraard ook geweldig, dat is pas écht een lange vakantie!
Het is wel duurder voor de werkende ouders en daar hoor ik voor het eerst ook bij dus dat is wel een minpunt.
@Bietje wrote:
@fiep klophout wrote:@Bietje wrote:Pff ben ik blij dat de kinderen hier maar tot eind juni naar school moeten, met die temperaturen vind ik dat maar mooi geregeld …
Ik vind het héérlijk, en als kind vind je dat uiteraard ook geweldig, dat is pas écht een lange vakantie!
Uiteraard....ik weet niet of dat klopt. Ik ben natuurlijk nog helemaal nieuw in het schoolleven, zeker als het om schoolvakanties gaat. Maar ik dacht toch dat er best wel wat kinderen zijn die aan het eind van de (nederlandse 6-weekse) zomervakantie echt weer heel erg toe zijn aan school en strontvervelend worden en zo.
@fiep klophout wrote:
@Bietje wrote:@fiep klophout wrote:@Bietje wrote:Pff ben ik blij dat de kinderen hier maar tot eind juni naar school moeten, met die temperaturen vind ik dat maar mooi geregeld …
Uiteraard....ik weet niet of dat klopt. Ik ben natuurlijk nog helemaal nieuw in het schoolleven, zeker als het om schoolvakanties gaat. Maar ik dacht toch dat er best wel wat kinderen zijn die aan het eind van de (nederlandse 6-weekse) zomervakantie echt weer heel erg toe zijn aan school en strontvervelend worden en zo.
Ja dat klopt wel, die laatste 2 weken lopen ze zo wat meer verloren.
Maar is dat dan bij 6 weken ook niet op 't einde of gaat het hem echt om de misschien wat te lange duur van die 8 weken vakantie?
@chantalmvbrittany wrote:
hopelijk smeren ze haar goed in
Hier hadden ze dinsdag ook al waterfeest en toen zijn we met 3 moeders tussen de middag komen smeren :thumbup:
Bietje, fijn hoor dat er bij jullie al vakantie is! Hier nog 3 weken school te gaan…
Wat ze hier doen is veel waterspelletjes buiten…al 2 dagen lege colaflessen meegegeven voor watervoetbal…in de klassen is het wel warm, maar ik hoor de meiden daar niet over klagen, het is thuis immers ook warm, en afkoelen doen ze na schooltijd wel in het zwembad.
@mandy_d. wrote:
@Mama_jeanet wrote:@mandy_d. wrote:@Bietje wrote:Nee hoor hier moeten ze nog tot 23 juli naar school we zijn laat dit jaar…Oef wat een temperaturen!
en pas op 6 sept begint de school weer…
Ik zeg ook MINIMAAL…
Het kan de komende 1 tot 3 weken nog wel vaker heel warm worden. Kan me heel goed voorstellen dat scholen die laatste weken niet te pas en te onpas met extra vrij gaan strooien…zeker niet zo kort voor de vakantie.
Ik woon in het zuiden
hier hoor ik de kids niet klagen over de temp in school en die ligt niet laag… zij gaan gewoon zonder morren heen en vermaken zich prima. Juf zorgt hier en daar wel voor een lager tempo.
Zo hebben ze vanmiddag een speelgoedmiddag ingelast bij de kleuters en morgen waterfeest waarbij we vooral verzocht worden waterspeelgoed, handdoek en droge kleren mee te geven :lol:
Ik weet van vorig jaar nog dat er badjes staan, emmers met water, de watertafels werden naar buiten gesleept om zo makkelijker de waterpistolen ed te kunnen vullen en 1 juf liep rond met een tuinslang wat natuurlijk ook altijd voor genoeg hilariteit zorgt.
Na een tijdje kwamen de groepen 3 en 4 er ook lekker bij op het schoolplein en was het feest compleet (die hadden namelijk wel genoeg lef om de juffen onder handen te nemen :mrgreen: ).
Maar om ze nou op elke 30 graden + dag thuis te houden… nee hoor, zij vermaken zich prima op school en zie mezelf toch ook echt niet met ze naar het zwembad gaan… in mijn eentje met 3 kids zonder zwemdiploma… dus ze plonzen hier straks maar het gewone badje in, zijn ze zo weer afgekoeld :thumbup:
Hier is het feestweek, (de school bestaat 25 jaar) en morgen zijn alle leerlingen hierdoor al lekker vrij.
Vandaag hebben ze een circus op school, en mogen alle kinderen mee doen ben benieuwd wat ze gedaan hebben…
Jasper was klets nat bezweet, en een super dorst, ze kregen geen extra water, alleen eigen drinken, had 3 pakjes meegegeven…
ik had in de auto extra drinken meegenomen, nou zeg het flesje was zo op…
Ze hebben heel de dag in het klaslokaal gezeten…
10 min buiten spelen, en ze moesten weer naar binnen.
Als ik langs andere scholen rij, en de school tegenover ons, was iedereen lekker buiten met water aan het spelen…
Nu is ie lekker bij papa, even afkoelen in het grote zwembad…
Maar ik snap gewoon niet waarom ze de kids niet buiten laten spelen met water :wall:
(wat ben ik blij dat hij volgend jaar naar een andere school gaat )