Jorien: ik voor je hoor!
Ziggy, wat fijn dat je hartje hebt gezien!!
Eveline, meis, ik denk aan je hoor!! Hoe voel je je verder?
Hier veel misselijk, maar niet overgeven, ik vind het ook helemaal niet ergā¦ Ik ben echt vrolijk misselijk! Af en toe wat krampjes in mān buik, af en toe gevoelige boobies en de hele tijd heb ik het warm, terwijl ik normaal gesproken een enorme koukleum ben! Oja, en moeā¦
Dikke kus voor jullie!!
damesā¦
Ik zit er echt helemaal door heen evenā¦Naarmate morgen dichterbij komt, ben ik steeds banger. Ik ben zoooo ontzettend bang dat kan ik niemand vertellen.
Ik weet niet meer wat ik moet denken, ik weet niet meer wat ik moet doen, ik wil helemaal geen miskraam meer en ik wil niet weer een curretage en ik wil dat kindje dat afgelopen zondag nog zo mooi leefde gewoon bij me houden. En ik ben verdorie zo bang dat het fout zitā¦ik heb zo veel pijn, dat is niet meer normaal. Waarom heb ik die pijn, waarom zit dat verdomde vocht daar, en waarom kan ik niet normaal zwanger zijn? Waarom kon dat met mijn zoontje wel en nu opeens niet meer?
BOEHEOEOEHBOEO Ik ben zo bang!!! .Als ik gelovig zou zijn, zou ik de hele dag aan het bidden zijn, maar helaas ben ik dat niet zo heel ergā¦Laat het morgen goed zijnā¦
Och lieverd tochā¦ Ik wou dat ik wat kon zeggen dat je kon helpenā¦
Misschien is het wel zoals Rhiannon zei: was het nog een bevrucht eitje wat nog opgelost moet wordenā¦ En misschien is wel alles goed morgen met je kleintje! Ik hoop het zo erg voor je!! Zondag was alles goed toch?
Ik echt voor je meid. Heel dikke knuffel, Irene :hug: :kaars:
Zit hier nogmaals het dossier van afgelopen zondag te bestuderen. ( is wel handig, daar krijg je hier altijd een kopie van mee!) Het is wel moeilijk want gynaecologische termen en afkortingen in het spaans is nou niet echt bepaald mijn dagelijks vocabulair maar goed.
Ik lees n ( of beter gezegd ben er achter wat de afkortingen zijn ) dat ik in de rechter eileider een kleine follikel heb met een diameter T van 26 mm met vrij vocht in de douglas-holte van 23 bij 27 mm.
:think: Wat zou dat betekenen. Ik weet wat dat vocht wil zeggen, maar waarom satat er dat van die follikel? Is dat niet normaal of zo? :think:
:think: Een follikel is toch gerijpte eicel of zoiets? Als je dus zwanger ben zou je dat niet meer moeten hebben, maar zeker weten doe ik het niet hoor!
Misschien idd nog een evt. bevrucht eitje? En dan willen ze morgen kijken of je lichaam dat zelf heeft afgestoten???
Even gegoogled voor je:
Na de eisprong vat de rijpe eicel de tocht aan door de eileider naar de
baarmoeder. Intussen verandert in de eierstok de achtergebleven, lege follikel in een geelachtige structuur, het corpus luteum of gele lichaampje. Die structuur produceert net als de follikel oestrogenen, maar scheidt daarnaast nog een ander hormoon af, het progesteron. Samen bevorderen deze hormonen de opbouw van het slijmvlies van de baarmoeder en onderdrukken ze de productie van FSH en LH door de hypofyse.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik ga nog even verder neuzen!
Toch heb ik het gevoel dat het helemaal goed gaat komen, meis, blijf hopen hoor!
Ben ook al aan het googl-en, maar word er niet wijzer van.
Moet je nou wel of geen follikels hebben wanneer je zwanger bent? Uit dat stukje dat jij hebt gezocht blijkt eigenlijk van wel toch? Omdat het dan verandert in het gele lichaamā¦ :think:
Lief van je dat je zo meedenkt trouwens :-*
Ja, ik word er ook niet wijzer van?! :think:
(enne logisch toch dat ik meedenk, ik leef echt met je mee hoor!)
Ik vertrouw erop dat je morgen een mooie echo hebt en dat het meevalt, dat moet gewoon!!
Probeer een beetje rust te nemen, met googlen wordt je niet wijzer en krijg je misschien alleen maar meer vragen (ik weet het makkelijker gezegd dan gedaanā¦). Ik duim echt voor je!
Ik moet nu weg en morgen werken, maar zodra ik thuis ben komt ik meteen even kijken of alles goed is!
Heel veel liefs en sterkte meis!
xxx
Hallo meiden,
Ik wil me graag bij jullie aansluiten.
Vanmiddag heb ik te horen gekregen dat ik zwanger was van een tweeling, alleen leefde ze van 1 moederkoek en zaten ze in 1 vruchtzakje. Ze aten van elkaar op het zo maar te zeggen.
Dit is heel zeldzaam en al zou de zwangerschap door zetten, zou het een gecompliceerde zwangerschap zijn. Er was in ieder geval geen hartactiviteit meer.
Nu moet ik wachten tot het zelf op gang komt, en anders volgt er volgende wee een curetage.
Graag zou ik met jullie mee willen kletsen, om dit te kunnen verwerken, om er met jullie over te kletsen en ik ook graag andere verhalen wil lezen.
Lieve Janine,
Ik heb je bij de mei mamaās al gezegd hoe erg ik het voor je vind. Het spijt me echt, en ik denk aan je. Sterkte met alles en met alles wat nog komen gaat. Mocht je vragen hebben over een curretage, kun je die hier stellen want helaas hebben we die bijna allemaal mee moeten maken. Ik denk aan je :-*
Ireen, ik laat morgen meteen iets weten, en ik zoek ook niet meer op internet, want ik zie daar alleen maar vervelende ziektes voorbij komenā¦
Liefs, Eveline.
Janine, ik vind het heel jammer dat ik je hier welkom moet heten. Was je liever ergens anders op het forum tegen gekomen. Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd en als je vragen hebt of je wil je verhaal kwijt dan zijn we er voor je. :hug: :hug:
Eveline, kan me je enorme onzekerheid wel voorstellen, weet ook geen toverspreuk om jou ongerustheid weg te nemen, vanuit hier een virtuele knuffel. :hug:
De kaarsjes branden :kaars: :kaars:
Janine, wat erg voor je! Heel veel sterkte! Zelf heb ik geen curettage gehad maar is de miskraam opgewekt met medicijnen. Op zich werkte dit goed.
Eveline, ik denk aan je. Ben je erg gespannen voor morgen? Succes en ik hoop dat je vannacht toch nog een beetje slaapt.
Jorien, wat spannend voor jou! Wanneer ga je testen?
Ziggy, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord!
Nou, ik ga nog even verder neuzen op het forum.
Groetjes Jozie
lieve eveline, een dikke :-* en knuffel vanuit hier.
Mag je morgen al vroeg voor een echo?
Janine, jammer dat we je hier ontmoeten.
Ik persoonlijk vond de curretage een hle opluchting
De ingreep heb ik geen last van gehad.
Hier alles nog steeds een beetje dubbel gevoel
Maar wel eindelijk wat rust over de zwangerschap gekregen
Ik heb gisteren en vandaag hele vriendenkring op de hoogte gesteld
Eveline, :hug: voor jou.
Veel succes vandaag en ik denk aan je en bid dat alles goed is/komt! :-
Janine, jammer genoeg welkom hier. En dan ook nog twee :shock: !!! Wat erg! Heb zelf 3 x currettage gehad. Dus als je vragen hebt, kom maar op! Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je je verhaal hier kwijt kunt! :-
Voor sommige is het nu wel heel spannend hĆĀØ? Voor Jorien en Daantjuh in ieder geval!
Ik vind de ondertekst van Daantjuh zo mooi! āIk ben moederā¦ Maar zonder kindjeā¦ā Dit is precies hoe ik me ook af en toe voelā¦
Liefs,
Noortje
Eveline, heel veel succes gewenst voor vandaag. Ik hoop en bid dat alles goed is met de beeb en dat het vocht minder is geworden. :kaars: :kaars:
Hier nog steeds niks te bekennen, vind het toch wel spannend. Gisteren nog wel een gesprek gehad met Geoff, hij vraagt er eigenlijk nooit naar of ik al ongesteld ben geworden, dus kreeg het idee dat ik er alleen mee bezig was. Hij dacht dat ik het niet fijn vondt als hij er naar zou vragen, aangezien hij bang was dat ik daardoor verdrietig zou worden. Heb hem heel duidelijk :mrgreen: :mrgreen: gezegd dat ik juist wil dat hij vraagt of ik al ongi ben geworden (ben geen man met mannelijke emoties).
Ik was echt een beetje bang dat het alleen mijn wens was om weer zwanger te worden, maar dit heeft hij gelukkig zeer duidelijk ontkrachtigd. Hij wil ook heeeeel graag, maar voor hem maakt het niet uit of het deze maand is of pas over een half jaar.
Hij gaat proberen om zich toch meer op mijn gevoelens te richten en dus juist wel dingen te vragen :inlove: :inlove:
Mannen komen echt van Mars hoor!!!
Herkenbaar Jorienā¦ dat is ook de reden waarom ik hier wat meer afstand neem. Mijn vriend informeerder er ook niet echt naar, had altijd zoiets van dat hij het wel van mij hoorde wanneer het zover wasā¦
Toch bleek dat hij het juist niet zo leuk vond dat jullie meiden van het forum eerder wisten hoe het met mijn cyclus ging dan hij zelf! Hij echt wel snapt dat het mij zo bezig houdt.
Heb nu de afgelopen maand gemerkt dat hij er veel meer bij betrokken is omdat ik steeds naar het ziekenhuis moet voor follikelmeting etc. Wel fijn hoor. geeft me echt meer het gevoel dat we hier samen voor gaan. (ookal weet ik dat natuurlijk wel).
Maar even over mijn cyclus, vandaag dag 20 dus we wachten weer afā¦
Eveline ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt vandaag en natuurlijk dat het goede berichten zijn!!
Kom nog wel even neuzen vandaag.
Liefs
Ineke
Janine, helaas ook welkom hier. Hoop dat je wat steun zult ervaren van de dames hier. Weet zeker dat dat zo zal zijn. Het zijn toppers hoor!
Jahoeeeeeeeeeeeeeeee!!!
ALLES OKE!!!
Ben vanmorgen naar het ziekhuis geweest, en had deze keer een andere gyn. Deze zei voor dat hij een echo maakte al dat het vocht in de douglas-holte te maken had met het follikel dat zijn werd deed of heeft gedaan als geel lichaam ( het verhaal wat Rhiannon elders heeft uitgelegd ) En dat ik me daar niet druk om hoefde te maken.
Toen kwam het spannende moment: De echo! We zagen meteen al een groter kindje dan afgelopen zondag met weer een mooi kloppend hartje wat we konden horen en zien. Je zag weer heel mooi het hoofdje met de oogkasjes, het rompje, zijn armen, beentjes, handjes en voetjes. En het aller mooiste was wel: HET HANDJE BEWOOG :inlove: De gyn. attendeerde ons er op. Komt omdat deze week het neurologisch systeem ( kan er even geen ander woord voor bedenken!) in werking gaat, en vandaar dat de baby hele lichte spastische ongecontroleerde beweginkjes maakt. Was prachtig om te zien.
Verder is er ook geen kans op miskraam, want de baarmoederhals was mooi lang en zat potdicht. Ik hoefde mezelf volgens hem totaal geen zorgen te maken, hij zei zelfs dat ik echt wel al kon gaan genieten :shock: Dat doe ik dan maar, ook al weet ik dat er tot de 12 weken altijd een risico blijft, maar ik heb dat niet meer als andere.
Verder heb ik een hele kleine vleesboom op/in mijn baarmoeder zitten, vandaar dat ik meer buikpijn heb als normaal. Dat gedeelte baarmoeder rekt niet zo mee, maar is verder geen probleem.
Ben super blij, mijn dag kan niet meer stuk!!
Heel erg bedankt iedereen voor jullie medeleven en geduim, dat heeft me echt op de been gehouden de afgelopen maar dagen! :-*
Liefs, Eveline.
ik ben zo blij eveline een klein beetje zorgen minder, alle goeds bianca :-*
O Eveline, Wat ben ik blij voor je!!! Geweldig! En nu gaan genieten meid!
Groetjes Jozie
He meid,
Super!!! Maar wat een akelige gyn die van de vorige keer!!! Ontslaan??
Genietse meid!
Liefs
Ineke